Flytthjälp på Södermalm

LasVegas

Ny medlem
Gick med
19 May 2004
Hoj
Suzuki 125cc
Behöver hjälp ett par timmar nästa vecka. Valfri tid. 2 pers. + mindre lastbil.

PM.

Ang lastbil så kan jag tipsa om restaurangen Sawadee, inte sunkiga snabbmats Sawadee utan den riktiga restaurangen. Där hittade jag o en kompis en kille som både hjälpte oss att flytta hennes kontor och köra lastbilen åt oss. Han satt med sina kompisar vid bordet bredvid och åt och vi körde en longshot o frågade om han kunde köra lastbil, det kunde han.

supergirl skrev:
2665039 Ang lastbil så kan jag tipsa om restaurangen Sawadee, inte sunkiga snabbmats Sawadee utan den riktiga restaurangen. Där hittade jag o en kompis en kille som både hjälpte oss att flytta hennes kontor och köra lastbilen åt oss. Han satt med sina kompisar vid bordet bredvid och åt och vi körde en longshot o frågade om han kunde köra lastbil, det kunde han.

Så du menar att om han åker dit på lunchen så är risken stor att samma person är där och käkar igen? Och chansen att han ska hitta just honom är ju ganska stor :rolleyes:
Ursäkta mitt inlägg, men när jag läste ditt så framgick det inte riktigt om du var medlem i Mensa eller ej...

Dee_cati skrev:
2665313 Så du menar att om han åker dit på lunchen så är risken stor att samma person är där och käkar igen? Och chansen att han ska hitta just honom är ju ganska stor :rolleyes:
Ursäkta mitt inlägg, men när jag läste ditt så framgick det inte riktigt om du var medlem i Mensa eller ej...

Haahaa, nä det var verkligen ingen hjälp..

Nästan ännu roligare att trådstarten skriver sådär lite nonchalant, som om att det var det självklart att få flytthjälp via ett hojforum, och DESSUTOM skriver lite senare, återigen att han ska ringa flyttfirma.

Humor i det lilla liksom...

Chronic skrev:
2665327 Nästan ännu roligare att trådstarten skriver sådär lite nonchalant, som om att det var det självklart att få flytthjälp via ett hojforum...

Så jävla skönt, och sedan spela sur liksom. Plus att det kändes som att man skulle känna sig priviligierad som fick hjälpa en främling flytta i råkalla december, (på Söder dessutom). :hihi

Jag visste redan från början att den här tråden hade potential. :banana

Glocalnet skrev:
2665351 Jag med vill ha hjälp.. ä de nån som kan komma o tapetsera hemma hos mig eller????11

Jag känner många arbetslösa målare, hur hög ersättning är det ?
Över 150kr/tim eller mer så ställer dom upp, det har dom sagt tidigare.

Oddjob skrev:
2665990 Ersättning för jobbet, Lön med andra ord.

Du är inte lite trög eller så? :va

Vem är det som är trög?

Svårt o förstå ironi kanske?

Edit.. eftersom du tydligen hade svårt att förstå så förenklar jag det lite.. trådskaparen fick det att låta självklart att folk liksom ville hjälpa han att flytta.. det var inget snack om ersättning eller nått.. bara typ.. då behöver jag hjälp o de o de..
Jag gjorde liknande.. sen när det kom på tal om ersättning så syftade jag på att jag inte hade tänkt att betala för hjälpen.. förstår du då eller ska jag skriva en bok om de o PMa trögo? :va

Last edited:
Glocalnet skrev:
2666008 Vem är det som är trög?

Svårt o förstå ironi kanske?

Edit.. eftersom du tydligen hade svårt att förstå så förenklar jag det lite.. trådskaparen fick det att låta självklart att folk liksom ville hjälpa han att flytta.. det var inget snack om ersättning eller nått.. bara typ.. då behöver jag hjälp o de o de..
Jag gjorde liknande.. sen när det kom på tal om ersättning så syftade jag på att jag inte hade tänkt att betala för hjälpen.. förstår du då eller ska jag skriva en bok om de o PMa trögo? :va
Haha det var nog Ironi tillbaka från Oddjobb som du inte fattade....

Dee_cati skrev:
2665313 Så du menar att om han åker dit på lunchen så är risken stor att samma person är där och käkar igen? Och chansen att han ska hitta just honom är ju ganska stor :rolleyes:

Kanske lite långsökt men jag trodde nog en normalsmart svensk skulle förstå ironin. Men än upphör man inte förvånas

God Jul på dig :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...