Fordons debut i Rookie-serierna

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Det är svårt att få tag i tankkåpor till hojen har jag märkt. Det gick att beställa från grevens och min årsmodell var den enda som fanns. Däremot så låg den inte på lager och företaget behöver tillverka kåpan först. Men igår hittade jag äntligen en ny tankkåpa på eBay! Det fanns tre stycken för ca 900kr/styck och hade jag haft råd så skulle jag ha köpt alla tre. men det blev en åtminstone och trots att den skickas idag från tyskland så kommer den tydligen komma fram den 23:e november. Eller så är det bara företagets helgardering mot långsamma leveranser.

Wastegate.se (Fredrik Eklöf) la ut två redigerade bilder på facebook igår som jag tänkte visa upp här. Visst är de bra!? :kär

14570671_1183470965074423_6540731224009428689_o.jpg


14859768_10154163275848282_5957981624840234520_o.jpg
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Det är svårt att få tag i tankkåpor till hojen har jag märkt. Det gick att beställa från grevens och min årsmodell var den enda som fanns. Däremot så låg den inte på lager och företaget behöver tillverka kåpan först. Men igår hittade jag äntligen en ny tankkåpa på eBay! Det fanns tre stycken för ca 900kr/styck och hade jag haft råd så skulle jag ha köpt alla tre. men det blev en åtminstone och trots att den skickas idag från tyskland så kommer den tydligen komma fram den 23:e november. Eller så är det bara företagets helgardering mot långsamma leveranser.

Wastegate.se (Fredrik Eklöf) la ut två redigerade bilder på facebook igår som jag tänkte visa upp här. Visst är de bra!? :kär

14570671_1183470965074423_6540731224009428689_o.jpg


14859768_10154163275848282_5957981624840234520_o.jpg

Najs .. Blir det något Spanien i vinter?
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Det är svårt att få tag i tankkåpor till hojen har jag märkt. Det gick att beställa från grevens och min årsmodell var den enda som fanns. Däremot så låg den inte på lager och företaget behöver tillverka kåpan först. Men igår hittade jag äntligen en ny tankkåpa på eBay! Det fanns tre stycken för ca 900kr/styck och hade jag haft råd så skulle jag ha köpt alla tre. men det blev en åtminstone och trots att den skickas idag från tyskland så kommer den tydligen komma fram den 23:e november. Eller så är det bara företagets helgardering mot långsamma leveranser.

Wastegate.se (Fredrik Eklöf) la ut två redigerade bilder på facebook igår som jag tänkte visa upp här. Visst är de bra!? :kär

14570671_1183470965074423_6540731224009428689_o.jpg


14859768_10154163275848282_5957981624840234520_o.jpg

Speciellt det översta kortet är riktigt läckert :yoparty
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Tyvärr inte! Budgeten är sjukt tight som den är redan. Jag känner redan paniken komma om jag lyckas ro ihop allt som behöver ordnas innan säsongsstarten i mars/april :död

Vad ligger en normal däckbudget för en säsong på egentligen?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Tyvärr inte! Budgeten är sjukt tight som den är redan. Jag känner redan paniken komma om jag lyckas ro ihop allt som behöver ordnas innan säsongsstarten i mars/april :död

Det kan jag förstå .. Du verkar dock ha bra ordning på kontoret, detta fixar Du oxå :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Säkert väldigt olika beroende på vilken klass man kör mm men nästa år räknar jag med ca 40-50tkr i däck i Rookie 1000. Räknade lite snabbt på antalet racehelger och några bandagar.

Hur mycket blir det på bromsbelägg ungefär?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag räknade väldigt grovt och utan några rabatter med ett schablonpris på 4000kr/set slicks. Det här är kopierat rakt av från mobilens anteckningar.

Försäsongsträning i sverige
4 bakdäck
2 framdäck

5 SM-helger inkl fredagsträning
15 bakdäck
10 framdäck

5 Svenska endurancecupen-race
5 bakdäck
5 framdäck

Bandagar

Rudskogen 3-dagars
2 bakdäck
1 framdäck

26 bakdäck + 1 regndäck
18 framdäck + 1 regndäck

18 set slicks á 4000kr = 72000kr
1 set regndäck = 4000kr
8 bakdäck á 2000kr = 16000kr

92000kr

Om ni ursäktar så ska jag dränka mina nyvunna sorger i julmust medans jag letar fram kompromisser och fokuserar på att jag kommer få bättre pris än det uträknade.. :glömdet
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
däck.jpg
Jag räknade väldigt grovt och utan några rabatter med ett schablonpris på 4000kr/set slicks. Det här är kopierat rakt av från mobilens anteckningar.

Försäsongsträning i sverige
4 bakdäck
2 framdäck

5 SM-helger inkl fredagsträning
15 bakdäck
10 framdäck

5 Svenska endurancecupen-race
5 bakdäck
5 framdäck

Bandagar

Rudskogen 3-dagars
2 bakdäck
1 framdäck

26 bakdäck + 1 regndäck
18 framdäck + 1 regndäck

18 set slicks á 4000kr = 72000kr
1 set regndäck = 4000kr
8 bakdäck á 2000kr = 16000kr

92000kr

Om ni ursäktar så ska jag dränka mina nyvunna sorger i julmust medans jag letar fram kompromisser och fokuserar på att jag kommer få bättre pris än det uträknade.. :glömdet


Ska du börja köra Pirelli? Om det fortfarande är BT du ska köra så ska du inte betala mer än halva summan på din uträkning.

Jag gav inte ens 2k för ett set BT R10
 
Last edited:

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Jag räknade väldigt grovt och utan några rabatter med ett schablonpris på 4000kr/set slicks. Det här är kopierat rakt av från mobilens anteckningar.

Försäsongsträning i sverige
4 bakdäck
2 framdäck

5 SM-helger inkl fredagsträning
15 bakdäck
10 framdäck

5 Svenska endurancecupen-race
5 bakdäck
5 framdäck

Bandagar

Rudskogen 3-dagars
2 bakdäck
1 framdäck

26 bakdäck + 1 regndäck
18 framdäck + 1 regndäck

18 set slicks á 4000kr = 72000kr
1 set regndäck = 4000kr
8 bakdäck á 2000kr = 16000kr

92000kr

Om ni ursäktar så ska jag dränka mina nyvunna sorger i julmust medans jag letar fram kompromisser och fokuserar på att jag kommer få bättre pris än det uträknade.. :glömdet

:död:död:död:död
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
View attachment 434015


Ska du börja köra Pirelli? Om det fortfarande är BT du ska köra så ska du inte betala mer än halva summan på din uträkning.

Jag gav inte ens 2k för ett set BT R10

Jag ska köra på Bridgestone :)
Kollade grevens styckpriser nu och då skulle summan hamna på ca 79k utan rabatter.
Jag har ingen möjlighet att göra stora inköp som du men min förhoppning är att jag kommer kunna få ett bra pris.

Men om vi höftar på 2k blankt för ett set så hamnar vi på typ 50k för en säsong där jag kommer träna på halvslitna däck för det mesta och nya däck till varje race.
En uppsättning bromsbelägg per månad á 3000kr (utan rabatt) får man nog höfta på också.
Och olja + filter för 1000kr/månaden.
1000kr transport t/R till banan per gång plus minus 500kr.
300kr/soppa per bandag
300ish kronor för mat och dryck per dag
2x2000kr(?) per säsong för fjädringsservice.
Vi ska inte räkna på en genomgång av motorn á 20k per vinter.

Plus driftkostnader för bil.

Det låter väl ganska rimligt va? Det är bara miljonärer och barnlösa som har råd att krascha ser jag för det här går ju inte ihop som det är nu ens :fyllisar
Hur kan man inte skrämma bort sig själv när man börjar räkna på det? :fakta

Till detta så behöver jag fortfarande följande.

Mappning 3000kr
Optimizer 1400kr (för att kunna mappa)
Extrafälgar (4-8k typ)
Sprayfärg & klarlack till den nyinköpta tankkåpan 500kr
Siffror på vit botten typ 500kr om jag lämnar bort den? Uppenbarligen så ska jag inte försöka mig på sånt här själv för det blir lika skrynkligt som när man kliver ur ett badkar efter att ha somnat till och sovit några timmar (vattnet blir svinkallt då by the way).

Men det är värt varenda krona som man kan avvara :tuttar :kär
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Jag ska köra på Bridgestone :)
Kollade grevens styckpriser nu och då skulle summan hamna på ca 79k utan rabatter.
Jag har ingen möjlighet att göra stora inköp som du men min förhoppning är att jag kommer kunna få ett bra pris.

Men om vi höftar på 2k blankt för ett set så hamnar vi på typ 50k för en säsong där jag kommer träna på halvslitna däck för det mesta och nya däck till varje race.
En uppsättning bromsbelägg per månad á 3000kr (utan rabatt) får man nog höfta på också.
Och olja + filter för 1000kr/månaden.
1000kr transport t/R till banan per gång plus minus 500kr.
300kr/soppa per bandag
300ish kronor för mat och dryck per dag
2x2000kr(?) per säsong för fjädringsservice.
Vi ska inte räkna på en genomgång av motorn á 20k per vinter.

Plus driftkostnader för bil.

Det låter väl ganska rimligt va? Det är bara miljonärer och barnlösa som har råd att krascha ser jag för det här går ju inte ihop som det är nu ens :fyllisar
Hur kan man inte skrämma bort sig själv när man börjar räkna på det? :fakta

Till detta så behöver jag fortfarande följande.

Mappning 3000kr
Optimizer 1400kr (för att kunna mappa)
Extrafälgar (4-8k typ)
Sprayfärg & klarlack till den nyinköpta tankkåpan 500kr
Siffror på vit botten typ 500kr om jag lämnar bort den? Uppenbarligen så ska jag inte försöka mig på sånt här själv för det blir lika skrynkligt som när man kliver ur ett badkar efter att ha somnat till och sovit några timmar (vattnet blir svinkallt då by the way).

Men det är värt varenda krona som man kan avvara :tuttar :kär


Du vill nog inte se en uppställning gjord av mig, Eller snarare jag vill inte ens se en uppställning över vad jag lägger på raceingen på en säsong.

Skickar dig pm med lite tips om om hur du löser däcken till bra kurs,
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Tack för 2016! Tack för Rookie!

Kajsa Rickard.jpg

Jag och Kajsa drog iväg i allra sista sekund till prisutdelningsmiddagen i Karlskoga i Lördags. Tyvärr så missade jag föramötet då hon skulle skriva högskoleprovet. Vi var på plats 18:50 så vi hann PRECIS slänga in våra saker på hotellrummet innan vi kunde ställa oss sist i kön fö att bli avprickade.

Vilken fantastisk helg det har varit!


Årets raket 2016

årets raket 1.jpg

Hur gick det till!? Tack så otroligt mycket som har röstat på mig framför alla andra galet duktiga förare!

När jag för en gångs skull inte var nervös inför prisutdelningen eftersom jag såklart inte skulle få något pris, så kände jag mig hur lugn som helst där i det lilla publikhavet. När motiveringen för Årets Raket lästes upp så tyckte jag att det passade in på mig ganska bra och från ingenstans så blev jag ganska snabbt nervös. När Mossberg ropade ut RICKARD WINBLAD så hade jag redan hunnit skaffa mig lite handsvett tror jag. Fy fan va kul!!!! Så sjukt roligt!! :kär:kär:kär

Med det här så är väl säsongen 2016 helt och hållet finito nu och det börjar bli dags för mig att runda av den här tråden. Det har varit en galet händelserik och fartfylld säsong med stundtals mycket tvivel, ännu mer glädje och mest av allt förvåning över att det har gått så bra som det har gjort.
Jag kommer öppna en tråd i Pro / Superbike / Superstock där jag kanske försöker mig på en sammanfattning över årets säsong. Jag måste smälta det här ett litet tag bara. TACK ALLIHOPA FÖR STÖD OCH SUPPORT!!
Årets raket 2.JPG
 

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Ort
-
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
View attachment 434062

Jag och Kajsa drog iväg i allra sista sekund till prisutdelningsmiddagen i Karlskoga i Lördags. Tyvärr så missade jag föramötet då hon skulle skriva högskoleprovet. Vi var på plats 18:50 så vi hann PRECIS slänga in våra saker på hotellrummet innan vi kunde ställa oss sist i kön fö att bli avprickade.

Vilken fantastisk helg det har varit!


Årets raket 2016

View attachment 434063

Hur gick det till!? Tack så otroligt mycket som har röstat på mig framför alla andra galet duktiga förare!

När jag för en gångs skull inte var nervös inför prisutdelningen eftersom jag såklart inte skulle få något pris, så kände jag mig hur lugn som helst där i det lilla publikhavet. När motiveringen för Årets Raket lästes upp så tyckte jag att det passade in på mig ganska bra och från ingenstans så blev jag ganska snabbt nervös. När Mossberg ropade ut RICKARD WINBLAD så hade jag redan hunnit skaffa mig lite handsvett tror jag. Fy fan va kul!!!! Så sjukt roligt!! :kär:kär:kär

Med det här så är väl säsongen 2016 helt och hållet finito nu och det börjar bli dags för mig att runda av den här tråden. Det har varit en galet händelserik och fartfylld säsong med stundtals mycket tvivel, ännu mer glädje och mest av allt förvåning över att det har gått så bra som det har gjort.
Jag kommer öppna en tråd i Pro / Superbike / Superstock där jag kanske försöker mig på en sammanfattning över årets säsong. Jag måste smälta det här ett litet tag bara. TACK ALLIHOPA FÖR STÖD OCH SUPPORT!!
View attachment 434070

Ja, det är verkligen en helt fantastisk resa som du gjort!! Och speciellt med tanke på inledningen av året!

Och nu är jag lite nyfiken: Hur löd motiveringen?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ja, det är verkligen en helt fantastisk resa som du gjort!! Och speciellt med tanke på inledningen av året!

Och nu är jag lite nyfiken: Hur löd motiveringen?

Jag fick alldeles för många tankar i huvudet för att minnas vad som sas exakt :rodnar Jag minns att jag reagerade med "Va?? Det är ju jag!? när han ropade mitt namn :lol
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top