Stagger Lee
medlem
Hej.
Jag vet att det här är mycket diffust men jag har upptäckt att min hoj börjat låta lite som en dieselmotor, typ "tuckatuckatuckatucka". Detta kom efter att jag sträckt kamkedjan, detta MYCKET noggrant efter instruktionsbok. Nu vet jag inte om det är för att de tystnade så att något annat hörs bättre.
Hur låter ventilknack?
Det hörs bäst när jag kör sakta på låga varv. (hör ju inget annat än ett skönt vrål i farter över 50)
Det knackade till rejält en gång, bara en gång, på 1:an, ca 9000 varv.
Någon sade i förbifarten något om kopplingskorgen.
Och vet man om till exempel ett vevlager håller på att rasa ihop?
Några funderingar?
Tack på förhand.
Hojen är en CB 1100 F och jag är medveten om att "gamla hojjar låter", i synnerhet hondas kamkedjor.
Jag vet att det här är mycket diffust men jag har upptäckt att min hoj börjat låta lite som en dieselmotor, typ "tuckatuckatuckatucka". Detta kom efter att jag sträckt kamkedjan, detta MYCKET noggrant efter instruktionsbok. Nu vet jag inte om det är för att de tystnade så att något annat hörs bättre.
Hur låter ventilknack?
Det hörs bäst när jag kör sakta på låga varv. (hör ju inget annat än ett skönt vrål i farter över 50)
Det knackade till rejält en gång, bara en gång, på 1:an, ca 9000 varv.
Någon sade i förbifarten något om kopplingskorgen.
Och vet man om till exempel ett vevlager håller på att rasa ihop?
Några funderingar?
Tack på förhand.
Hojen är en CB 1100 F och jag är medveten om att "gamla hojjar låter", i synnerhet hondas kamkedjor.