Frälsning

Varför detta pubertala snacket om att gå ut och slåss?
Antingen slåss man där man är eller undviker det helt.
Eller så skäller man ut de små snorungarna tills det bara återstår en liten våt fläck av dem. :mad:

Moget. Den dan Jag får för mig att spöa upp en 14-åring får ni gärna skjuta mig.

Moget. Den dan Jag får för mig att spöa upp en 14-åring får ni gärna skjuta mig.

Ska du också hänga på killen som bor hos mamma om den där mognadsgrejen? :confused: Lägg av, fjortonåring kan lätt förtjäna stryk. 10-åring också. Kanske inte 5-åring.

Ska du också hänga på killen som bor hos mamma om den där mognadsgrejen? :confused: Lägg av, fjortonåring kan lätt förtjäna stryk. 10-åring också. Kanske inte 5-åring.

Kan hända men det får fjunets päron ta hand om. Att köra en "VA! GLORU PÅ MEJ ELLER? SKARU HA STRYK VA?" åt en tjortis i korvmojskön finns inte i min världsbild. Jag är nog snarare killen brevid som är berädd att ge den fan en mocka i stället. Naggas ens stålthet i kanten av en förvirrad tjortis med hormonattack så ska man nog sätta sig hemma med en gorbys och fundera på vad man har för problem.

Små människor ska respektera stora människor. Klarar de inte av det på egen hand får man väl hjälpa till lite? Nej nu var det hjärtat som talade igen. :mad:

Ibland... Och ibland kan inskränkta 40-talister behöva få sig en omgång.

Nu hoppas jag verkligen inte att du refererar till mig. :tungan

Men visst, alla kan behöva sig en omgång då o då. Snorungar som inte respekterar äldre får mig att se rött. Med äldre menar jag inte gamla skinn på 60 utan äldre helt enkelt.

Nu hoppas jag verkligen inte att du refererar till mig. :tungan

Men visst, alla kan behöva sig en omgång då o då. Snorungar som inte respekterar äldre får mig att se rött. Med äldre menar jag inte gamla skinn på 60 utan äldre helt enkelt.

Jag tycker folk ska respektera folk pungt. att man är äldre förtjänar ingen respekt i sig det är hur man är och vad man gör som räknas. Jag hyser ingen respekt för någon av de anställda på värmdö kommun. Visst ska man inte komma och tro sig veta saker gentemot en människa som levt dubbelst så länge men att knäböjja för alla äldre är lite jantelag tycker jag.

Visst ska man inte komma och tro sig veta saker gentemot en människa som levt dubbelst så länge

Det där håller jag inte alls med om, jag vet massor som en del åbäken i 60-årsåldern inte vet.

Men tillbaka till ämnet, typ förortsgäng i 10-20 års åldern skulle kunna vara kandidater till stryk. 15-17-åringar är kanske värst, för de tror de är lika balla som deras förebilder i 20-årsåldern.

Ska vi bredda diskussionen tycker jag man ska ge brudar stryk också.

Jag tycker folk ska respektera folk pungt. att man är äldre förtjänar ingen respekt i sig det är hur man är och vad man gör som räknas. Jag hyser ingen respekt för någon av de anställda på värmdö kommun. Visst ska man inte komma och tro sig veta saker gentemot en människa som levt dubbelst så länge men att knäböjja för alla äldre är lite jantelag tycker jag.

Jag menar såklart inte att man ska knäböja för äldre bara för man råkar vara yngre. Jag pratar om gränslandet där vettiga föräldrar har fostrat sina barn till att helt enkelt respektera äldre. Mer resa-sig-när-en-gammal-tant-kliver-på-tuben-sätt.

Nu är jag lite full så jag kanske är extra rabiat. :D Läs mellan raderna.

Jag menar såklart inte att man ska knäböja för äldre bara för man råkar vara yngre. Jag pratar om gränslandet där vettiga föräldrar har fostrat sina barn till att helt enkelt respektera äldre. Mer resa-sig-när-en-gammal-tant-kliver-på-tuben-sätt.

Nu är jag lite full så jag kanske är extra rabiat. :D Läs mellan raderna.

Jag förstår dig och håller med men resa sig för äldre tander/handikappade faller in under sunt förnuft.

Jag förstår dig och håller med men resa sig för äldre tander/handikappade faller in under sunt förnuft.

Fast diskutera sunt förnuft med Svensson är rätt vanskligt. S.F skiljer sig så groteskt mycket åt från person till person. :huvet

Hade grabben varit större än mig (vilket inte är så svårt ens för en 14-åring, men jag vet inte hur stor du är) så är det ok att ge honom en omgång, lite stryk har ingen dött av. Är människan mindre så tycker jag man ska spöa någon av hans större polare isåfall. Ge dig aldrig på de som är mindre :mad: Bara om de är många, men då måste du verkligen spöa alla och inte lämna någon utanför.

Han var säkert 18-20 och betedde sig illa. Ska man inte säga till då? Sen om han och hans vänner ska samla ihop sig istället för att ta en tillsägning tycker jag nog att handgemäng kan vara en lösning trots allt.

Glad att det inte blev så men tycker att fler borde säga till när folk beter sig öppet illa. Nu är det accepterat i stort sett och 98% tittar ner i backen.

Sen ska man inte skriva om sånt på ett forum, men var lite irriterad över händelsen och alkhol fanns i blodet.

Iallafall glad jag sa till honom, och glad det inte blev mer än så. Vem vet han kanske slutar tränga sig och hans vänner vet ju att han inte vågade gå ut ensam så hans ego är kanske lite naggat i kanten. Det vore ju bra, eller så var jag bara helt fel ute.

Han var säkert 18-20 och betedde sig illa. Ska man inte säga till då? Sen om han och hans vänner ska samla ihop sig istället för att ta en tillsägning tycker jag nog att handgemäng kan vara en lösning trots allt.

Glad att det inte blev så men tycker att fler borde säga till när folk beter sig öppet illa. Nu är det accepterat i stort sett och 98% tittar ner i backen.

Sen ska man inte skriva om sånt på ett forum, men var lite irriterad över händelsen och alkhol fanns i blodet.

Iallafall glad jag sa till honom, och glad det inte blev mer än så. Vem vet han kanske slutar tränga sig och hans vänner vet ju att han inte vågade gå ut ensam så hans ego är kanske lite naggat i kanten. Det vore ju bra, eller så var jag bara helt fel ute.

Nä Jag tycker man ska säga till, blir ju själv förbannad:mad: och nu gjorde du ju rätt. Fick en bild av att det var nån liten kidz bara men då är jag med. Sen är det ju skillnad på att klippa till någon som är uppenbart provocerande eller att spöa upp någon.

Det blir bara trubbel om man slåss i korvkioskkön oavsett om man vinner fajten! :fakta

Om man ändå väljer att slåss å vinner så skall man snabbt därifrån, inte stå kvar å handla korv! :fakta

:rolleyes: Edit: Det har jag läst på Internet!

Last edited:
Jag törs inte slåss.
Jag brukar springa därifrån med blöta byxor.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage