Formel 1-tråden 2010

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Sökfunktionen är ju lika värdelös som obegriplig, så eventuella existerande F1-trådar får ursäkta.

Vilken uppryckning det nya reglementet har inneburit för F1-sporten! Riktigt bra race idag igen, och nästa helg är det Monacos GP.

Dessutom, när en finne pajar växellådan redan på gridden och en tyskfinne blir fett ägd av Schumi, då är söndagen komplett. :tummenupp
 

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Tycker det räcker med att se sammandraget på kanal 6 (1 timme)
Då får man ju se det viktigaste som har hänt!
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Tycker det räcker med att se sammandraget på kanal 6 (1 timme)
Då får man ju se det viktigaste som har hänt!

VA näe det går ju inte, klart man vill se allt som sänds, sammandrag tss *mummel* det går ju inte oavsett om det är Formel 1 eller motogp.

Med Viasat motor har det blivit mycket bättre, mer intressanta reportage, för- och eftersnack som jag tycker hör till.

Hoppas att det framöver kommer att sändas i HD-kvalite :)

Vi satt nga stycken och hade det trevligt på Olearys :öl, riktigt bra race och jag somna inte en enda gång :D (ljudet e ju grymt sövande)

Gött att bara behöva få vänta en vecka till nästa race. Monaco är alltid sevärt.
 
Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Oj, om gårdagens race var intressant vete katten om jag vill veta hur det set ut tidigare...

Det mest spännande som hände var ju när teamchefen sa till Vettel att "You´re going to fast, we don´t deserve this." Och inte ens när hans bromsar var "going critical" kunde nån köra ikapp och om honom. Jaja, to each their own. Jag tycker kvalen är enormt mycket roligare än racen.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Oj, om gårdagens race var intressant vete katten om jag vill veta hur det set ut tidigare...

Det mest spännande som hände var ju när teamchefen sa till Vettel att "You´re going to fast, we don´t deserve this." Och inte ens när hans bromsar var "going critical" kunde nån köra ikapp och om honom. Jaja, to each their own. Jag tycker kvalen är enormt mycket roligare än racen.

Banan är ju inte den roligaste på Formel 1-cirkusen om man säger så :gnissla så för att vara den banan var det spännande.

Det vrålades av både av sorg och gläde när Hamiltons däck for av...:brinnerup
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Formel1 är lite som julen tycker jag.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ingen är hårdare eller skickligare än Alonso, inte ens Hamilton. Han ställer den underlägsna Ferrarin i andraled på ren jävlaranamma. Respekt.

Tänk om Viasat kunde ha samma laguppställning för MotoGP som för F1!
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Såhär kollar jag på F1. Chefen är besatt av det. Han har t.o.m. byggt en stor läktare i trä, med ölhållare på varje plats, som rullas in i verkstaden vid race. :)
 

Bifogat

  • IMAGE_142.jpg
    IMAGE_142.jpg
    225.9 KB · Visningar: 140

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Monaco till helgen. Då är man på plats och ser iaf lördagens kval live.
Söndagens race brukar vi se på valfri sportbar i Nice istället. Biljettpriset för racet är lite väl i överkant för min smak. :näsblod
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Såhär kollar jag på F1. Chefen är besatt av det. Han har t.o.m. byggt en stor läktare i trä, med ölhållare på varje plats, som rullas in i verkstaden vid race. :)
Varför i hela friden har han duken uppe i taket? :nackspärr

Monaco till helgen. Då är man på plats och ser iaf lördagens kval live.
Söndagens race brukar vi se på valfri sportbar i Nice istället. Biljettpriset för racet är lite väl i överkant för min smak. :näsblod
Fy helvete vad häftigt det kommer att bli! Dessutom pissväder, perfa! :tummenupp
 
Last edited:

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Är det bara jag som följer den fantastiska Formel 1-säsongen? :)

Riktigt intressant race i Monaco idag. Redbull är riktigt starka, och Mark Webber är untouchable just nu. Alonso slutar 6:a trots start från depån, imponerande.

Frågan är hur någon ska kunna rå på Redbull när vi kommer till de snabba banorna igen? Då borde de bli ännu mer dominanta.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jodå, varvat med SBK/SS idag dessutom, passande en regnig skitdag som denna.

Ang Red-Bull så kan det bli svårt kan tyckas. Först var förklaringen att "de är snabba på snabba banor" men nu visar det sig att de kan svänga också :)
Renault-maskinerna verkar i alla fall lira fint.

Tyckte personligen att Skomakarens omkörning av Alonso var skitfrän, men det fick han visst bannor för. :gnissla

Även om RBR-bilarna går bra så känns det ändå rätt öppet än så länge.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Tyckte personligen att Skomakarens omkörning av Alonso var skitfrän, men det fick han visst bannor för. :gnissla
Den var förjävla fräck, men tydigen finns det en regel som säger att man inte får köra om när säkerhetsbilen går in på sista varvet.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Den var förjävla fräck, men tydigen finns det en regel som säger att man inte får köra om när säkerhetsbilen går in på sista varvet.

Ja så verkar det visst, samtidigt höll de stundom något otydliga kommentatorerna låda om nån ny? regel där det var ok om man körde om efter att SC lämnat och gått mot depå men man var förbi nån form av SC-linje. Blev inte riktigt klok på det där, men initialt lät det som om det var regelrätt.

Samtidigt förvånar det mig att den gamle tjyven Michael skulle göra något sådant utan att det fanns nån form av möjlighet till regelrätt agerande.
Han kanske blivit åderförkalkad på gamla dar :va

Dessutom lär Mercedes GP ha överklagat vilket endera är 1. jävligt löjligt då regeln verkar å ena hållet skittydlig, då SC var ute med all önskvärd tydlighet inpå sista varvet. Eller 2. det finns nån annan extra regel kring det här.

Edit: Överklaga än nog fel beteckning, de hade väl en hel del synpunkter snarare...

Men regeln 40:nånting talar väl sitt språk...
 
Last edited:
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top