Folkpartiet goes wild

benrangel skrev:
Har aldrig påstått att jag är socialdemokratin. Har inte ens påstått att (s) har ett fläckfritt förflutet. Däremot är jag sosse. Man jag kan med säkerhet säga att (s) uppstod inte i kölvattnet av NSDAP.

Genom att gå ut "offentligt" och proklamera sin partitillhörighet så får man därefter leva med att folk ifrågasätter det aktuella partiet med dig som bollplank. Om du nu ångrar att du gjort så eftersom skandal efter skandal rullas upp, det är tyvärr inget jag kan hjälpa dig med.

benrangel skrev:
"Abdulah Sheik Arabi", tänk jag trodde att han hette Ardalan Sherkabi. Men du kanske skrev fel. För inte var du väl raljant över att han har invandrarbakgrund.

Det måste ju ha blivit fel, men visst låter det likt?

benrangel skrev:
Japp, det är 28 st SSU ordförande som kräver Ardalans avgång. Känns bra att lokalföreningarna inte ställer upp på mygel.

Ja, reaktionerna på den genomsyrade mygelrörelsen kallad arbetarrölsen har ju verkligen inte låtit vänta på sig. Det är också bra att du innan den här debattartikeln stog för vad du tyckte om mygel och fusk och verkligen tog debatten. Precis som alla andra i Partiet gjort. :hihi

benrangel skrev:
Du vet vad jag jobbar med, så att dra billiga päng på att jag skulle skylla på jobbet när jag inte skulle ha anledning för det känns lägre än vad du brukar klara av. Det är som om jag skulle säga till dig att "jaha du kilar 14.30 - ska du iväg till dina kollegor och disskutera hembyggdens väl och de nationella särintressena och särarten som utgör grunden för att endast Svenskar ska bo i Sverige, eller kanske varför det innebär en risk för kulturell krock om man adopterar barn som kommer utanför den europeiska sfären"
Men det skulle jag ju aldrig göra :lol

Vänta här nu, blanda inte ihop ditt yrke - som jag har stor respekt för - och ditt sätt att bara svara när det passar dig. Jag har gett dig säkert 10 uppmaningar att besvara frågor idag och du har minsann inte tagit en enda av dem, så gör du väldigt ofta och jag har till och med gett dig exempel från tidigare trådar - inte heller de exemplen besvarar du.

Och är det någon som börjar närma sig gränsen för hur lågt man kan sjunka så är det tyvärr du, jag skrev i ett tidigt skede i tråden att det var rent vansinne med SD:s äckliga adoptivklausul, (som de visserligen skrotat men det står inte i Expo).

Jag har öht inte tagit ställning för SD i denna tråd, jag har bara velat se om någon kunde komma med kritik som bygger på faktiskt förd politik eller partiprogram - och inte bara en massa gammalt skräp.

Att SD har ett smutsigt förflutet, ja så är det kanske. Frågan är vad du jämför det med, om proportionerna är riktiga och om det är mer relevant att diskutera partihistoria än partiprogram.

Stolten skrev:
Nu blir jag nyfiken, vad har Benrangel för jobb som Markus har så stor respekt för?

Besserwisser, det är en åtråvärd tjänst som sällan utannonseras och platserna är få. :)

Markus skrev:
Om de är sanningsenliga så är det ju en fantastisk databas de har, jag undrar dock om man kan lita på deras neutralitet med tanke på deras missionerande "uppdrag". Om VAM gör en databas över sionismen så skulle jag nog förhålla mig väldigt kritisk till den också. Intressant läsning bjuder de på i alla fall. :tummenupp
Men, försök inte, all din text ovan finns med i den artikeln. Det är okej att plagiera, men man får nog stå för det. ;)

Expo/Stieg Larsson kör med seriösa journalistiska metoder. De håller för en källgranskning.

Markus skrev:
Genom att gå ut "offentligt" och proklamera sin partitillhörighet så får man därefter leva med att folk ifrågasätter det aktuella partiet med dig som bollplank. Om du nu ångrar att du gjort så eftersom skandal efter skandal rullas upp, det är tyvärr inget jag kan hjälpa dig med.

Jag har inga problem med att folk ifrågasätter min politiska ståndpunkt, jag har problem när man gör mig till något jag inte är. Ungefär som du har problem med det som jag skrev sist. Insinuationer är irriterande.

Ja, reaktionerna på den genomsyrade mygelrörelsen kallad arbetarrölsen har ju verkligen inte låtit vänta på sig. Det är också bra att du innan den här debattartikeln stog för vad du tyckte om mygel och fusk och verkligen tog debatten. Precis som alla andra i Partiet gjort. :hihi

Jag tycker det är fel att folk slåss, jag tycker det är fel med krig, jag tycker att det är förkastligt med diskriminering och jag tycker det är fel med mygel och fusk. Är det någon mer självklarhet du vill höra?

Vänta här nu, blanda inte ihop ditt yrke - som jag har stor respekt för - och ditt sätt att bara svara när det passar dig. Jag har gett dig säkert 10 uppmaningar att besvara frågor idag och du har minsann inte tagit en enda av dem, så gör du väldigt ofta och jag har till och med gett dig exempel från tidigare trådar - inte heller de exemplen besvarar du.

Som du märker har jag hittills bara disskuterat SD i denhär tråden. Det har varit den enda frågan av substans. Att FP ger sig ut med Maurico i spettsen med ett flerpunktsprogram som bara slår in öppna dörrar är att profilera sig på ingenting. Det enda som var nytt är väl tanken om "three strikes and your out of this country" som jag definitivt inte gillar.

Och är det någon som börjar närma sig gränsen för hur lågt man kan sjunka så är det tyvärr du, jag skrev i ett tidigt skede i tråden att det var rent vansinne med SD:s äckliga adoptivklausul, (som de visserligen skrotat men det står inte i Expo).

Visst är det otrevligt när folk insinuerar saker man inte står för och det är mycket roligare att ge bitter medicin än att få den itvingad sig själv.

Jag har öht inte tagit ställning för SD i denna tråd, jag har bara velat se om någon kunde komma med kritik som bygger på faktiskt förd politik eller partiprogram - och inte bara en massa gammalt skräp.

Som sagt var, jag sa inte att du var Sverigedemokrat :tungan
Och det gamla skräpet har man pysslat med ända fram till dags dato.

Markus skrev:

Att SD har ett smutsigt förflutet, ja så är det kanske. Frågan är vad du jämför det med, om proportionerna är riktiga och om det är mer relevant att diskutera partihistoria än partiprogram.

Det är frågan och det är där uppfattningarna skiljer sig. Jag kan kritisera deras partiprogram också, det tror jag benrangel också kan och det tror jag du vet med tanke på alla 40 miljoner tidigare politiska trådar.

Men jag anser att det är att skjuta bredvid målet att kritisera deras (iofs redan den dumma) yttre fasad istället för att fokusera på vad de egentligen är för fiskar som simmar runt i den bruna göl som utgör SD. På samma sätt som det är intressant att veta att (v) var involverade i jävligt mycket tvivelaktiga affärer med kommunist-öst och att deras (k) bara är övermålat och inte borttvättat......

Vad har fascistoida makttörstande politiker för alternativ i moderna västerländska demokratier idag? Statskupper? Förlegat och ineffektivt. Istället säger man givetvis vad folk vill höra och försöker växa genom att ge intryck av att vara "rumsrena", vi ser det över hela europa med Nordnat, Le Pen, Haider mfl.

Efter Andra världskriget är det väldigt lätt att vara efterklok med facit i hand på vad ett demokratiskt valt "på ytan inte alls så farliga som de i själva verket är"-parti kan hitta på.

Markus med flera är snarare efterdumma trots facit i hand.

Tjugo år senare och Moderaterna kommer med något lamt utspel om att man ska välja på hederskultur och medborgarskap, man ska väl inte vara här alls?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon