flyga!!!!

r1man

the man
Gick med
16 Feb 2004
Hoj
r1
Tjena! är det nån mer än mig som är sjukt flygrädd?? jag har aldrig vågat flyga och börjar nu bli jävligt trött på det :4skrika , har även blivit bjuden till cypern nu :huvet

Någon som vet nå bra knep,tabletter eller nått annat???

Måste bara tillägga att jag har problem med slutna utrymmen osv., jag är inte flygrädd för att jag tror att planet ska störta

r1man skrev:
Måste bara tillägga att jag har problem med slutna utrymmen osv.,jag är inte flygrädd för att jag tror att planet ska störta

Bara nyfiken.. hur är det med ditt kontrollbehov i övrigt? Starkt? Har du svårt att åka som passagerare i en bil?

r1man skrev:
Tjena! är det nån mer än mig som är sjukt flygrädd?? jag har aldrig vågat flyga och börjar nu bli jävligt trött på det :4skrika , har även blivit bjuden till cypern nu :huvet

Någon som vet nå bra knep,tabletter eller nått annat???

Måste bara tillägga att jag har problem med slutna utrymmen osv., jag är inte flygrädd för att jag tror att planet ska störta
Checka in valdigt tidigt, prata med flygpersonalen om hur du kanner och forklara att du maste supa ner dej ganska rejalt for att vaga flyga. Sup sedan ner dej och latsas att du ar StigHelmerOlsson :)

Nae, skaja bara, jag vet inte hur man gor, men det ar val bara att prova, annars far du ju aldrig veta, och aldrig komma till Cypern heller...lycka till!

r1man skrev:

Är du alltså egentligen rädd för att vara inne i ett flygplan? Inte för att flyga i ett?

Hur är det med bussar då? Eller en bil, där är det ju ännu mindre utrymme? :3freak

SSB skrev:
Är du alltså egentligen rädd för att vara inne i ett flygplan? Inte för att flyga i ett?

Hur är det med bussar då? Eller en bil, där är det ju ännu mindre utrymme? :3freak
Bra att du uppmärksammade honom på det, numera vågar han väl endast köra hoj! :hihi

Minns sällskapsresan :mattias

"Att vara flygrädd är ett sätt för kroppen att skapa en fattbar rädsla, medan den egentliga anledningen är t.ex en dominerande mamma"

Eller nåt sånt :7peta

SSB skrev:

Bilar är inget problem för det mesta, bussar är lite värre, tåg ännu värre, flygplan värst (tror jag).
Jag har inga probbs med små utrymmen så länge dom inte är slutna, jag är normalt rädd för flygningen skulle jag tro, men inte handikappande, därimot att bli instängd det är där felet är, bara tanken på det ger panik kännslor.

Det kan kanske vara svårt att förstå om man aldrig har haft sånt chall på hjärnan, men det är jävligt jobbigt kan jag lova

Vet inte vart ifrån det kommer riktigt utan det har växt fram genom åren.

Jag kan åka tåg,buss,färja men jag tycker det är jävligt jobbigt och undviker det helst.

Brukar finnas anti-flygrädslekurser på flygplatser, de kanske kan hjälpa dig med din klaustrofobi. :)

Blanco skrev:
Sup ner dig innan..... Eller sömnpiller.....Tja....Varför inte både och.... :tummenupp

Tror inte att det skulle funka ens med att supa ner sig, därimot borde det finnas nått mirakel piller som slår ut en helt total, sen får nån vänlig själ köra en på och av flygplanet i en rullstol

Itacha75 skrev:
Brukar finnas anti-flygrädslekurser på flygplatser, de kanske kan hjälpa dig med din klaustrofobi. :)
jag har gått till en beteendevetare, men det funka inte, hjälpte till viss del för andra grejjer (buss,tåg m.m.), men flyg går inte,

r1man skrev:
Tror inte att det skulle funka ens med att supa ner sig, därimot borde det finnas nått mirakel piller som slår ut en helt total, sen får nån vänlig själ köra en på och av flygplanet i en rullstol
UrbanTiger säljer sånna piller.

Fråga på PM om du har några specifika frågor om själva flygandet.... :crash

Lösningen serveras i närmsta flygplatsbar i storlekar om sex till tio centiliter. Se till att börja i tid bara.

Mycket av sådana fobier är ofta knutna till ångest. Man håller sin ångest i schack genom att man projicerar det på nåt som är hanterbart.

Klappa inte ihop nu, för ångest är det enskilt största sjukdomsorsaken här i landet, så du är inte ensam!
Orkar inte förklara hur man räknar det, men tex många självmedicinerar ofta sin ångest med alkohol, och vips är man alkis pga ångest... Ni fattar poängen.

Ta lugnande, helt seriöst. Ha med musik att lyssna på så att du kan blunda och koncentrera dig på den.
Ta lite att dricka på flyplatsen (Vet inte om man bör blanda alkohol och lugnande iofs)

Vet inte riktigt vad man bör göra faktiskt.

Kanske typ skriva en punktlista över allt som gör att du inte vill flyga och sedan en ny lista med allt som gör att du vill. (Typ komma fram och ha kul)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg