Folket med miniblikers.

Jag kör med Kellerman Micro. Mattsilver fram på gaffeln och svarta bak.
De är de första blinkers som inte skakat sönder på min hoj tack vare gummileden. Men annars är de väl dyra. Handlade dem för 595:- st har jag för mig :näsblod

Ja det är sjukt dyrt. Men jag mindes tydligen fel (eller också har de höjt priset sedan jag handlade) för jag gick just in på Bikeshop för att kolla så att jag inte ljög. De kostar nu 695 kr st. Dvs nästan 2800:- för 4 st blinkers...

/J

Arrow

Arrow miniblinkers köpte jag. Slutsålt överallt i vintras.
12V/21w. Halogen lampor, glödlampa bay9s, nästintill omöjligt att få tag på :va
Behövde inte koppla in nåt motstånd, de blinkar konstigt nog i rätt hastighet ändå / med den normala fördröjningen.

Bifogat

• blinkers_arrow.jpg
    blinkers_arrow.jpg
    7.5 KB · Visningar: 285
Arrow miniblinkers köpte jag. Slutsålt överallt i vintras.
12V/21w. Halogen lampor, glödlampa bay9s, nästintill omöjligt att få tag på :va
Behövde inte koppla in nåt motstånd, de blinkar konstigt nog i rätt hastighet ändå / med den normala fördröjningen.

Inte så konstigt när det är en"glödlampa":7peta ....Du har ju inga LED...

Inte så konstigt när det är en"glödlampa":7peta ....Du har ju inga LED...

nej precis jag ville inte ha LED blinkers, men försäljaren sålde trots det även motstånd (han sa att om jag tog LED skulle det behövas två stycken motstånd *s*), det var så billigt så jag köpte det utifall att det skulle behövas:såjaponken

PS. Förra varianterna av blinkersen var också av glödlampe-modell, och de blinkade alldeles för snabbt UTAN motstånd . ..Skitsamma It´s history! DS.

Last edited:
När vi är inne på E-märkt och miniblikers.
Köpte dessa (Artnr: 69-5896) på touring.se Små och mycket billiga.
Frågan är: Dem är märkta med "(E-9)" är dom e-märkta då? Har svårt att tro att de är godkända men men...
// Linus
Nu vill jag inte låta som en :mattias men blinkers har man för att det ska SYNAS åt vilket håll man tänker sig. Dom där är verkligen jättedåliga på att synas. Mitt råd är att du köper Diodblinkers, dom syns bra även om de är små till formatet:tummenupp

här är min dock lite vissna... kostade 120 för båda, på nån mc firma i skåne

Bifogat

• jjjjjjjjjjjjjjjj.JPG
    jjjjjjjjjjjjjjjj.JPG
    87.7 KB · Visningar: 143
Har kellerman. Kanske lite dyrare men jävligt smutta och godkända också. Har aldrig haft problem med dem. Små och snygga.

Jag kör med Kellerman Micro. Mattsilver fram på gaffeln och svarta bak.
De är de första blinkers som inte skakat sönder på min hoj tack vare gummileden. Men annars är de väl dyra. Handlade dem för 595:- st har jag för mig :näsblod
Det är ju skitbra att dom har en gummifot,tyvärr så bytade lampor 2ggr förra säsongenHan som sålde dessa till mej påstog att dom hade haft kvaliteförsämringar på denna lampa(och inte fick några lev..).Hittade lellesmc för att få en ny lampa..........men ialf så hittade jag en vanlig billampa som jag fick slipa på(nu var goda råd dyra),hojjen skulle besiktias...Jag har nu nya lampor i mina kellerman,räkna med en sådär 60´100:-st,Förresten den lampan jag beställde på lellemc kom ett par månader efter hehe

Last edited:
Hej
Men de Kellerman Micro jag har är LED-blinkers. Hade de haft glödlampor hade de fått bytas i ett på min hoj.
Grejen med gummileden är att den förhindar att hela blinkersen går av av utmattning så att den hänger i kablarna när man kommer hem.

/Good vibrations

Det är ju skitbra att dom har en gummifot,tyvärr så bytade lampor 2ggr förra säsongenHan som sålde dessa till mej påstog att dom hade haft kvaliteförsämringar på denna lampa(och inte fick några lev..).Hittade lellesmc för att få en ny lampa..........men ialf så hittade jag en vanlig billampa som jag fick slipa på(nu var goda råd dyra),hojjen skulle besiktias...Jag har nu nya lampor i mina kellerman,räkna med en sådär 60´100:-st,Förresten den lampan jag beställde på lellemc kom ett par månader efter hehe

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show