Folksam höjde premie efter könsbyte/svd.se

Vilka stödjer du då menar du? F-bolagen? Då kan du ju för fan gå och odla din egen jävla potatis istället för att stödja någon annan! Du har fel, så är det helt enkelt, punkt. Eller fel och fel, du har inte rätt åtminstone.

Varför tror du att jag stödjer försäkringsbolagen? Det enda jag egentligen säger är att jag förstår dom som avstår hel/halv-försäkring och jag förstår att försäkringsbolagen inte kan bedriva välgörenhet genom att erbjuda nån liten snorvalp en låg premie eftersom han anses som en risk.

Potatis är en fysisk vara. Där borde till och med du förstå skillnaden... :rolleyes:

Vad som är rätt och fel moraliskt är en annan fråga. Jag pratar om vad som är lönsamt eller inte. Vill man ingå affärer för att stödja andra, så är det ju såklart fritt fram för alla att göra det.

Personligen så tror jag det är många som väljer bort helförsäkring pga att det kostar mer än det smakar. Tycker du att dessa borde skaffa helförsäkring ändå så att de kan stödja de som "råkar ut för" en olycka? Eller kallar du dom hellre för giriga...?

"Rätt och fel" ...trodde det var det vi diskuterade i denna tråd då han/hon fick högre premie vid könsbytet.
Trafikförsäkringen som är obligatoriskt...mår du illa över det då det är lag på den? Börjar förstå vad du vill säga nu iaf, dock kändes det som du "hade fällt ut taggarna" onödigt långt ut.

Visst förstår jag dom som inte helförsäkrar en gammal golf som är värd 5-10000kr. Men har man en lite dyrare bil så ser jag ingen som helst anledning att inte ha den helförsäkrad... även om man vet att man kör lugnt och är en säker förare. Jag kommer då inte må illa av att försäkringsbolag X fått 200k av mig när jag är 70år utan att jag fått en krona "tillbaka"...inte heller kan jag förstå om någon annan som skulle få för sig att må illa över det.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg