Forum för stulna fordon

crashtestdummy skrev:
en registreringsavgift på 100 kr för att anmäla sitt fordon stulet, när tips som leder till återfinnande av fordonet kommer in belönas tipsaren med en större summa pengar, "money talks" ni vet. även att registreraren kan lägga in en "hittelön" som läggs till den andra belöningen om man verkligen vill ha tillbaka sitt fordon, (för alla unga killar som inte har råd med ens halvförsäkring)

Det är ingen dum idé, men kommer folk verkligen vilja registrera sina stulna fordon när de kan göra det gratis i de olika klubbarnas forum? Så fall måste man få med de stora klubbarna att de inte ha några efterlysningar av stulna fordon utan att de hänvisar till "oss"

Mortus skrev:
Det är ingen dum idé, men kommer folk verkligen vilja registrera sina stulna fordon när de kan göra det gratis i de olika klubbarnas forum? Så fall måste man få med de stora klubbarna att de inte ha några efterlysningar av stulna fordon utan att de hänvisar till "oss"

Ni vet väl att försäkringsbolagen betalar hittelön för upphittade stulna fordon (om de är stödförsäkrade). För några år sedan var det 500 kr men det kanske har ändrats sen dess. För att websidan ska fungera bra så måste även Larmtjänst databas användas annars får man ju sällan info om att ett fordon är stulet.

jag kommer inte att ta betalt. Ska vara gratis. Om man vill skriva att det är hittelön så får man göra det som ett tillägg. Jag kommer inte ta något betalt, om det nu inte blir överpopulärt. Men initialt, gratis... :)

Nästan :) Har det mest i databasen redo.
Behöver bara fixa en schyst och lättanvänd design.

Nån här som är kunnig inom web-grafik så hör av er så snart ni kan!

Swedie skrev:
Okej gubbs. Nu är det nära! :)

Om några vill beta-testa får ni gärna höra av er.

Jag var inne och listade min hoj! Kanon! Enkelt och smidigt, men någon bild lyckades jag inte få upp.

Kanonsida!
Dock saknar jag ett wap-interface, det vore otroligt smidigt om man kunde kolla upp misstänkta fordon när man är ute och rör sig.
Det behöver iofs inte vara wml, men en otroligt avskalad sida som funkar i mobiler/smartphones med risig bandbredd iaf. Ska man stå och vänta på nån sida i en kvart så lessnar man!

Ja, jag behövde ju hjälp med WAP-tjänsten. Kanske kan söka mig till exakt hur man går till väga, men för att undvika timmar av felsökande så kan man ju göra rätt direkt.

Sen har jag inte WAP själv, utan måste be någon testa det och optimera WAP-interfacet.

Swedie skrev:
Ja, jag behövde ju hjälp med WAP-tjänsten. Kanske kan söka mig till exakt hur man går till väga, men för att undvika timmar av felsökande så kan man ju göra rätt direkt.

Sen har jag inte WAP själv, utan måste be någon testa det och optimera WAP-interfacet.
Jag kan vara med och testa wap-biten.
Den bör främst vara tänkt att vara lättjobbad. Bara text - vill man se bild så är det en länk.

Förstasidan: Sökning regnr och/eller märke.

Ser mycket bra ut. Om vi nu planterar adressen i andra forum för att sprida den så kanske vi här skulle göra en lista över vilka forum den kommit till så att vi på Sh.com inte får rykte om att vara tjatiga och spammiga.

Swedie skrev:

Jag hjälper också gärna till och testar wap-interface!
Håller med om att sökning av regnr räcker på första sidan, och bilder ska vara länkar!
Dessutom tycker jag att det räcker att kunna söka på fordon via wap, lägga till/ta bort fordon kan man göra via nätet!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman