Fotboll! när slutar det daltas med drägget?

• Thread starter Thread starter VBK
  • Start date Start date
Förbjud polisens hetsbevakning av fotbollssupportrar! :tummenner Hade inte polisen hetsbevakat så hade inte supportrarna behövt ställa till oreda för att bekräfta polisens närvaro. :huvet

:5sure

Jag är mer på TS sida. Låt klubben betala hela polispådraget. Kan polisen fakturera vid mc-träffar så är det inte mer än rätt att de gör det här också.

Funkar inte det så får man väl låsa läktarna helt och spela utan publik. Då blir det ännu mer i klubbens intresse att hålla bort oönskade 'supportrar' för att inte förlora biljettintäkter

Låt klubbarna stå för polisinsatsen. Låt dom betala skadegörelsen på stan runt om kring, det som jag och alla andra betalar till dessa via vår skattesedel. Jag kan då finna tusen bättre sätt att spendera pengarna på än fotboll/hockey fans. Vi pratar ju om en bra sudd pengar.

Då skulle klubbarna behöva ställa krav på sina supportrar för att ha råd att fortsätta med sin verksamhet. Sorry AIK, DIF, Hammarby ni alla kommer bli div 5 lag. Konkursen ligger i era fans händer.

Låt klubbarna stå för polisinsatsen. Låt dom betala skadegörelsen på stan runt om kring, det som jag och alla andra betalar till dessa via vår skattesedel. Jag kan då finna tusen bättre sätt att spendera pengarna på än fotboll/hockey fans. Vi pratar ju om en bra sudd pengar.

Då skulle klubbarna behöva ställa krav på sina supportrar för att ha råd att fortsätta med sin verksamhet. Sorry AIK, DIF, Hammarby ni alla kommer bli div 5 lag. Konkursen ligger i era fans händer.

Klubbarna kan inte ta ansvar för vad som sker på allmän plats. De organiserar inga slagsmål, skadegörelse m.m. Det gör andra i deras namn.

Lösningen går inte genom klubbarna, hur mycket man än vill att det ska vara så enkelt.

Betänk även att det är polisen själva som bestämmer hur stor insatsen ska vara. Den här gången hände inget, med andra ord hade det kunnat vara färre poliser på plats. Polisen är i högsta grad medskyldig till detta slöseri av skattemedel.

Last edited:
Klubbarna kan inte ta ansvar för vad som sker på allmän plats. De organiserar inga slagsmål, skadegörelse m.m. Det gör andra i deras namn.

Lösningen går inte genom klubbarna, hur mycket man än vill att det ska vara så enkelt.

Betänk även att det är polisen själva som bestämmer hur stor insatsen ska vara. Den här gången hände inget, med andra ord hade det kunnat vara färre poliser på plats. Polisen är i högsta grad medskyldig till detta slöseri av skattemedel.

Hade det varit lugnt på läktaren så hade ditt resonemang hållt.
Och hur snyggt hade det varit att skicka dit 10 poliser.
Då hade det stått andra rubriker på kvällspressen.

Kanske dags att öppna ett fightklubb. Ett hus med fyra väggar, vad som händer innanför dessa fyra väggar får de som går in bestämma.
Kanske ska finnas en regel, död ingen!

Hade det varit lugnt på läktaren så hade ditt resonemang hållt.
Och hur snyggt hade det varit att skicka dit 10 poliser.
Då hade det stått andra rubriker på kvällspressen.

Kanske dags att öppna ett fightklubb. Ett hus med fyra väggar, vad som händer innanför dessa fyra väggar får de som går in bestämma.
Kanske ska finnas en regel, död ingen!

Klubbarna betalar redan för bevakningen inne på arenan.

Kan man fakturera Sweden Rock Festival och Metaltown så kan man gott fakturera fotbollsklubbarna också!

Det ställs nog fan till med bra mycket mer skadogörelse och bråk vid en fotbollsmatch än vad båda dessa festivaler gör under en vecka.

Kan man fakturera Sweden Rock Festival och Metaltown så kan man gott fakturera fotbollsklubbarna också!

Det ställs nog fan till med bra mycket mer skadogörelse och bråk vid en fotbollsmatch än vad båda dessa festivaler gör under en vecka.

Festivalerna betalar förmodligen för bevakningen inne på området, precis som klubbarna betalar för bevakningen på arenan. Sen får jag inte ihop att klubbarna ska betala bara för att någon rockfestival får göra det? Är det inte bättre att lobba för att festivalen skulle slippa?

Det passerar ett antal matcher mellan bråkmatcherna, något tidningarna av någon mystisk anledning aldrig rapporterar. De skatteintäkter från besökarna täcker med råge kostnaden för bråkmatcherna. Så ni behöver nog inte vara oroliga att någon snor "era" skattepengar.

Last edited:
Det passerar ett antal matcher mellan bråkmatcherna, något tidningarna av någon mystisk anledning aldrig rapporterar. De skatteintäkter från besökarna täcker med råge kostnaden för bråkmatcherna. Så ni behöver nog inte vara oroliga att någon snor "era" skattepengar.

Inte en enda som innehåller klubbarna DIF, AIK eller Hammarby har dom senaste åren gått förbi obemärkta, utan skadegörelse, våld mm. Hur det är för dom södra klubbarna vet jag ej.

Att en match mellan Bredängs Ip och Hallstahammar går fredligt till vet vi alla.
Som gårdare skäms man över hur "fansen" beter sig. Skulle aldrig ta med nej barn till en match, går inte på derbyn, om jag inte då har något evenemang med kund mm. Dessa 100tals idioter dödar sporten för alla andra. Hoppas dom sänker klubbarna tillbaka till div 5. Så kanske dom lär sig något.
När man inte kan ta med sig barn till matcher så dödar man idrotten, men det bryr sig inte fansen om då ingen av dessa idioter idrottat.
Kanske dax för alla oss fredliga idrottsintresserade tar med oss basebollträn till matcher och barrikerar dörrarna in. Den supporter som inne på arenan gör annat är sjunger med får känna på klubban utav 10 000 pers tills dom lär sig hur man uppför sig på en arena. Nu vet jag att tand för tand har aldrig hjälpt, men det kanske hjälper på dessa idioter då dom inte verkar begripa något.

Ut med packet och gör det jäkligt fort så man kan börja gå och se fotboll/hockey och njuta utav fin idrott.

Det skrivs inte i varenda tidning eller visas i varje tv kanal när någon misshandlar någon under tex en festival. Det uppmärksammas inte att folk bär kniv/pistol etc etc.

Det skulle inte skrivas om någon kastade knallskott under festivalen.

Media målar upp satan på vägen och folk går på det varje gång så fort det gäller supportrar till fotboll/hockey. Problemet är ju faktiskt inte så stort som media och lagrell vill få det till.
Lägg pengarna på grov kriminalitet istället för att lägga det på detta. Sen kan jag hålla med om att det är jävligt onödigt att kasta såna där skott, speciellt in på planen eller på andra oskyldiga.

Nu kommer något moppefucko och säger "men kör ut dom i en grusgropp och låt dom slåss" Det är ju precis detta dom själva gör. Men polisen är ju där då också. Det är ju dom själva som tagit slagsmålen bort från arenorna till grusgropen. Idag skriv det att fotbollen är död pga av vad som händer. Snälla det var väl 50 ggr värre under -70 -80 & -90 talet..

Medias favoritämne är fotbolls & hockey supportrar. Folk sväljer ju allt dom skriver. I deras ögon är en huligan värre än en våldtäktsman, rånare, mördare, pedofil to.m värre än Anders behring breivik himself.
Kanske skulle flytta fokus till dom riktiga problemen i samhället istället för att gå på allt media vill att ni ska gå på.

Festivalerna betalar förmodligen för bevakningen inne på området, precis som klubbarna betalar för bevakningen på arenan. Sen får jag inte ihop att klubbarna ska betala bara för att någon rockfestival får göra det? Är det inte bättre att lobba för att festivalen skulle slippa?

De betalar även för poliserna som är omkring området på festivalerna.
Det står i stadgarna att vinstdrivande föreningar ska stå för poliskostnaderna vid och omkring ett arrangemang.
Så vitt jag vet är en del nog de flesta numera aktiebolag och då ska man vara ett vinstdrivande bolag!

Sen att vissa polisdistrikt väljer att inte ta betalt för div matcher är så jävla illa med tanke på hur mycket extrainkallade poliser det finns vid div högriskmatcher!

Nej stäng ner läktarna för de klubbar som inte kan hålla reda på sina supportrar.

Sen för min del kan de lägga ner allt vad fotboll heter också!:D

Nej tacka vet jag motorsport där Lorenzofan står och ölar med Rossifan osv osv.

Det jag skulle tycka vara roligt att se är läktarvåld på en schackmatch*S*

Nej tacka vet jag motorsport där Lorenzofan står och ölar med Rossifan osv osv.

Du har aldrig varit på varken fotboll eller hockey märker jag :va

På ett sätt är detta precis vad alla "VI" pratar om när vi klagar på försäkrings premien etc när det gäller sporthoj.
I alla andras ögon är vi värstingar som kör dödsmaskiner, som definitivt kommer döda någon och deras barn. Men är verkligheten så ? Nej så lätt är det inte !! Det gäller också problemet med fotboll/hockey. Ni oinsatta hör bara vad andra säger eller vad ni läser.

Men verkligheten är ofta väldigt långt därifrån.

Det skrivs inte i varenda tidning eller visas i varje tv kanal när någon misshandlar någon under tex en festival. Det uppmärksammas inte att folk bär kniv/pistol etc etc.

Det skulle inte skrivas om någon kastade knallskott under festivalen.

Media målar upp satan på vägen och folk går på det varje gång så fort det gäller supportrar till fotboll/hockey. Problemet är ju faktiskt inte så stort som media och lagrell vill få det till.
Lägg pengarna på grov kriminalitet istället för att lägga det på detta. Sen kan jag hålla med om att det är jävligt onödigt att kasta såna där skott, speciellt in på planen eller på andra oskyldiga.

Nu kommer något moppefucko och säger "men kör ut dom i en grusgropp och låt dom slåss" Det är ju precis detta dom själva gör. Men polisen är ju där då också. Det är ju dom själva som tagit slagsmålen bort från arenorna till grusgropen. Idag skriv det att fotbollen är död pga av vad som händer. Snälla det var väl 50 ggr värre under -70 -80 & -90 talet..

Medias favoritämne är fotbolls & hockey supportrar. Folk sväljer ju allt dom skriver. I deras ögon är en huligan värre än en våldtäktsman, rånare, mördare, pedofil to.m värre än Anders behring breivik himself.
Kanske skulle flytta fokus till dom riktiga problemen i samhället istället för att gå på allt media vill att ni ska gå på.

Kankse för att det inte händer lika mycket skit under en festival?
Jag har varit på bra många festivaler genom åren och har aldrig varit med om ett slagsmål t.ex.

Varenda jävla gång det är någon stor match i stan så spärras vägar av och det är poliser fan överallt. Det är inte rimligt!

Du har aldrig varit på varken fotboll eller hockey märker jag :va

På ett sätt är detta precis vad alla "VI" pratar om när vi klagar på försäkrings premien etc när det gäller sporthoj.
I alla andras ögon är vi värstingar som kör dödsmaskiner, som definitivt kommer döda någon och deras barn. Men är verkligheten så ? Nej så lätt är det inte !! Det gäller också problemet med fotboll/hockey. Ni oinsatta hör bara vad andra säger eller vad ni läser.

Ok då är jag väl inte på hockey då.

Har ett stort hockeyintresse har själv spelat hockey i många år, men ett svårt sargat knä satte stopp för den karriären.
Var tom på er hockeyarena i vintras och inte fan såg jag nåt bråk där.
Brukar inte se det på varken Rögle eller MIF´s arenor.
Men jag förnekar inte att det finns, men till 90 % är det faktiskt när Stockholmsklubbarna är inblandade.
Visst jag hatar fotboll men sålänge det är ett vinstdrivande bolag ska de fan stå för alla extra kostnader också.
Så gäller även hockey och all annan aktivitet som är vinstdrivande.

Småföretagare får betala sina krossade fönster och dyligt när de sk fotbollsälskarna har varit i farten.
Är du ens medveten om vad ett sånt kostar och att försäkringarna täcker inte så mycket.

Därav att de jämför med Sweden rock och andra vinstdrivande bolag.

Tog man inte lite extra höjd på polisinsatsen denna gång för att det förutom var en högriskmatch även var festival i stan? (som jag var glad att slippa). Såg till att min Norrlandsvistelse varade över helgen :)

Men jag håller med principiellt att fotbollen borde få ta på sig större del av kostnaderna för insatserna i samband med matcherna. Kan polisen ta betalat av andra arrangörer av olika jippon borde man även kunna debitera folksporterna. Om inte annat av rättviseskäl. Sedan är det så klart svårt att dra gränsen. En del av det våldet som sker i samband med matcherna har inte så mycket med fotboll att göra. Man kan undra om det verkligen är intresserade av fotboll? Några verkar mer intresserade av att söka upp varandra och göra upp. Klubbarna själva har nog inte kapaciteten att handskas med huliganer. Det är ett problem som samhällets gemensamma resurser måste ta tag i. Är det inte rivalitet mellan huliganer så är det rivalitet mellan olika skolor, politiska åskådningar etc. Idioter finns precis överallt tyvärr.

Nu vet jag inte riktigt vad du vill få fram i ditt inlägg, men att halva city skall vara belägrat av blåtandsbönner i lagfärger och poliser nog för att invadera Polen ser ju jag som ett ordentligt problem.

Jag är ju öht inte intresserad av fotboll och jobbar inte inom media så jag ser mig som ganska objektiv, och jag tycker det är bedrövligt.

På ett par timmar förvandlas Helsingborg från en trevlig sommarstad till något som liknar en krigszon, bara för att ett gäng drägg med olika tröjor skall försöka ha kukmätartävling:va

Att Klubbarna inte skulle ha något ansvar över vad supportrarna gör utanför arenorna är ju löjligt, förbjud spel med folk på läktarna tills klubbarna hittat en lösning på problemet och jag lovar att dom ser till att ta det ansvar dom borde gjort för länge sen.

Att ens försöka blanda in pedofili och Anders behring breivik mm för att på något sätt förminska supporterproblemet visar kanske vem som är ett Moppefucko.

Jag tycker att Sveriges fåtal motorbanor ska få betala för all hastighetsövervakning och alla MC-poliser som jagar motorcyklar som kör för fort på allmän väg.

Ni oinsatta hör bara vad andra säger eller vad ni läser.

Jag anser mig högst insatt i vad supportrarna gör utanför arenan för det är bara där JAG ser dom, inte hör om eller läser om.

Och om du nu är en av dom "insatta" så kanske du skulle kunna berätta hur verkligheten ser ut då

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph