Westfield
Gubbe
Det här är lite som att börja bedöma fortkörningar med mormorsklocka och avståndsbedömning mellan den berömda tummen/pekfingret...inte värst seriöst.
Skall de jaga oss på vissa punkter, då får de nog se till att ha torrt på fötterna med.
/J
Skillnaden är ju den att du blir inte straffad/bötfälld utan får ett föreläggende om ombesiktning.
Visst kan det tyckas märkligt att det är så godtyckligt men det är ju likadant med alla punkter de kollar på en flygande besiktning förutom glödlampor och mönsterdjup.
Dessutom är det många punkter som är minst lika svävande när du kommer in till bilprovningen.
Jag har fått anmärkningar på dom konstigaste saker man kan tänka sig, glapp i leder som är hur friska som helst, svagt lyse i en 50-talsbil med 6V (jag försökte förklara att man måste starta bilen och varva lite för att det skall lysa som det ska), utstickande föremål (antennfot i bakkanten på taket, kör du på någon så kan dom göra sig illa på den, tror fan att dom gör sig illa om dom hamnar ända uppe på taket på bilen), för hård fjädring osv.