Folksam och larm??!!!

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
Hur :kocko kan man bli...
enligt Folksams brev hem så får jag 50% billigare självrisk ifall jag montera ett godkänt larm på min hoj...

Följande saker hände:
Jag: ja hej mitt namn är xxxxxxx och vill veta vilka larm som är godkända hos er.

Försäkringsbruden: Ja de som SSF har godkänt så ring de...

Jag: ringer SSF. Ja hej vilka MC larm är godkända hos er...
SSF: INGA..men det kommer inom kort framtid.. om 2-3 år... :va

Ringer Folksam igen..
Jag: ja hej det var jag igen med MC larmet... SSF har juh inget godkänt larm. Hur kan ni då lämna 50% rabatt på ett larm som inte finns??

Försäkringsbruden: ja men har vi sagt de då??
jag: ööööö ja för 10 min sen... :7peta

Hon lägger mig på vänt och börjar ringa runt.. hon ringer SSF och sin chef.
hennes svar bli följande..
JAG vet inte varför vi har skrivit så men det stämmer de du säger.
JAG: Asså ni har lurat mig :fatta!

HON: ja if. du vill kalla de så..
och vid den här laget blir jag riktigt förbannad och frågar henne efter hennes namn och tel så att jag kan skicka Al-quida på henne... :huvet

Hoppas ni andra inte blir lika lurad på detta sätt...
Nu ska jag iaf. skaffa mig en Spyboll AM8510 ..hoppas den är bra... :banana

Som jag ser det har dom lurat dig att ta en (kanske) dyrare försäkring, med förutsättning att du själv kan påverka priset.
Sen sopar dom bort dina förutsättningar att påverka priset, vilket i mina ögon är i det närmaste ett bedrägeri.

Jag skulle montera spybollen och kräva det lägre priset, med hänvisning till att dom inte i förväg hade en lista med godkända larm.
Vägrar dom kan man ju alltid kontakta konsumentombudsmannen, plus och tidningarna...

Jag tror IAF att MC-tidningarna står på din sida och gör en artickel av det, men även dagspressen gillar ju att slå upp saker med fetstil.

"Premie shock", "Försäkringsbedrägeri av försäkringsbolag" och liknande gör sig bra i fetstil på förstasidorna, om inte någon robinsondeltagare drabbas av fotsvamp eller något annat livshotande förstås..... :hihi

EZrideR skrev:
och vid den här laget blir jag riktigt förbannad och frågar henne efter hennes namn och tel så att jag kan skicka Al-quida på henne... :huvet

Hoppas ni andra inte blir lika lurad på detta sätt...
Nu ska jag iaf. skaffa mig en Spyboll AM8510 ..hoppas den är bra... :banana

Knappast hennes fel att Folksam är dumma i huvet :fatta!
men jag förstår din reaktion, Folksam SUGER!!!!

Ol@ skrev:
Knappast hennes fel att Folksam är dumma i huvet :fatta!
men jag förstår din reaktion, Folksam SUGER!!!!

ringde runt å kollade försäkringen på min kommande monster. då sa de att det inta fanns någon rabatt att få även om man monterade godkänt larm.
men de var trots de avsevärt billigare än resten av bolagen
varför suger folksam?

bagerah skrev:
ringde runt å kollade försäkringen på min kommande monster. då sa de att det inta fanns någon rabatt att få även om man monterade godkänt larm.
men de var trots de avsevärt billigare än resten av bolagen
varför suger folksam?

Läs första inlägget så fattar du vad jag menar.
men det kanske är OK med falsk marknadföring.

Länsförsäkringar säger exakt samma sak. SSF:s lista gäller men den är tom för att ingen tillverkare/importör av mc-larm har skickat dem larm för testning.

I stället för att skälla på telefonister borde vi se till att t ex Spyball testas av SSF. Hur gör vi det? :va

Ol@ skrev:
Läs första inlägget så fattar du vad jag menar.
men det kanske är OK med falsk marknadföring.

ja, det är ju onekligen lite mysko. :3freak
tänkte bara om det fanns andra dåliga erfarenheter...lät så på inläggen

bagerah skrev:
ja, det är ju onekligen lite mysko. :3freak
tänkte bara om det fanns andra dåliga erfarenheter...lät så på inläggen

Nej , inga andra dåliga erfarenheter. Förutom att det skall vara så förbannat dyrt, men det gäller ju alla bolagen.

Jag kan tilläga att jag ringde nu för en stund sedan Folksam på nytt för att se om de hade ändrat sig. Denna gång fick jag prata med en kille (har namn, tel och personnr på :tummenupp ) Även han var lika förvirrad som de övriga för han läste olika information beroende vilken broshyr han läste ifrån.
Därför skickade han mig en av de som han har skrivit på och hans chef som bekräftar att reducerade självrisk vid montering av Spyboll.
Får även säga att i broshyren står det att reduceringen blir hela eller delar av självrisken... alltså det är fortfarande luddigt...

För övriga märken så som cobra eller nåt liknande måste hojen vara inlåst om nätterna...

Hoppas detta har hjälpt er att välja larm!! :huvet

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...