Geronimo79 skrev:
2314308 Den har öppen luftburk, ombestyckad och har effektdämpare. Är näst intill som crf 450r crossen fast crossen har lite vassare kam tror jag.
Det är samma kam som te crossen. HM sätter på lysen å sånt tjoller bara. (å hjul då)
Jag tycker du ska åka 450. Var ett stort steg i min utveckling att gå från 650 te 450.
På min CRF har jag gjort följande:
Olja 10-15 timmar (om den inte är nyrenoverad, då är det oftare)
Oljefilter varannan gång (om den inte är nyrenoverad, då byter jag oljefilter oftare)
Kolv 40-60 timmar
Titan-Ventiler 150 timmar
Vevstake, kamkjedja samt alla lager i motorn 220 timmar
*Edit, ventiljustering gör man första 5 timmarna efter att man bytt ventiler eller har ny motor. Har man väl kört in den behöver man inte justera innan det börjar va dags att byta ventiler.
Jag tycker personligen att CRFen har rätt okay fjädring att börja åka på redan som crossmodellen, man kan åka rätt fort på den innan man behöver bygga om den. Tex så åkte jag fortare på en cross-fjädrad CRF än en FS650. (Husa med motardfjädring. Iofs var det ett år sen minst.)
Tror att YZFen kan vara ett bra val
