streetgixxer
FSRacing Supermoto/Trial
Tjena, en liten fråga ang. motor/växell.service.
ja har en ktm exc-r -08, där ja nu kört ca 57h. o ja kolla nyss i manualen ang service o såg att vid 90h körning(hobby körning) så ska man klyva växellådan o kolla alla drev mm.
min fråga är om någon därute har gjort en sådan service?
me tanke på att ja gör allt som man ska göra ang service, men de verkar vara skita jobbigt att klyva lådan. medans polarna säger att de e bara o köra tills de börjar låta eller ev gå sönder. istället för att plocka isär allt.
va tycker ni eller hur brukar ni göra?
hare gutt
ja har en ktm exc-r -08, där ja nu kört ca 57h. o ja kolla nyss i manualen ang service o såg att vid 90h körning(hobby körning) så ska man klyva växellådan o kolla alla drev mm.
min fråga är om någon därute har gjort en sådan service?
me tanke på att ja gör allt som man ska göra ang service, men de verkar vara skita jobbigt att klyva lådan. medans polarna säger att de e bara o köra tills de börjar låta eller ev gå sönder. istället för att plocka isär allt.
va tycker ni eller hur brukar ni göra?
hare gutt