Formatera om datorn...

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
har problem med att formatera om datorn. CD läsaren har lagt av (har försökt med nya drivrutiner) så jag tänkte att jag skall installera windows från USB sticka. har laddat ner en ISO-kopia och lagt in på stickan men när jag bootar från USB så startar setupen men sen när man skall välja källa så hittar den inte. jag har läst mig till att installationen inte kan läsa från USB 3.0 utan kräver USB 2.0

kan man nedgradera till 2.0 eller hur löser man detta?

Här är en annan med samma problem. dock har dom inte lyckats lösa det:
http://www.sevenforums.com/installa...-windows-7-bootable-2-0-usb-3-0-usb-port.html
 
Man brukar få "installera" om USB minnet så det skall gå att boota. Far har gjort det åt mig alla gånger så där är jag oerfaren.

Att det är USB 3.0 som är ditt bekymmer har jag mycket svårt att tro
 
precis den guiden jag har följt.
det går att boota från USB men när setupen har kommit igång och skall välja källa så hittar den inget.

har pratat med några vänner som är mer kunniga och fått det bekräftat att windows 7-setupen inte kan läsa från USB 3,0 utan enbart 2,0. det är enbart windows 8-setupen som klarar av att läsa från USB 3,0

problemet återstår och jag har ingen aning hur jag skall lösa det.

här är en guide som säger hur man skall göra, tyvärr är detta grekiskan för mig. har skapat tre olika mappar i varandra och laddat ner drivrutinerna för USB 3,0 men förstår inte vilken fil det är som man skall döpa om till ".7z" setupen består ju utav massa olika filer?
http://forums.mydigitallife.info/th...from-a-USB-3-0-Thumb-Drive-(FAST-installation!)
 
kan man nedgradera till 2.0 eller hur löser man detta?

De flesta nyare datorer har både USB 2 och USB 3 portar. Vanligtvis är USB 3 portarna blåa och USB 2 portarna svarta för att det ska vara lättare att se skillnad på dem.
Exempelvis på min nyaste dator har jag bara USB 3 på datorns framsida, men på baksidan av datorn så finns det både USB 2 och USB 3 portar, de portar som finns direkt på moderkortet.

Så prova att använda en annan port.



Jag har själv problem med något Sandisk USB 2 minne som fungerar bra på USB 2 portarna men strular på USB 3.
Hjälpte även någon med att installera bankid med USB ansluten dosa. Ville inte fungera på USB 3 men på USB 2 portarna så gick det bra.
Lite konstigt att det ska vara så. När USB 2 kom så var jag aldrig med om att man var tvungen att koppla in något på en USB 1 port för att det skulle fungera.
Sen finns det massvis med saker som fungerar alldeles utmärkt på USB 3 portar.
Men tycker ändå att bakåtkompatibiliteten borde varit lite bättre med tanke på hur mycket USB prylar det finns.
 
jag har en bärbar dator med enbart USB 3.0 tyvärr så det ställer till det lite för mig.
får bli till att lämna in datorn om ingen annan har något förslag?
De flesta nyare datorer har både USB 2 och USB 3 portar. Vanligtvis är USB 3 portarna blåa och USB 2 portarna svarta för att det ska vara lättare att se skillnad på dem.
Exempelvis på min nyaste dator har jag bara USB 3 på datorns framsida, men på baksidan av datorn så finns det både USB 2 och USB 3 portar, de portar som finns direkt på moderkortet.

Så prova att använda en annan port.



Jag har själv problem med något Sandisk USB 2 minne som fungerar bra på USB 2 portarna men strular på USB 3.
Hjälpte även någon med att installera bankid med USB ansluten dosa. Ville inte fungera på USB 3 men på USB 2 portarna så gick det bra.
Lite konstigt att det ska vara så. När USB 2 kom så var jag aldrig med om att man var tvungen att koppla in något på en USB 1 port för att det skulle fungera.
Sen finns det massvis med saker som fungerar alldeles utmärkt på USB 3 portar.
Men tycker ändå att bakåtkompatibiliteten borde varit lite bättre med tanke på hur mycket USB prylar det finns.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top