Fråga ang. Arlen Ness.

Go0fy

Ny medlem
Gick med
23 May 2008
Hoj
Z1000
Är det vanligt att det på ett Arlen Ness ställ även står Berik samt har Beriks ögon i svanken? Vad jag förstått så är det typ samma tillverkare, men brukar det stå båda namnen på ställen?

Äldre arlen ness-ställ har väl Berik-ögonen. Men jag har nog aldrig sett ett arlen-ness-ställ som det står Berik på.

Berik is the sister brand of Arlen Ness. Usually recognised by the striking ‘eyes’ design.

Produced to the same high specification and using the same quality materials and production methods the Berik brand is as well known in the race paddock as it’s big brother Arlen Ness.

Using the giant ‘Madif Industries’ to manufacture the Berik range ensures the best quality materials are used to make these a winning combination as much on the road as on the track’s.

Jag vet inte om någon har påpekat det förut, men Arlen-Ness och Berik är samma tillverkare.

Jag har faktiskt läst någonstans att dom har samma tillverkare. Kan någon dementera eller bekräfta?

goofy in da house:
Är det vanligt att det på ett Arlen Ness ställ även står Berik samt har Beriks ögon i svanken?

Eftersom det är samma till.....

Vad jag förstår ska inte båda loggorna finnas på ett ställ eftersom det är helt separata linjer men vad jag tror så är det nog en "rip off copy" gjord i Thailand eller Kina, eller kanske bara att barnen på Berik/Arlen Ness fabriken inte har så bra kvalitetskännsla....

DP says: Undrar om dom tillverkas av syskon...

goofy in da house:
Är det vanligt att det på ett Arlen Ness ställ även står Berik samt har Beriks ögon i svanken?

Eftersom det är samma till.....

Vad jag förstår ska inte båda loggorna finnas på ett ställ eftersom det är helt separata linjer men vad jag tror så är det nog en "rip off copy" gjord i Thailand eller Kina, eller kanske bara att barnen på Berik/Arlen Ness fabriken inte har så bra kvalitetskännsla....

DP says: Undrar om dom tillverkas av syskon...

Det var lite det jag var ute efter. Jag vet att det är samma tillverkare http://www.madif.com/. Men som sagt, jag har sett Beriks ögon på Arlen Ness ställ. Men aldrig båda tillverkarnas tygmärken på ett å samma ställ!

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back