Eftersom jag e tokfrälst i det här med motard och vill köra bana så har jag insett att det nog får bli att byta bort 660n. Jag behöver en lättare, mindre hoj. Det ska vara en klar motard med rätt fjädring osv, inte nån ombyggd cross/enduro.
Jag har tänkt på t.ex. Husaberg 650, KTM 525 & 560 SMR, Honda CRF 450.
Till frågorna:
- Vilka hojar är byggda motarder från början?
- Vilka har elstart (inte hjälp/varmstart)?
- Vilka är lv-reggade?
- Hur mycket problem är det med de här hojarna jämfört med min KTM 660? Vet att det är mer service, hur ofta är det ventiljustering, byte av saker osv? Hur stor är risken att det går sönder, vad har ni haft för problem?
- Vad för årsmodeller gäller på hojarna, det är -04 och framåt som är intressant. (Eller runt -04 med min ekonomi.)
Så, ge en motardfrälst lite råd nu, har kollat tidigare trådar men svårt att få nån sammanfattning!

Jag har tänkt på t.ex. Husaberg 650, KTM 525 & 560 SMR, Honda CRF 450.
Till frågorna:
- Vilka hojar är byggda motarder från början?
- Vilka har elstart (inte hjälp/varmstart)?
- Vilka är lv-reggade?
- Hur mycket problem är det med de här hojarna jämfört med min KTM 660? Vet att det är mer service, hur ofta är det ventiljustering, byte av saker osv? Hur stor är risken att det går sönder, vad har ni haft för problem?
- Vad för årsmodeller gäller på hojarna, det är -04 och framåt som är intressant. (Eller runt -04 med min ekonomi.)
Så, ge en motardfrälst lite råd nu, har kollat tidigare trådar men svårt att få nån sammanfattning!