Fordons debut i Rookie-serierna

Det hoppas jag inte att det är. För enligt SR Roadracing's reglemente (2.3) får du inte ha gnistbildande material på stövlarnas delar. Så kör du tomtebloss i kurvan så kan det bli pekpinnen.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Det hoppas jag inte att det är. För enligt SR Roadracing's reglemente (2.3) får du inte ha gnistbildande material på stövlarnas delar. Så kör du tomtebloss i kurvan så kan det bli pekpinnen.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Är ju inte meningen den ska i backen heller......men är nog någon legering och inte titan.
Har dock för mig att det stod titan på de första jag köpte 2009......

Annars är det ju titanskydd på stället på några ställen och det är ju inte direkt ovanligt, mina handskar med men det går ju bara i backen tillsammans med kroppen och då har väl redan hojens titan-burk dragit upp ett skapligt skådespel så det inte stör ändå. :)
 
Satan. Jag som har hela ansiktet fullt met titan, skruvar och plattor .... Fast hjälmen borde ju ta första smällen:smasha
 
Är stövelns tåskydd i metall?


Skickat från min iPad med Tapatalk

Titan tror jag minsann :yoparty

eller.....någon legering kanske, nu blev jag osäker.......

Det hoppas jag inte att det är. För enligt SR Roadracing's reglemente (2.3) får du inte ha gnistbildande material på stövlarnas delar. Så kör du tomtebloss i kurvan så kan det bli pekpinnen.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Nu tar vi ett djupt andetag grabbar. SIDI has got it covered.
Och bara för att det alltid är bra med en källa så fotograferade jag manualen så ni slipper oroa er :brynad

Vortice toe slider.jpg
 
Det ser fortfarande ut att bli kyligt nästa helg vid Gelleråsen :crash Ännu högre chans att mina gamla Pirelli regndäck inte blir förstörda. De nya regndäcken vill jag dock inte använda fören det är dags att tävla.

Gelleråsen 16-17.jpg
 
Inte oroad. Om det inte är gnistbildande mtr. Så är det kolugnt. Såg bara ut som om det var någon form av metall i tådelen = gnistbildande mtrl.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Inte oroad. Om det inte är gnistbildande mtr. Så är det kolugnt. Såg bara ut som om det var någon form av metall i tådelen = gnistbildande mtrl.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Men någon form av metall är det ju!
Alloy är ju det, legering av just metall. :)

På mina gamla stövlar, de jag köpte -09, är slidern misstänkt lik titan och det har jag för mig det stod då, de nya jag har, köpta -14, har en helt annan yta så det är troligen inte titan men metall är det.

Så, det ser ut som metall för att det Är metall. :)
 
Det ser fortfarande ut att bli kyligt nästa helg vid Gelleråsen :crash Ännu högre chans att mina gamla Pirelli regndäck inte blir förstörda. De nya regndäcken vill jag dock inte använda fören det är dags att tävla.

View attachment 429208

Kör inte regndäck om det är torrt, brinner bara upp och det fort.

Är det torrt så välj den blandningen som funkar bäst när det är kallt, håller du bara tempot uppe så kallnar inte däcken och så länge du du har temp i däcken har du fäste.
 
Kör inte regndäck om det är torrt, brinner bara upp och det fort.

Är det torrt så välj den blandningen som funkar bäst när det är kallt, håller du bara tempot uppe så kallnar inte däcken och så länge du du har temp i däcken har du fäste.

Det är lite det som är grejen. Jag har ingen aning om hur min arm kommer vara och ifall jag kan hålla ett vettigt tempo eller ej. Därför kommer jag åtminstone köra första passet med regndäck i ett lugnt tempo för att känna efter hur kroppen mår. Det lär dessutom vara rätt kallt så jag tror inte att det finns någon risk alls för överhettning. Och skulle det vara så att dessa regndäck förstörs så är det inte hela världen då jag har helt oanvända Bridgestone-regndäck hemma. De här som jag ska använda är de Pirelli-däck som jag köpte av dig :tummenupp

När jag känner att det är dags att köra lite mer aktivt får jag nog fundera på att byta till en uppsättning nya slicks. Men det återstår att se hur min arm kommer må!
 
Det är lite det som är grejen. Jag har ingen aning om hur min arm kommer vara och ifall jag kan hålla ett vettigt tempo eller ej. Därför kommer jag åtminstone köra första passet med regndäck i ett lugnt tempo för att känna efter hur kroppen mår. Det lär dessutom vara rätt kallt så jag tror inte att det finns någon risk alls för överhettning. Och skulle det vara så att dessa regndäck förstörs så är det inte hela världen då jag har helt oanvända Bridgestone-regndäck hemma. De här som jag ska använda är de Pirelli-däck som jag köpte av dig :tummenupp

När jag känner att det är dags att köra lite mer aktivt får jag nog fundera på att byta till en uppsättning nya slicks. Men det återstår att se hur min arm kommer må!

Då förstår jag lite bättre. :) Gatdäck då? De mjuka Pirelli du köpte av mig tycker inte om upptorkande en gång, får leta vatten om de inte ska dö i torrspåren, särskilt bak och det på en liten 600. ;)
 
Då förstår jag lite bättre. :) Gatdäck då? De mjuka Pirelli du köpte av mig tycker inte om upptorkande en gång, får leta vatten om de inte ska dö i torrspåren, särskilt bak och det på en liten 600. ;)

Aldrig aldrig aldrig gatdäck. Då eldar jag hellre upp gamla regndäck :fakta
Jag var ute på en 10 mils lång trafikkörning med regndäck när det var snustorrt och 0-3 plusgrader. Det gick hur bra som helst och då spenderade jag även en trekvart på ett flygfält och övade starter och inbromsningar från 240. Fanns inga direkta spår av slitage trots torrt underlag.
Vill minnas att Stensby berättade körde på gamla regndäck på Sviestad när det fortfaande låg snö längsmed banan, men att själva asfalten var torr. Det var inget snabbsnabbt tempo men det gick tydligen bra det också. Om inte annat så kommer vi märka på lördag hur det ser ut!
 
Jag är inte överdrivet imponerad av Arlen Ness regnställ i storlek XL. Här står jag med ett lite för litet 2-delat dainese skinnställ (52) och utan bröstskydd. Det är inte det att jag håller brett med armarna, det är axlarna som är framskjutna. Byxorna får jag inte ens på.
Det var en chansning iaf. Kanske håller den några körpass i helgen som ska regna bort :)

ArlenNess regnsställ.jpg
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top