Folkpartiet goes wild

rimag skrev:
Då kan du börja med att definiera vad du menar med nationalist och vad som får dig att fråga det.

Nej jag skulle inte kalla mig nationalist, för det ordet har tappat sin betydelse för mig i och med att nazistsvinen tyvärr har tagit det.

Din svenska flaggavatar + dina kommentarer om SD får mig att tro att du är rasist. Nu har jag fördomar om dig men de flesta som är rasister och nazister döljer sig bakom "nationalismen" men du föll inte i den gropen....
Lessen om jag har fel och då ber jag så mkt om ursäkt :)

Jag har en ganska enkel fråga tror jag som inte framgår av texten:

Gäller detta endast invandrare som inte har fått asyl?

Eller gäller det de personer som har flyttat hit och har hunnit bli svenska medborgare?

Eller gäller det även de som har flyttat hits barn?

Man kan inte utvisa en svensk medborgare då han / hon är svensk.
Oavsett vilket medborgarskap han / hon haft innan.

Detta är egentligen en fråga det borde vara total politisk enighet om. Vem kan egentligen säga att detta inte är ett bra förslag? Höger som vänster - sunt förnuft borde få råda.

korvgubbe skrev:
Jag är överraskad.. Jag slog vad med mig själv att denna nyhet skulle få en egen tråd ca 10.30... Nästan tre timmar fel alltså...

Personligen ser jag förslaget som ett populistiskt utspel som man gör rumsrent genom att ha Rojas som "ansikte utåt för förslaget"...

Däremot tycker jag att det är mycket rimligt. Ser ingen anledning till varför grova brottslingar ska ha en fristad här.
Hur många timmar till innan den blir stängd då?
Tycker det luktar lite sk*t redan

Stolten skrev:
Det är dom som är värst... Här iaf....

"Eyyy broschan! Vi baxar killens hoj, cutta han fan så han inte säga till Ayna!"

(Ayna= Polis)

Ja den där slummen blir ju svårt att göra nåt åt..

rimag skrev:
Om jag ska vara en smula trångsynt, eller kanske ute o cyklar, så skulle många som ger tummen upp för FP i denna tråden kunna vara potentiella Sverigedemokrater. Det jag vill säga är att det finns en del likheter mellan partierna, men ändå anses SD vara ett rasistparti. Det kanske de var för 10 år sedan, men idag är det ett helt annat parti och minst lika rumsrena som något annat parti.

Inte så säker på om jag fick ur mig något vettigt, men jag tycker att det tåls att tänka på!

1. Nej, du fick inte ur dig något vettigt.
2. Du är ute och cyklar.
3. Sympatisera med SD är trångsynt, men det är mer hjärndött.

Du och jag har inte samma definition på "rumsrent". SD har en lång väg att gå innan de kan uppfattas som ett seriöst parti.

Maverick_ou812 skrev:
...

Detta är egentligen en fråga det borde vara total politisk enighet om. Vem kan egentligen säga att detta inte är ett bra förslag? Höger som vänster - sunt förnuft borde få råda.

Förslaget är halvbra. Kategoriska ideér är sällan bra. Det som borde göras är att använda de möjligheter som finns att utvisa kriminella redan nu hårdare.

BMW R90s skrev:

Jaså!? Var då?

Tycker det är en i sammanhanget extremt välartad tråd. Ingen har gjort bort sig än på "någon sida" även om ditt inlägg andas lite frustration.

/O

BMW R90s skrev:

Jag tycker den klarat sig rätt bra än så länge... Den bräkande skocken har lyst med sin frånvaro och än så länge tycker jag trots allt debatten först på en rimlig nivå här inne även om det varit ganska glest bland motståndarna till lagförslaget...

Stolten skrev:
Det är dom som är värst...

Ja förfan, ta en åtta-tio generationer bakåt med en gång så får vi det lugnt och skönt här om ett tag! :lol

Tysken skrev:
Ja förfan, ta en åtta-tio generationer bakåt med en gång så får vi det lugnt och skönt här om ett tag! :lol

:brynad
Och varför inte spärra efternamet också? Så vid gränsen frågar man:
Tull: Vad heter du?
Flykting: Ferri Abdul
Tull: Lessen, det är bara att vända. Förra året var den en kille som hette Abdul som rånade en bank. Försök komma in i Danmark.

För jag antar att förslaget enbart är riktat mot araber och inte mot finska alkisar och snyltande norrmän?

Nexor skrev:
Din svenska flaggavatar + dina kommentarer om SD får mig att tro att du är rasist. Nu har jag fördomar om dig men de flesta som är rasister och nazister döljer sig bakom "nationalismen" men du föll inte i den gropen....
Lessen om jag har fel och då ber jag så mkt om ursäkt :)

Oki, då ska jag göra dig besviken å bestämt meddela att jag är inte rasist och jag skulle knappast vilja kalla mig nationalist. Punkt. Det jag skrev om SD var om hur jag har uppfattat partiet utifrån samtal med aktiva sverigedemokrater. Jag försöker tillskillnad från många andra skaffa mig en uppfattning utöver medias "sanning", innan jag bestämmer mig för vad jag ska tro. Sverigedemokraterna har fler frågor än invandrarfrågan, och jag är knappast en sympatisör av dessa. Dock så är jag demokrat och lever efter följande "Jag avskyr dina åsikter, men jag skulle kunna dö för din rätt att ha dem"...

Angående min avatar så klandrar jag inte dig för att tro att jag är nationalist, men att jag är rasist?, för att jag har en svenskflagga? Detta är ett tragiskt exempel på att nazisterna/rasisterna har vanvårdat vår flagga.
/Rimag, vill absolut inte framstå som otrevlig eller nåt med inlägget och hoppas att du har ändrat åsikt om mig!

Thomas Bodström skrev:
- Redan idag är det ju så att det räcker med fängelse för att kunna utvisas.
- Det är flera hundra personer varje år som både utvisas och sitter av straffet i sitt hemland.
- Det där med utvisning har vi klarat av för länge sedan och det borde folkpartiet veta.

Tur att folkpartiet kommer med fräsha idéer.
Fast det var väl en fin tanke av FP, enligt deras förslag så kommer färre brottslingar att utvisas.
Fint sätt att fiska röster på dock, se vad många röster dom fick i bara den här tråden.

Markus skrev:
Vart ska man utvisa en svensk? :va

Baltikum?
Industrin flyttar ju en massa jobb dit p.g.a. det lägre kostnadsläget - det kan väl kriminalvården hänga med i tiden och ta efter? Det kostar säkert mindre än en tiondel att ha någon inspärrad där än i ett svenskt fängelse.
Det är ju rätt avskyvärda brott det talas om här.

ft skrev:
Att de tonat ner har nog mer att göra med att de har gjort sig ett namn och ett rykte som gör att de drar till sig det folk de vill ha utan att behöva skriva uttryckligen var de står.

Du vet uppenbarligen väldigt lite om det parti du skriver om, mitt förslag är att du tar reda på mer fakta och sedan återkommer. :hej

Chris Ash skrev:
Att SD öht får en enda röst så länge de håller sig utanför svinstior och fiskar röster är obegripligt.

Du har blandat ihop SD med ND, ND bildades av ett riktigt gäng skithögar - för att SD slängde ut dem.

Back