Forum för stulna fordon

Swedie skrev:
Jag registrerade just domänen. Tack, skall ta och se till att nånting kommer upp där inom kort! Hoppas att andra större sajter kan länka till sajten för att få igång den. Tror inte det blir något forum där (isåfall ett litet).

Tips m.m tas gärna emot för funktioner och användbarhet.

inte stulnafordon.SE då ?

.nu klingar ju bättre eftersom dom är stulna just nu.
Lätt att komma ihåg.

Glöm nu inte att tanken är det ska gälla bilar med, det var idén :)

Swedie: Om det är något så kan du mejla mig på tw_swe@hotmail.com
tanken var ju att jag skulle hjälpa till oxå, inte bara komma med idén :rolleyes:

Last edited:
Mortus skrev:
Glöm nu inte att tanken är det ska gälla bilar med, det var ju min idé :)

Swedie: Om det är något så kan du mejla mig på tw_swe@hotmail.com
tanken var ju att jag skulle hjälpa till oxå, inte bara komma med idén :rolleyes:

"stulnafordon" omfattar ju mer eller mindre ALLA fordon.. tycker iaf jag

Mc
Mopeder
Crossar
Bilar
Gokarts

mfl

wonderwizard skrev:
"stulnafordon" omfattar ju mer eller mindre ALLA fordon.. tycker iaf jag

Mc
Mopeder
Crossar
Bilar
Gokarts

mfl

Det är sant iofs, glömde de andra :rolleyes:
Det var mest att nån skrev "hoj" där uppe, så jag tänkte bara poientera att tanken var väl att det skulle gälla te.x bilar med :)

Det är en bra ide så länge man sprider den och får folk att utnyttja den. Och det tror jag faktiskt att sporthoj medlemmar kan sprida ganska snabbt.
När man väl fått igång det hela och det fungerar smärtfritt kan man ju tipsa dom svenska motortidningarna samt få alla stora forumen att nappa på det.

Kom sen ihåg att det är ganska stora volymer av fordon som försvinner.
Tex. så försvann 20 hojar & 31 bilar igår. Så databasen bör vara lättsökt.

Man ska tex. kunna söka på Röd, R1, Stockholm+närliggande län. Sen bör man få upp bilder på hojen i fråga samt vilka speciella kännetecken den har.

Jag har koll på ASP, design och kanske någon funktion i php. Pma mig om du behöver hjälp. :tummenupp

Swedie skrev:
Det kräver att personen i fråga som anmäler återkommer och rapportera om den är återfunnen m.m.

Grundidén är bra, och just den detaljen är OERHÖRT viktig.
Det skulle kunna få mycket tråkiga konsekvenser om den biten missas, med tanke på hur benägna många är att handla entusiastiskt men kanske en smula överilat. En konkret risk är att en rättmätig ägare till en nyss återfunnen - men ännu ej anmäld som återfunnen - hoj råkar ut för allvarliga tråkigheter med entusiastiska tjuvjägare. Att ett sådant register hålls kontinuerligt uppdaterat är mycket viktigt. Möjligen det viktigaste i hela upplägget.

Johnny:
Bistår gärna med en sak som jag har en känsla av att du kan mindre om än om php: Datamodellering och SQL (minns vår diskussion tidigare om SQL :)).
Erfarenhet av både SQL Server och MySQL (om än rostig).

Mycket bra idé Mortus
thumbup.gif

Ta en titt på www.enduromx.com, de har en databas över stulna hojjar som ni kanske kan få lite idéer från.

Försök få in några företag (Försökringsbolag borde vara intresserade) i sidan som kan sponsra med någon fin belöning till den som lämnar in tips så att MC'n/Bilen kommer till rätta igen och gör att boven åker fast.
Det kommer nog göra flera personer intresserade av att hjälpa till.

En wap-tjänst kopplad till sajten där man lätt ska kunna söka på reg-nummer eller chassinummer på ett fordon, och snabbt se om man får träff på ett stulet fordon. (Lite som vägverkets sms-tjänst...)

Alla har ju inte dator med internet-uppkoppling med sig överallt...

WAP behöver jag få hjälp med tror jag. Iaf att utföra testar. Så om nån vill hjälpa där så kontakta mig via MSN: r1swedie@hotmail.com eller iCQ: 20386173

Jag har kommit en bra bit nu iaf... borde kunna ha något uppe redan imorgon. Dock bara för att testa.

JKay skrev:
Säj till om du vill ha lite hjälp att sprida det! Står gärna till tjänst. Går pappaledig hemma så man har lite tid över......;)
en registreringsavgift på 100 kr för att anmäla sitt fordon stulet, när tips som leder till återfinnande av fordonet kommer in belönas tipsaren med en större summa pengar, "money talks" ni vet. även att registreraren kan lägga in en "hittelön" som läggs till den andra belöningen om man verkligen vill ha tillbaka sitt fordon, (för alla unga killar som inte har råd med ens halvförsäkring)

:tummenupp

Kanske krav på att polisanmälan ska finnas innan fordonet läggs ut, för att förhindra att någon vill ha lite kul med sin polare...

Heol skrev:
Kanske krav på att polisanmälan ska finnas innan fordonet läggs ut, för att förhindra att någon vill ha lite kul med sin polare...
Kommer försöka lägga in nån smart filtrering för att minska sådant.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman