Video Flygande mc-förare.

Ajj.. Kanske inte skadar att hålla sig på sin sida om mittlinjen..?

Föraren hade tydligen en rejäl tur och verkar ha klarat sig ganska bra men hojen var det sämre med när man kan se hur framgaffeln släpper från ramen vid nedslaget om den inte redan gjort detta vid kollisionen.Jag förmodar att den tyvärr blev skrot direkt.

han drog ju igång vindrutetorkare iaf ;)

Ankan1, vart kommer ditt nästan osunda intresse av att titta på mc-olyckor på nätet? :va

Ankan1, vart kommer ditt nästan osunda intresse av att titta på mc-olyckor på nätet? :va

Det kommer från 33 års hojkörning där jag blivit hämtad med ambulans och legat medvetslös på akuten 2 gånger pga trafikolyckor på mina mc.Bägge gångerna kom jag tillbaka efter en tid och är fortfarande fascinerad av varför en del i det närmaste kan stå stilla och avlida på sina hojar när andra kan krascha i över 200km/h och bara gå därifrån.Där har du anledningen.

Det kommer från 33 års hojkörning där jag blivit hämtad med ambulans och legat medvetslös på akuten 2 gånger pga trafikolyckor på mina mc.Bägge gångerna kom jag tillbaka efter en tid och är fortfarande fascinerad av varför en del i det närmaste kan stå stilla och avlida på sina hojar när andra kan krascha i över 200km/h och bara gå därifrån.Där har du anledningen.

Booom! Snygg come back ;)

Intressant film. Eftersom det är dash board camera så ser jag två
alternativ. Antingen är det ryssar som är i farten (hö, hö) eller så är
det en polis. Tror dock inte det är snuten.

Stolpskottet i bilen går inte ens ur för att kolla hur killen mår.

Nja, klippet slutar 18-19 sekunder efter kraschen, kan mycket väl ha gjort det efter klipp.

Sen tycker jag att det hörs någon störig ringsignal likartat den som ljuder på vissa bilar när man öppnar dörr och någon lampa är tänd.

Hur kan man ha så dålig fantasi som denna hojåkare?!

Smart att köra om dubbla heldragna linjer dessutom vid övergångsställe i troligen nästan dubbla tillåtna hastighet. Killen har en sagolik tur i sina shorts.

Om filmerna kan hjälpa dig komma vidare med funderingarna så är det gott nog :7peta

Hur kan man ha så dålig fantasi som denna hojåkare?!

Haha indeed, jag vet inte ens om det finns något att lära sig av detta klipp. Man får ju välja sina stunder, föraren på cykeln utan riskmedvetande. Mirakel att killen verkar någorlunda okej iaf, big nope på de där, I'M OUT! :glömdet

Han hann ju iaf väckla ut fallskärmen!!!! Man ser den röda i filmen :D:D

(därför han klara sig så bra :fakta)

jag håller till 100% med om att hojföraren är den som gör fel här, illa kört, men ställer ändå frågan, varför svängs det vänster just där? både en bil innan och den bilen med kameran, det känns så fel på något sätt.. brukar ju vara i anslutning till korsning eller så när man gör u-sväng..

såg att det ju faktiskt var någon slags korsning där, tar tillbaka det. :)

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...