Fortkörning

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
Var påväg hem från volvo torslanda i full rulle och råkade av all jäkelskap möta en polispatrull 00:15 som tog hand om mitt körkort, 151 på en 70 väg...
ingen hit, blir det ett halvår utan körkort eller måste jag köra upp igen? någon som har haft samma tur? :va

b0bl00i skrev:
2471732 Var påväg hem från volvo torslanda i full rulle och råkade av all jäkelskap möta en polispatrull 00:15 som tog hand om mitt körkort, 151 på en 70 väg...
ingen hit, blir det ett halvår utan körkort eller måste jag köra upp igen? någon som har haft samma tur? :va

Hur lång tid har du haft ditt första körkort?

b0bl00i skrev:
2471732 Var påväg hem från volvo torslanda i full rulle och råkade av all jäkelskap möta en polispatrull 00:15 som tog hand om mitt körkort, 151 på en 70 väg...
Hur gick det till?
Mötte?
Hur mätte dom upp farten din då?
:va

över dubbla hastigheten är aldrig bra.... förmodligen förlorar du kortet oavsett om du har prövotid eller ej, då dina handlingar förmodligen gör att du blir av med kortet i över 12 månader (vilket innebär att du måste ta om det).

Reserverar mig för eventuella faktafel :tungan

hallå, tack för alla svar, jag körde kl 00:17 förbi en poliskontroll i ovan nämnd hastighet, polisen skrev att trafiken var ringa och endast att jag hade överskridigt hastigetsgränsen, jag har inga trafikförseelser innan förutom en och annan parkeringsbot med bilen. aja får väl köra bågen i maj nästa år
Dom mätte med laser och jag kunde inte annat än erkänna..

föresten, hur mycket pengar kommer dom kräva mig på? fan att man är student... fan.. jävla skit ;( har inte vart deppig sen jag föddes..jag är det nu..
fast det kändes riktigt gött att köra båge idag ändå..har ju 48 timmar att köra på.. säsongen är ändå över.. blir att byta bromsok och putsa på den och ta fram den i juni nästa år..

Last edited:
b0bl00i skrev:
2471790 hallå, tack för alla svar, jag körde kl 00:17 förbi en poliskontroll i ovan nämnd hastighet, polisen skrev att trafiken var ringa och endast att jag hade överskridigt hastigetsgränsen, jag har inga trafikförseelser innan förutom en och annan parkeringsbot med bilen. aja får väl köra bågen i maj nästa år

föresten, hur mycket pengar kommer dom kräva mig på? fan att man är student... fan.. jävla skit ;( har inte vart deppig sen jag föddes..jag är det nu..
fast det kändes riktigt gött att köra båge idag ändå..har ju 48 timmar att köra på.. säsongen är ändå över.. blir att byta bromsok och putsa på den och ta fram den i juni nästa år..

Den högsta beloppet du kan få i böter är 2000:- om jag inte minns fel.

b0bl00i skrev:
2471790 hallå, tack för alla svar, jag körde kl 00:17 förbi en poliskontroll i ovan nämnd hastighet, polisen skrev att trafiken var ringa och endast att jag hade överskridigt hastigetsgränsen, jag har inga trafikförseelser innan förutom en och annan parkeringsbot med bilen. aja får väl köra bågen i maj nästa år

Riktigt illa att dom står och mäter vid den tiden på dygnet (00:17).
Svårt att greppa helheten med den information som finns, hypotetisk sett, så vete :cdevil om man inte skulle gasat vidare. Men å andra sidan en GPZ500s skulle ge ganska klena nerver. :tummenupp

Surt som citron men hoppas allt löser sig.

don_tomazo skrev:
2471888 Om ditt liv hela tiden gått på räls är det på tiden är du får smaka på lite verklighet! :hihi

Faaan...lite elakt det där!:) Finns dom som är positiva utan att glida på rälsen! :arsele

don_tomazo skrev:
2471888 Om ditt liv hela tiden gått på räls är det på tiden är du får smaka på lite verklighet! :hihi
det är ju inte riktigt samma sak, menade att jag inte haft några problem som detta innan, har haft mitt lätt mc sen jag va 16,, mellan sen jag va 18 fick tung vid 20.. nu är jag 23..så ingen prövotid..

Dumt att stanna, du lär inte behöva ta om det.

Bara att pynta, jag erkänner aldrig något för någon :)

tokmaa skrev:
2471871 Riktigt illa att dom står och mäter vid den tiden på dygnet (00:17).

Polisen står gärna utefter den vägen. 70-väg med två filer i vardera riktning bitvis avskiljt med mitträcke inbjuder till lite högre hastigheter.

De är väl inte dummare än att de passar på när skiften går av på Volvo-fabriken...

Tråkigt för dig iaf b0bl00i!

SWK skrev:
2471822 Den högsta beloppet du kan få i böter är 2000:- om jag inte minns fel.

Om man inte får dagsböter istället d.v.s

b0bl00i skrev:

Jag fick 5 månader för en liknande grej. du bör få nått i stil med det, 5-7månader. Har du prövotid kvar? isåfall får du ta om dem, det kommer jag få göra:näsblod

Last edited:
b0bl00i skrev:

Tragiskt!

Bifogat

• hastig_70-110.jpg
    hastig_70-110.jpg
    82.4 KB · Visningar: 191
Du kommer inte bli av med kortet helt! Jag torskade med bil för 115 på 50 väg = 4månader indraget.

Rammstein skrev:
2472820 Du kommer inte bli av med kortet helt! Jag torskade med bil för 115 på 50 väg = 4månader indraget.

fan, det är piss de här asså, tack för ni svarar, det låter ju trots allt som att jag kan få köra i jan/feb? iaf?.. polisjävlar, ska skaffa min speed triple så fort jag kan..och gasa ifrån dom.. om man vågar ! nån som kört ifrån snuten?

:tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...