flyga!!!!

Det finns inget farligt med att flyga! :)

Jag har flygcert, bland annat för flygplan utan motor! ;) Å jag lever!
Se så, släpp de här nu! Ut å flyg med dig!
De finns massor av plats i de stora fina planet med jettmotor. Sitter du i mitten känns de som du åker buss i uppförsbacke, sen rakt fram, sen sluttar de väl lite också! ;)

Last edited:
* Som ngn sa, var i god tid på flygplatsen och vänj dig vid miljön

* Gör flygpersonalen uppmärksam på att du har flygfobi, så det kan titta till dig lite extra under flygningen

* Sitt bredvid en flygvan kompis om det är möjligt, som kan ”avleda” dig samt förklara saker du funderar över under flygningen

* Ta med en mp3-spelare eller något annat, som kanske kan ”avleda” dig från själv flygningen

* Läs informationen till personer med flygfobi som finns på Internet på bl.a sidorna:
http://www.flygtrygg.nu/
http://www.lfv.se/templates/LFV_AirFear____1057.aspx
http://www.lfv.se/templates/LFV_InfoSida_70_30____4795.aspx

* Gå till din doktor och förklara problemet för att få något lugnande/ångestdämpande utskrivet, samt kanske även ”pulssänkande”

* Här får någon fylla på fler förslag… :)

Svårt att förstå sådant man inte är rädd för själv.
Fast man är väl avtrubbad efter för många testpass på
flygplansfabriken under den tiden då de civila planen
tillverkades.

pogo skrev:
Det finns inget farligt med att flyga! :)

Jag har flygcert, bland annat för flygplan utan motor! ;) Å jag lever!
Se så, släpp de här nu! Ut å flyg med dig!
De finns massor av plats i de stora fina planet med jettmotor. Sitter du i mitten känns de som du åker buss i uppförsbacke, sen rakt fram, sen sluttar de väl lite också! ;)

Nä, det är inte så farligt att flyga. Utan det är den där hårda, okontrollerade smällen mot backen som kan vara otäck!!!! :7peta

Har du varit på ett flygplan någongång? annars borde det ju som redan nämnts kunna finnas en möjlighet för allmänheten att gå en guidad tur. Kanske lugnar när man vet hur det är där inne egentligen :)

Äsch cypern, dit kan du köra själv ..jag har blivit tvungen att flyga till australien, usa å malaysia senaste året :3freak

Fifan..

Alkohol hjälper, om du super dig dyng... Sen kan man bara hoppas.

Usch.

Muskedunder skrev:
Minns sällskapsresan :mattias

"Att vara flygrädd är ett sätt för kroppen att skapa en fattbar rädsla, medan den egentliga anledningen är t.ex en dominerande mamma"

Eller nåt sånt :7peta

Bakgrundslåten när Lotta och Stig H står och tittar på den lilla TV:n med en skärmflygare spelas i huvudet :D

goodfella skrev:
Ja på långflygningar brukar ju Rohypnol vara väldigt användbart.
Har hört det också, kanske vore nått??
Jag har varit inn i ett litet inrikesplan för inte så länge sen, och där var det inte mycket till plats, hjälpte inte mycket de. får ta et snack med farbror doktor om det här med lungande och kanske ta en kort flygning först och testa,
Tackar super mycket för alla svar :tummenupp

goodfella skrev:
Ja på långflygningar brukar ju Rohypnol vara väldigt användbart.

Blanda roppar med alkohol, och vakna upp nästa dag i häktet med blodiga händer och minns inte vad som hänt :tummenupp

Läs på lite statistik angående hur farligt det är att köra motorcykel jämfört med att flyga, risken finns att du inte vågar åka motorcykel efter de dock :)

r1man skrev:
Tjena! är det nån mer än mig som är sjukt flygrädd?? jag har aldrig vågat flyga och börjar nu bli jävligt trött på det :4skrika , har även blivit bjuden till cypern nu :huvet

Någon som vet nå bra knep,tabletter eller nått annat???

Måste bara tillägga att jag har problem med slutna utrymmen osv., jag är inte flygrädd för att jag tror att planet ska störta

se där ja, i hund tråden var man kacksig, :rolleyes: , men nu kommer verkligheten fram... :rofl

Finns inga tabletter som hjälper, å supa ner sig, glöm det. Besättningen ser det, å du blir nekad ombordstigning på grund av säkerhets skäl...

Finns bara ett sätt att fixa det. Intresserad ?? pma..ok ?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg