Fråga ang. drevning ZZR1100

Robban_R1

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2004
Ort
Tidaholm
Hoj
Kawasaki ZX6R -95
Hej

Jag håller nu på att byta drivpaket på min mc. (Kawasaki ZZR1100 -93:a)

Orginal är 17/45.

Jag har både 16 och 17 drev liggandes.

Vilket tycker ni jag ska välja ?
Blir det stor skillnad att välja 16 istället för 17 ?

Vad tror ni farten minskar med isåfall jag väljer 16 ?
Samt hur mycket starkare blir den tror ni ?

Någon här som åker ZZR1100 och har prövat ?

För och nackdelar ?

Hoppas på svar.

Mvh
Robban
 
Skillnad blir det, men inget som påverkar toppfarten så pass att det stört mig iaf.
Jag ligger sällan och pressar 200+...
Däremot så gillade jag effekten det gav på mindre vägar med mkt kurvor samt wheelieegenskaperna.
//Tobbe

Edit: Jag gick alltså ner en kugg fram på min bike :Edit
 
OK.

Jo det är det jag funderar på också.
Att gå ner 1st kugg ifram , till 16.

Så om jag har fattat dig rätt , Så skulle du ha valt 16 istället för 17.
 
Robban_zzr1100R skrev:
OK.

Jo det är det jag funderar på också.
Att gå ner 1st kugg ifram , till 16.

Så om jag har fattat dig rätt , Så skulle du ha valt 16 istället för 17.
Japp, utan tvekan.
Jag kommer inte köra orginaldrevat på min igen iaf.
Anledningen till att jag bytte till ett mindre fram, var just det att det är billigare än om man köper ett 3 kugg större bak.
Ifall man inte skulle vart nöjd så hade det blivit en del dyrare att köpa ett orginaldrev igen.
Så ja montera ditt 16 kugg :tummenupp
//Tobbe
 
Toppfarten minskar med typ 6%:

Kör på 16 kuggar, ändå inte många cyklar som orkar gå på varvstoppet på sista växeln.
 
Hej!

Jag körde på 16 fram och 47 bak det var bara kul, topphastigheten vet jag inte om den var för liten men jag tyckte att 270 på mätaren var tillräckligt.

Nu är den turbo matad så jag har orginaldrevningen ditsatt för den rör på sig i allafall.

MVH / Micke
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top