Formatera om datorn...

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
har problem med att formatera om datorn. CD läsaren har lagt av (har försökt med nya drivrutiner) så jag tänkte att jag skall installera windows från USB sticka. har laddat ner en ISO-kopia och lagt in på stickan men när jag bootar från USB så startar setupen men sen när man skall välja källa så hittar den inte. jag har läst mig till att installationen inte kan läsa från USB 3.0 utan kräver USB 2.0

kan man nedgradera till 2.0 eller hur löser man detta?

Här är en annan med samma problem. dock har dom inte lyckats lösa det:
http://www.sevenforums.com/installa...-windows-7-bootable-2-0-usb-3-0-usb-port.html
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Man brukar få "installera" om USB minnet så det skall gå att boota. Far har gjort det åt mig alla gånger så där är jag oerfaren.

Att det är USB 3.0 som är ditt bekymmer har jag mycket svårt att tro
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
precis den guiden jag har följt.
det går att boota från USB men när setupen har kommit igång och skall välja källa så hittar den inget.

har pratat med några vänner som är mer kunniga och fått det bekräftat att windows 7-setupen inte kan läsa från USB 3,0 utan enbart 2,0. det är enbart windows 8-setupen som klarar av att läsa från USB 3,0

problemet återstår och jag har ingen aning hur jag skall lösa det.

här är en guide som säger hur man skall göra, tyvärr är detta grekiskan för mig. har skapat tre olika mappar i varandra och laddat ner drivrutinerna för USB 3,0 men förstår inte vilken fil det är som man skall döpa om till ".7z" setupen består ju utav massa olika filer?
http://forums.mydigitallife.info/th...from-a-USB-3-0-Thumb-Drive-(FAST-installation!)
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
kan man nedgradera till 2.0 eller hur löser man detta?

De flesta nyare datorer har både USB 2 och USB 3 portar. Vanligtvis är USB 3 portarna blåa och USB 2 portarna svarta för att det ska vara lättare att se skillnad på dem.
Exempelvis på min nyaste dator har jag bara USB 3 på datorns framsida, men på baksidan av datorn så finns det både USB 2 och USB 3 portar, de portar som finns direkt på moderkortet.

Så prova att använda en annan port.



Jag har själv problem med något Sandisk USB 2 minne som fungerar bra på USB 2 portarna men strular på USB 3.
Hjälpte även någon med att installera bankid med USB ansluten dosa. Ville inte fungera på USB 3 men på USB 2 portarna så gick det bra.
Lite konstigt att det ska vara så. När USB 2 kom så var jag aldrig med om att man var tvungen att koppla in något på en USB 1 port för att det skulle fungera.
Sen finns det massvis med saker som fungerar alldeles utmärkt på USB 3 portar.
Men tycker ändå att bakåtkompatibiliteten borde varit lite bättre med tanke på hur mycket USB prylar det finns.
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
jag har en bärbar dator med enbart USB 3.0 tyvärr så det ställer till det lite för mig.
får bli till att lämna in datorn om ingen annan har något förslag?
De flesta nyare datorer har både USB 2 och USB 3 portar. Vanligtvis är USB 3 portarna blåa och USB 2 portarna svarta för att det ska vara lättare att se skillnad på dem.
Exempelvis på min nyaste dator har jag bara USB 3 på datorns framsida, men på baksidan av datorn så finns det både USB 2 och USB 3 portar, de portar som finns direkt på moderkortet.

Så prova att använda en annan port.



Jag har själv problem med något Sandisk USB 2 minne som fungerar bra på USB 2 portarna men strular på USB 3.
Hjälpte även någon med att installera bankid med USB ansluten dosa. Ville inte fungera på USB 3 men på USB 2 portarna så gick det bra.
Lite konstigt att det ska vara så. När USB 2 kom så var jag aldrig med om att man var tvungen att koppla in något på en USB 1 port för att det skulle fungera.
Sen finns det massvis med saker som fungerar alldeles utmärkt på USB 3 portar.
Men tycker ändå att bakåtkompatibiliteten borde varit lite bättre med tanke på hur mycket USB prylar det finns.
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top