steffe
"Mannen som talar med whisky"
View attachment 449776
Denna sabla väntan på svar från Sporthojsfolket...
Gör ett stort hål i väggen och dra ut snöret nu

Är det fiberolja i burken

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
View attachment 449776
Denna sabla väntan på svar från Sporthojsfolket...
Bara att snäppa upp och koppla isär?
Gör ett stort hål i väggen och dra ut snöret nu
Är det fiberolja i burken, jag använder samma typ som grillolja och ibland trallolja (inte hand utan tänk altan).
Nope, vet inte alls :/- Frågetecknet du avslutade meningen med...indikerar att du inte vet du heller, eller?
Jag har klivit ur min elkunskapskomfortzon och donat lite här nu.
Går det att lossa fibertråden här i det inringade området? Annars får jag inte loss den ur plastramen lixom..
View attachment 449775
Baksidan av dosan går mot väggen? Dremmel och öppna upp hål i dosan?
om du ska sätta in en dörr kan du då inte låta fiberkablen ligga i ställ platsen
alltså i springan mellan dör o hus, då behöver du inte klippa kabeln bara försiktigt ta los den från nuvarande genomföring o peta hän den i undra hörna innan dörren monteras.
så har jag gjort flera gånger med både el o telekabler
Herregud jag jobbade med fiber i 5 år och det är inte trolleri o trolldom en fiber är mycket starkare än vad det sägs, att dom """kan""" gå av ar en myt som har spridits mycket effektivt för att få folk att ge fan i dessa fibrer.
Fiber kostar mindre per meter än vad en kat5-6 koppar kostar ca 3-5:- metern
Att blåsa en ny?? Man drar ur den gammla för hand o.samtidigt drar man i den nya. Man sätter på krympslang mellan ny o gammal o sedan drar bara. Sjukt enkelt.
Fiber kontakter finns enkla som man trär på fibern o sedan droppar i ett speciellt lim tada klart kostar ca.100 spänn st
Fan man köper ju en batteridriven fibersvets för singel fiber för ca 10k i dag o som installatör som svetsar fiber blir man inte fet.. ca 400 i timmen o ca 100 spänn per svetsad fiber.
Priserna har gått ned sanslöst mycket det finns firmor som bara jobbar på timme dom tjänar inte tillräckligt på att få betalt per fiber längre. 10 år bakåt så fick man ca 1000 kronor per svetsad fiber. Men inte längre
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |