Fråga från en nybörjare!

Majjen07

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2006
Ort
Haninge
Hoj
Harley Davidson XR 1200-08
Hej allihop!

Jag har bytt upp mig från en EU-moppe till en Derbi Boulevard 150cc.
Länk: http://www.motorsportscooters.com/derbi/boulevard.html
Den är på 150cc således är den väl att betrakta som en lättmc?
Den är enligt bilregistret på 9KW är det inte dåligt? har hört att lättamc är på mellan 10-12 KW stämmer det?
Kan man trimma denna scooter? Vet någon hur man gör då?
Mvh
Majjen
 
Majjen07 skrev:
2435646 Hej allihop!

Jag har bytt upp mig från en EU-moppe till en Derbi Boulevard 150cc.
Länk: http://www.motorsportscooters.com/derbi/boulevard.html
Den är på 150cc således är den väl att betrakta som en lättmc?
Den är enligt bilregistret på 9KW är det inte dåligt? har hört att lättamc är på mellan 10-12 KW stämmer det?
Kan man trimma denna scooter? Vet någon hur man gör då?
Mvh
Majjen

Tung Mc. upp till 125 cc är lätt mc, sen är det det lätta klassen av de 2 tunga(mellankort) Men för de som har mc-körkort kan allt över 125 cc(som jag har på min mc-skooter) vara att föredra då försäkringspremien är bättre då dessa inte klotas sönder i samma utrsträckning som allt med 125 cc.
 
Last edited:
Det han har köpt är en tung motorcykel med begränsning. Över 125cc och under 25kw. Dessutom med ett godkänt vikt/effekt förhållande.

Så är du 16 och tror att du kan ta kort med den där grejen är du fel ut. Sälj skroten igen. :)
 
AndreasNo skrev:
2435859 Hur lyckas man köpa nåt som hamnar mitt i en jävla gråzon:confused:
Sen komma hit o skriva om det dessutom :D

Tja!

Inser att jag hamnat på felforum!
Samt att den cykel jag tänkt köpa till våren en HD sportster inte heller passar på detta forum. Er ton visar att jag genast skall avregistrera mig vilket jag nu gör.
Majjen
 
Majjen07 skrev:
2436035 Tja!

Inser att jag hamnat på felforum!
Samt att den cykel jag tänkt köpa till våren en HD sportster inte heller passar på detta forum. Er ton visar att jag genast skall avregistrera mig vilket jag nu gör.
Majjen

trevliga killar...
 
Majjen07 skrev:
2436035 Tja!

Inser att jag hamnat på felforum!
Samt att den cykel jag tänkt köpa till våren en HD sportster inte heller passar på detta forum. Er ton visar att jag genast skall avregistrera mig vilket jag nu gör.
Majjen


Undra varför det heter SPORTHOJ.COM :D :D
 
Hur gammal är du?
Inte så smart att åka runt på en 150 cc då man bara får åka 125? (om nu fallet är sådant)

Isf smartare att åka på en 1800cc å 2000 hk men i regbeviset 125 cc å 11 kw :rofl
 
Majjen07 skrev:
2436035 Tja!

Inser att jag hamnat på felforum!
Samt att den cykel jag tänkt köpa till våren en HD sportster inte heller passar på detta forum. Er ton visar att jag genast skall avregistrera mig vilket jag nu gör.
Majjen


psssss :rofl :rofl :rofl
 
Majjen07 skrev:
2436035 Tja!

Inser att jag hamnat på felforum!
Samt att den cykel jag tänkt köpa till våren en HD sportster inte heller passar på detta forum. Er ton visar att jag genast skall avregistrera mig vilket jag nu gör.
Majjen

Hej då :hej
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top