Folk med motoröra lyssna och ge er åsikt om vad som är fel.

Kan ju konstatera att det inte var nått med ventilerna då jag testa att dra runt maskineriet utan toppen på.
Kände och hörde när jag drog runt motorn hur det tog i på precis samma läge på vevaxeln hela tiden en gång per varv.

Han inte hunnit ta isär för noggrannare undersökning än men det verkar som att det lutar åt att Anderson har gjort det igen.

Med tanke på hur många jag frågat som alla varit inne på ventilerna eller liknande eller långt i från sanningen i alla fall så ökar bara respekten ännu för varje gång när killen i Upplandsväsby öppnar munnen om hojmotorer.

Anderson du lär ju fan tillhöra världseliten när det gäller hojmeck och speciellt FZR och Thunderce.

Inget smör bara rena sanningen, jag hoppas jag blir lika bra som dig en dag på meck och att du får ett kneg snart.

En liten fråga då bara.
Är det bara att köra som inget hänt eller köra med vetskapen om att snart kommer det rasa eller vad kan man förvänta sig om det är det fel vi tror det är och jag tar ut den och kör trots att det låter illa?

Last edited:
Tackar å bockar ( ödmjukt):krama

Som jag tidigare skrev så kan du inte göra nått åt det förutom att byta vev och korg

Det kommer nog inte att bli värre snarare så blir det med lite innkörning bättre

Faktum är att det är EXAKT samma problem som nya CBR 1000 (-08) brottas med därav missljuden

Vi hadde en sådan på Hondacity då jag jobbade där

Vi hällde i nån OMEGA smet som faktiskt minskade ljudet rejält

Kommer inte ihåg beteckningen men det är bara å fråga på nån bilmecksbutik

Hokus pokus Javisst men vad faan gör man

Som jag tidigare skrev så kan du inte göra nått åt det förutom att byta vev och korg

Det kommer nog inte att bli värre snarare så blir det med lite innkörning bättre

Faktum är att det är EXAKT samma problem som nya CBR 1000 (-08) brottas med därav missljuden

Hehehe yrkeshemlisar man inte bör dela med sig.. Men du har ju iof slutat :D

Var så lite så men grejen är ju att när man frågar på yamaha och andra verkstäder så får man inte nått vettigt svar av dom och när man frågar varenda motorintresserad som man känner typ så får man inget bra svar och så frågar man dig så får man rätta svaret på en gång efter att du har hört en lite filmsnutt bara. Och rätt många som lyssnat här på forumet med på filmen och inte gett svar på gåtan där av beröm till dig.

Du löser ju alltid mina problem så fort man frågar dig, så jag som skall tacka och buga för dig

info@smorjteknik.se
www.smorjteknik.se

Hör med dom, dom levererar Omega-olja i Norden.
EN av ägarna bor i Borlänge och kör genom Falun dagligen, så att.... det går nog att få tag på en skvätt av det du behöver ganska omgående.

Jag har också bara bra erfarenheter av Omegaolja.

Mats

info@smorjteknik.se
www.smorjteknik.se

Hör med dom, dom levererar Omega-olja i Norden.
EN av ägarna bor i Borlänge och kör genom Falun dagligen, så att.... det går nog att få tag på en skvätt av det du behöver ganska omgående.

Jag har också bara bra erfarenheter av Omegaolja.

Mats

Det var inte oljan som jag syftade på uten en burk med trögflytande sörja som man blandar med oljan

Jag tror även RVS behandling skulle funka men den är betydligt dyrare

Tack för adressen mats skall höra av mig till dom och se om dom har vad jag behöver.

Nu är det bekräftat i alla fall att det var en liten grad som gick att känna på drevet på veven till kopplingskorgen precis på det stället där det tog i mot.
Slängt i motorn och tänkte agera testkanin lite gran och se vad som händer.

Hittat en ersättningsmotor i alla fall som jag skall köpa men tänkte pröva och köra lite i alla fall nån vecka tills killen med motorn kommer hem från utlandet.

Man har då lärt sig nått nytt igen nu i alla fall om man skall se ljust på saken.

Tack igen för hjälpen

Last edited:
Lånar tråden lite nu när du har hittat ditt fel. Hoppas det är okej!

Någon som vet vad detta kan vara??

[YOUTUBE-ID]5uGF5v_FwHM[/YOUTUBE-ID]

Lånar tråden lite nu när du har hittat ditt fel. Hoppas det är okej!

Någon som vet vad detta kan vara??

[YOUTUBE-ID]5uGF5v_FwHM[/YOUTUBE-ID]

Absolut lugnt att du lånar tråden så klart hoppas du får lika bra hjälp som jag fick.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back