Folkpartiet goes wild

Markus skrev:
Det där förstår jag inte alls, hade de lagt förslaget en månad innan val så hade det varit uppenbart - men just nu är väl ingen speciellt strategisk tidpunkt? :confused:

Det är bra. Har de inte mandat i närheten av dig?

Menade nog snarare att det inte kändes som en hjärtefråga för FP för att underdriva en aning... men men...

Tror faktiskt Huddinge är förskonat från dem...
Mandatfördelning 2003 - 2006
Socialdemokraterna, 24
Vänsterpartiet, 5
Miljöpartiet de gröna, 2
Moderaterna, 13
Folkpartiet, 8
Kristdemokraterna, 4
Drevvikenpartiet, 3
Huddingepartiet, 2
Summa: 61

korvgubbe skrev:
Menade nog snarare att det inte kändes som en hjärtefråga för FP för att underdriva en aning... men men...

Njae, de kom ju med det här kravet om att invandrare (främst dem om jag kommer ihåg rätt) skulle endast få bidrag om de jobbade (ännu ett kanonförslag för övrigt :tummenupp ) för lite sedan. Det var väl då (kd) "rasade" (2000-talets mest uttjatade verb) om att de var rasister senast.

Markus skrev:
Njae, de kom ju med det här kravet om att invandrare (främst dem om jag kommer ihåg rätt) skulle endast få bidrag om de jobbade (ännu ett kanonförslag för övrigt :tummenupp ) för lite sedan. Det var väl då (kd) "rasade" (2000-talets mest uttjatade verb) om att de var rasister senast.

Det förslaget hörde jag iofs aldrig... minns bara det om språkundervisning...

korvgubbe skrev:
Det förslaget hörde jag iofs aldrig... minns bara det om språkundervisning...

Här står det mer:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=376346

De kommer ju även med sådana här briljanta idéer:

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_9202876.asp

Nog är de på väg åt höger allt, vem vet - om 25-30 år kanske de är framme? :)

Men, de har ju motståndare också - om bara borgerligheten kunde gå ihop någon jävla gång. :mad:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=381406

Markus skrev:
Och du, ta det lugnt med :fyllisar. Klockan är inte ens halv fem. Du skrev ju något förskräckligt rörigt i Billström tråden också. I all välmening. :hej

Likväl som skönheten ligger i betraktarens ögon så ligger röran ofta i läsarens huvud. Man blir visst blå av syrebrist? Hm, jag börjar ana ett samband... ;)

("Jag förståååååår inte" är fortfarande inte ett bra debattinlägg)

ft skrev:
Likväl som skönheten ligger i betraktarens ögon så ligger röran ofta i läsarens huvud. Man blir visst blå av syrebrist? Hm, jag börjar ana ett samband... ;)

("Jag förståååååår inte" är fortfarande inte ett bra debattinlägg)

Du har rätt, men innan man blir blå blir man röd. Alltså kommer du över snart också. :hihi
Om jag har lämnat frågor obesvarade? Nej, det tror jag inte. :confused:

Bästa jag hört på länge, ut med folk som missköter sig och lägg krutet på invandrare som kan uppföra sig och bidraga till vårt samhälle.
Skönt att något parti vågar sticka ut näsan och säga det alla muttrar om.
Folkpartiet får min röst :tummenupp

korvgubbe skrev:
Jag ser inget problem med att kräva motprestationer av alla som får bidrag i någon form av sammhälsnyttigt arbete..

Inte jag heller.
Vet du vad som är lite lustigt, du har ställt dig på veloursidan - men nästan varenda åsikt du har ligger betydligt längre från vänster än höger. Vad är det du tilltalas av hos kommunisterna? Häng med oss, vi är inte bara coolare - vi är smartare också.

Motprestation för bidrag - definitivt inte vänster, klassisk högerfråga
Minskad invandring - definitivt inte vänster, klassisk tabufråga
(s) har suttit för länge vid makten - opolitisk fråga
Slöseri med skattepengar - klassisk högerretorik

Jag gissar att du är sosse via arv, korrekt? :)

Om jag ska vara en smula trångsynt, eller kanske ute o cyklar, så skulle många som ger tummen upp för FP i denna tråden kunna vara potentiella Sverigedemokrater. Det jag vill säga är att det finns en del likheter mellan partierna, men ändå anses SD vara ett rasistparti. Det kanske de var för 10 år sedan, men idag är det ett helt annat parti och minst lika rumsrena som något annat parti.

Inte så säker på om jag fick ur mig något vettigt, men jag tycker att det tåls att tänka på!

Markus skrev:
Fult trick att anställa den gamle Rojas som flyktingpolitisk talesman, nu kan inte Partiet angripa honom för att vara rasist. Kul i och för sig, nu kan Ulvskog gå och gnälla någon annanstans.

Antar att du syftar på Socialdemokraterna när du skriver "Partiet"?

Varför skulle man inte kunna angripa Rojas för att vara rasist? Bara för att man är född i utlandet/har en annan bakgrund så betyder det ju inte att man inte kan vara rasist för den sakens skull...

rimag skrev:
men idag är det ett helt annat parti och minst lika rumsrena som något annat parti.

Det är vad de säger. Det är inte vad de är. Läs på innan du vidarebefordrar det där... Kollar man upp vad de står för och vilka de är inser man vilket äckligt pack man har att göra med.

Att de ger ut partiprogram i fyrfärgstryck där de gömmer sitt sanna budskap mellan raderna och kallar sig demokrater är som om Markus skulle ta på sig en röd t-shirt och kalla sig vänsterpartist.

Att de tonat ner har nog mer att göra med att de har gjort sig ett namn och ett rykte som gör att de drar till sig det folk de vill ha utan att behöva skriva uttryckligen var de står. Skrev de det skulle de bli utestängda så som de förtjänar men nu ser de en chans att både ha kakan och äta den.

Last edited:
Oki så vad händer med dem som blir utvisade för våld mot kvinnor tex? De lär ju ALDRIG försöka komma tillbaka lr så... :kocko
Detta förslag är lika idiotiskt som ngt annat men hur kan det komma sig att man tror att alla problem plöttsligt försvinner? Varför inte lägga ner kraft på att LÖSA probmelem istället för att skyffla undan dem till ett annat land? Vem fan räknas som svensk förresten, mina föräldrar är från Polen, ska jag utvisas dit om jag slår en kvinna????

Rimag; är det bara jag eller är du nationalist?

Nexor skrev:
Oki så vad händer med dem som blir utvisade för våld mot kvinnor tex? De lär ju ALDRIG försöka komma tillbaka lr så... :kocko
Detta förslag är lika idiotiskt som ngt annat men hur kan det komma sig att man tror att alla problem plöttsligt försvinner? Varför inte lägga ner kraft på att LÖSA probmelem istället för att skyffla undan dem till ett annat land? Vem fan räknas som svensk förresten, mina föräldrar är från Polen, ska jag utvisas dit om jag slår en kvinna????

Sverige är ju ganska snälla och släpper in folk som har det svårt, men om dom då börjar jävlas och ställer till det här tycker jag dom inte har nåt här att göra

rimag skrev:
Om jag ska vara en smula trångsynt, eller kanske ute o cyklar, så skulle många som ger tummen upp för FP i denna tråden kunna vara potentiella Sverigedemokrater. Det jag vill säga är att det finns en del likheter mellan partierna, men ändå anses SD vara ett rasistparti. Det kanske de var för 10 år sedan, men idag är det ett helt annat parti och minst lika rumsrena som något annat parti.

Inte så säker på om jag fick ur mig något vettigt, men jag tycker att det tåls att tänka på!

Nä, du fick inte ur dig något vettigt.

Sverigedemokraterna är inte alls ett rumsrent parti, även om de är väldigt måna om att framstå som det. Visst har man slutat anordna marscher med uniformerade nazister och "minnestunder" med välfriserade kängförsedda grottmänniskor. Men förhoppningsvis lyckas man bara lura idioter. Man har ledamoter som hyllar nazister, man tar emot pengar från kända rasister, sprider antijudisk propaganda och revisionisttexter, återfinns och fotograferas på nazistkonserter och fester när de gör Hitlerhälsningar och skriker "Sex miljoner till" osv, återfinns ständigt i brottsutredningar. Vad var det som kom fram under granskningen? 20-25 % av flera hundra ledande SD-anhängare hade dömts för brott.

Att SD öht får en enda röst så länge de håller sig utanför svinstior och fiskar röster är obegripligt.

ft skrev:
Det är vad de säger. Det är inte vad de är. Läs på innan du vidarebefordrar det där... Kollar man upp vad de står för och vilka de är inser man vilket äckligt pack man har att göra med.

Att de ger ut partiprogram i fyrfärgstryck där de gömmer sitt sanna budskap mellan raderna och kallar sig demokrater är som om Markus skulle ta på sig en röd t-shirt och kalla sig vänsterpartist.

Att de tonat ner har nog mer att göra med att de har gjort sig ett namn och ett rykte som gör att de drar till sig det folk de vill ha utan att behöva skriva uttryckligen var de står. Skrev de det skulle de bli utestängda så som de förtjänar men nu ser de en chans att både ha kakan och äta den.

Jag är ganska insatt i var SD står, mycket på grund av att jag har pratat med många aktiva sverigedemokrater, och alla intryck jag har fått i från dem talar emot deras rykten. De säger själva att det är förjävligt att de får stå tillsvars för vad några idioter gjorde för 15 år sedan. SD arbetar aktivt för att bli av med folk som inte hör hemma i partiet och ett bra exempel på detta är Anders Sten och Tor Paulsson. De blev utkastade pga deras åsikter inte alls stämde överens med SD, och då gick de o bildade ett nytt parti; Nationademokraterna, och kallade sig själva för ett utbrytarparti. Men det är väl klart att du har rätt eftersom du har läst i tidningen att sverigedemokraterna är rasister eller har du några belägg för det du skrev?

/Rimag

Edit: namnfel

Last edited:
Nexor skrev:

Då kan du börja med att definiera vad du menar med nationalist och vad som får dig att fråga det.

Nej jag skulle inte kalla mig nationalist, för det ordet har tappat sin betydelse för mig i och med att nazistsvinen tyvärr har tagit det.

Back