Fotisk Ljusreflex

Nyser du också av starkt ljus?

• Antal röstningar
    0
Nej det funkade tydligen inte på mig. :)

Hur många andra var det som prövade? :va

Du måste ta i ganska hårt och inte bara nypa i ett stort stycke hud. Mer som när du klämmer en liten innebrännare liksom. Då funkar det på mig. Men vad vet jag, jag kanske bara är konstig?:D

Vad heter det när man nyser av dom första tuggorna av ett menthol-tuggummi då? Jag nyser alltid så fort jag tar ett par tuggor av dom :(

Det undrar jag också!

Ta ett nytt tuggummi i bilen en solig dag är ju det värsta! :tungan

Vad heter det när man nyser av dom första tuggorna av ett menthol-tuggummi då? Jag nyser alltid så fort jag tar ett par tuggor av dom :(

Det är Gud som påpekar att menthol är djävulens påfund :gnissla

Känner igen mig precis. Folk tror ibland att man är dum i huvet när man med öppen mun stirrar in i en glödlampa som om tiden stannat och sen river man av en nysning kompanjerat av ett rejält AAAAAAAAAATTTTTTJJJJJJJOOOOOO-vrål.

DOCK - kan man avbryta en nysning genom att pilla sig i näsan. Bra att veta i tysta miljöer.

Oj finns det fler. Min sambo har den åkomman.
Hon blir överlycklig när jag tänder lampan i sovrummet på morgonen :) resulterar i 30 min konstant nysande :D

Jag nyser alltid fyra gånger när jag kommer ut i solljuset efter att ha varit inomhus.
Skönt att det finns ett namn på handikappet. Ska vi starta FB-grupp? :D

Jag har en mildare variant av detta. Nyser inte av att gå ut i solljus speciellt ofta (även om det händer), men nyttjar ofta fenomenet för att mana fram en nysning som fastnat.

Farsan tipsade mig om att titta mot en lampa eller mot solen om man har en nys som inte vill ut. Det funkar kanon för mig.

Jag har en mildare variant av detta. Nyser inte av att gå ut i solljus speciellt ofta (även om det händer), men nyttjar ofta fenomenet för att mana fram en nysning som fastnat.

Farsan tipsade mig om att titta mot en lampa eller mot solen om man har en nys som inte vill ut. Det funkar kanon för mig.

+1 på den

Du måste ta i ganska hårt och inte bara nypa i ett stort stycke hud. Mer som när du klämmer en liten innebrännare liksom. Då funkar det på mig. Men vad vet jag, jag kanske bara är konstig?:D

sitter och klämmer som en idiot men inte händer det något för det :mad:

topic: ja, uttrycket sol i näsan har jag yttrat ett antal gånger och polarna ser alltid lika förvånade ut

sitter och klämmer som en idiot men inte händer det något för det :mad:

topic: ja, uttrycket sol i näsan har jag yttrat ett antal gånger och polarna ser alltid lika förvånade ut

Testat överläppen, området under näsan? Funkar där också ibland:D

Aldrig hört talas om det ens. :va
Nu känner jag mig som en idiot utan allmänbildning bara för det. Tack så jävla mycket!

Aldrig hört talas om det ens. :va
Nu känner jag mig som en idiot utan allmänbildning bara för det. Tack så jävla mycket!

Du behöver inte känna dej dum, jag visste inte heller att det fanns ett namn på det och då är jag ändå en av dom som förmodligen har det :P

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025