Fly från polisen

Polisen tog mig förra veckan efter att ja kört iväg på bakhjulet med tjejen och sa att det var olagligt.. // varför stannade du, han hade ju inte hängt på :). Men man vill ju inte leka biltjuv med tjejen bak på :/

Nä, det är bättre att leka på bakhjulet med tjejen bakpå än att leka biltjyv när man kör motorcykel.:crash

Förstår egentligen inte ens funderingen om hur man gör om man blir jagad av polisen, för måste man verkligen utsätta sig för en situation där man måste smita från polisen? Undrar lite försynt var respekten för lag och ordning, samt var respekten för ordningsmakten tagit vägen, för vissa här inne verkar ha tappat bort den totalt.

Kör laglydigt, visa respekt och omdöme så får du detsamma tillbaka!

Förstår egentligen inte ens funderingen om hur man gör om man blir jagad av polisen, för måste man verkligen utsätta sig för en situation där man måste smita från polisen? Undrar lite försynt var respekten för lag och ordning, samt var respekten för ordningsmakten tagit vägen, för vissa här inne verkar ha tappat bort den totalt.

Kör laglydigt, visa respekt och omdöme så får du detsamma tillbaka!

Som du säger själv så är det just en "fundering". I ärlighetens namn skulle jag aldrig i livet få för mig att fly från polis, även om jag kört på tok för fort innan. Inte främst för att jag riskerar mitt eget liv, men andras. Och även mina nära och kära.

Blev stoppad av en civilare för ett tag sedan en sen natt. Körde kanske 60-65 på en 50-väg. Jag stannade direkt utan att tveka. Poliserna sa själva att de var förvånade över att jag stannade. De var jävligt sympatiska (mycket säkert eftersom jag var jäkligt medgörlig själv).

Orskaden till att de stoppade mig var dock inte hastigheten, de hade läst fel regNr och trodde att hojen var avställd :).

Tack för alla intressanta funderingar/tankar hur som helst! :tummenupp

Kasta hjälmen så de inte följer efter? :crash

Det fungera! :gnissla

Last edited:
Tips till alla kör vingligt så de ser det.... enligt svensk lag måste de avbryta jakten då det kan vara en risk för allmänheten att fortsätta jakten. själv brukar jag gasa fullt mellan bilarna så vågar de inte följa med !

Du har inte sett videon där de jagade en kille på hoj tills han åkte av vägen ser jag. Prejning in i staket och massa annat skoj... :tummenupp Visst, sambandscentralen sa åt honom att avbryta, men det struntade han i.

Kasta hjälmen så de inte följer efter? :crash

Jag testade de att slänga hjälmen men dom följde efter en då o prejade mig av vägen så jag klämdes mellan kofångaren o tanken o sen slungades jag av vägen o fram rusar dom o gormar o skriker o undrar varför jag bromsade, o här ska man kalla hålla avstånd för att kuna bromsa, efter detta så tappa jag tiliten totalt på polisen, hotade mig gjorde dom okså o sa att, ska vi slå ner han o lämna han :näsblod

Men det sket dom i o blev åka blå bil o bilen paja så det blev åka buss resten av vägen :rolleyes:

Jag testade de att slänga hjälmen men dom följde efter en då o prejade mig av vägen så jag klämdes mellan kofångaren o tanken o sen slungades jag av vägen o fram rusar dom o gormar o skriker o undrar varför jag bromsade, o här ska man kalla hålla avstånd för att kuna bromsa, efter detta så tappa jag tiliten totalt på polisen, hotade mig gjorde dom okså o sa att, ska vi slå ner han o lämna han :näsblod

Men det sket dom i o blev åka blå bil o bilen paja så det blev åka buss resten av vägen :rolleyes:

Jag tappade dig efter att du skrev att du blivit prejad!
:)

den här kanske hjälper--> .

den här kanske hjälper--> .

Sory är Dys, så missa några ,,, & .... bätre nu efter lite ändringar ? :Bugar

Jag testade det att slänga hjälmen, men dom följde efter en då & prejade mig av vägen, så jag klämdes mellan kofångaren o tanken, sen slungades jag av vägen o fram rusar dom o gormar o skriker, undrar varför jag bromsade, o här ska man kalla hålla avstånd för att kuna bromsa, fast polisen gör ju ändå som dom vill, efter detta så tappa jag tilliten totalt på polisen, hotade mig gjorde dom okså o sa att, ska vi slå ner han o lämna han.

Men det sket dom i o blev åka blå bil o bilen paja så det blev åka buss resten av vägen

Last edited:
Sory är Dys, så missa några ,,, & .... bätre nu efter lite ändringar ? :Bugar

Jag testade det att slänga hjälmen, men dom följde efter en då & prejade mig av vägen, så jag klämdes mellan kofångaren o tanken, sen slungades jag av vägen o fram rusar dom o gormar o skriker, undrar varför jag bromsade, o här ska man kalla hålla avstånd för att kuna bromsa, fast polisen gör ju ändå som dom vill, efter detta så tappa jag tilliten totalt på polisen, hotade mig gjorde dom okså o sa att, ska vi slå ner han o lämna han.

Men det sket dom i o blev åka blå bil o bilen paja så det blev åka buss resten av vägen

Känns som att du inte bara har Dyslexi utan eventuellt lider av lite hittepåeri? :tuttar

Fan känns som jag är den enda människan i världen snart som inte lider av nått=\ nästan så man skulle ta å skaffa sig lite H.I.V.. bara för att få känna sammhörigheten liksom:krama

Känns som att du inte bara har Dyslexi utan eventuellt lider av lite hittepåeri? :tuttar

Fan känns som jag är den enda människan i världen snart som inte lider av nått=\ nästan så man skulle ta å skaffa sig lite H.I.V.. bara för att få känna sammhörigheten liksom:krama

Vilken del tycker du jag hittade på ? detta hände för drygt 8år sen.

Vilken del tycker du jag hittade på ? detta hände för drygt 8år sen.

sen åka buss med polisen för deras bil går sönder? Dem går nog att räkna på en hand!:P

Men ja ok jävla historia iaf.. känns förståligt att man tror det är påhittat för det är ju så jävla bizzart:P Men sorry om du tog illa upp på nå vis, mena inget illa =)

Äh.. Han är bara för grön här för att veta vem han snackar med. :)

Läs HÄR monno. :)

Angående tråden finns de ett annat riktigt SH.com-ess som sitter på en del info i ämnet. bmwjohan berättar mer HÄR.

Haha jo som sagt jag ber om ursäkt.
Men jag får ju pluspoäng på att jag inte lyckats kalla Fürstenhoff för moppepojke än iaf:rolleyes:

Last edited:
Skulle polisen besöka dig hemma så säg att en spekulant har provkört den och lånat ditt ställ.
-"Han klädde av sig stället och sa att han inte var intresserad längre. Han stack nyss. Mötte ni inte honom? I know nothing..." :D
Ljug inte! :mattias Bara risk att sno in sig eller försäga sig. Man är enligt Genevekonventionen inte skyldig att medge brott. Det är upp till polisen att bevisa vem som kört. Svara bara "Det kan jag inte svara på." på allt som inte är uppenbart, typ vem som äger hojen och vad du heter etc.
Som sagts ovan så är de rätt jävvliga på att förhöra folk men ovanstående fungerar och frustrerar dem :tummenupp

Last edited:
Ljug inte! :mattias Bara risk att sno in sig eller försäga sig. Man är enligt Genevekonventionen inte skyldig att medge brott. Det är upp till polisen att bevisa vem som kört. Svara bara "Det kan jag inte svara på." på allt som inte är uppenbart, typ vem som äger hojen och vad du heter etc.
Som sagts ovan så är de rätt jävvliga på att förhöra folk men ovanstående fungerar och frustrerar dem :tummenupp

Ja, fan vet jag. De gånger jag körde ifrån snuten och jag fick besök hemma skyllde jag på morsan. I ett fall skrattade de och sa till henne att kolla upp vem hon "lånar" ut hojen till.

JA! Jag skenförsäkrade när jag var 19 år! FY FAN FÖR MIG!

Bara precis gör det inte. Det är väldigt stressigt att ha blåljus blinkande efter sig. Man får dessutom köra jävligt fort för att bli av med dom.. du får tänka på att dom kan sitta å lyssna på björn skifs i 250 samtidigt som dom rättar till kulorna lite i kalsongen.
B.-SKifs.jpg

Bara precis gör det inte. Det är väldigt stressigt att ha blåljus blinkande efter sig. Man får dessutom köra jävligt fort för att bli av med dom.. du får tänka på att dom kan sitta å lyssna på björn skifs i 250 samtidigt som dom rättar till kulorna lite i kalsongen.
B.-SKifs.jpg

Det var fan ett jäkla bra argument att låta bli! :tummenupp
Att klara skiffs + pungkli i 250 blås är respekt...! ;)

Inget regnummer, inga problem. :tungan

Enligt min snutgranne så kan det motivera till mer ihärdigt jagande, hojen kan vara snodd, ha varit med om nåt rån (dvs, om ni hör nåt om rån/stöld/annat knepigt in da hood så kör inte där annat än lagligt) och de jagar trots allt de mer kriminella med mer motivation.

Han har fått fingret av ett flertal hojar när han har suttit i snutbilen och förstrött konstaterat att personen hade en trasslig uppväxt och önskat att föraren växer upp.
Det finns SCHYSSTA snutar :tummenupp

Här ska ni få en rättelse som alla inte tydligen förstog vad jag menade med detta ( sen åka buss med polisen för deras bil går sönder? )

Jag får åka i polisbilen som körde på mig, på väg in till borås rättare sakt i bollebygd så pajar deras polisbil på motorvägen så dom svänger upp på bron om någon vet var flugerfärg ligger, dom begär att någon annan ska köra in mig till borås polishus, så det kom en piketbuss o dom flytta över mig från bilen till bussen.

Bätre förståelse nu ?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...