Video Fly by med stora twinnar

Härlig tråd!
Vågar inte bidra med något då jag känner mig klen med 550 v-twin. Iaf ljudmässigt :(
 
Härlig tråd!
Vågar inte bidra med något då jag känner mig klen med 550 v-twin. Iaf ljudmässigt :(

SXV låter rätt ballt tycker jag! En yngre kompis hade en sån, vart rätt stor ljudkontrast när han åkte med motardgänget, där alla andra hade KTM-smällor. En skön tenor i ett hav av pruttkuddar.
 
Last edited:
Last edited:
Här är Gray Ghost-teamet jag berättat om tidigare på forumet, som nu för första gången har provkört den nya landspeed-hojen (Sportster med S&S 1650cc sportstermotor) på Bonneville.
En hel del fina fly by's med dopplereffekt och ljud som från ett WWII kolvmotorjaktplan.
Forfaranda mycket justeringar, men de kör ändå 170.55 mph. Det är ju ungefär 275 m/h, rätt bra för en luftkyld stötstångs nakenhoj.
Motorn är baserad på S&S SA-sportsterblock.
100"/1650cc
Borr 4 1/8"
Slag 3 3/4"
S&S B2-toppar
Ser ut som S&S/Delphi (closed loop) sprut

http://www.youtube.com/watch?v=DN7EbWf1Wa4&list=UU-uO6bAdcfL5-ly1FKj1RfA&index=1&feature=plcp
 
Last edited:
Jag hade tänkt lägga upp något klipp med en Guzzi. De låter lika fantastiskt på gaspådrag som på avslag. Men jag kunde inte bestämma mig för vilken favorit som skulle få vara med i den här tråden.
 
När vi pratar "fly by" är det viktigt med vilken hastighet det sker. Om man räknar på skillnaden i frekvens som dopplereffekten ger upphov till, så ser man att olika hastigheter resulterar i olika musikaliska intervall d.v.s. den estetiska skönhetsupplevelsen för den som passeras kommer att variera beroende på hur fort man kör. T.ex. så uppskattar en hårdrocksälskande person självklart att bli passerad i en hastighet i spannet mellan tritonus och kvinten vilka ju är vanligt förekommande intervall i hårdrock.

IntervalVsSpeed.png
 
Last edited:
När vi pratar "fly by" är det viktigt med vilken hastighet det sker. Om man räknar på skillnaden i frekvens som dopplereffekten ger upphov till, så ser man att olika hastigheter resulterar i olika musikaliska intervall d.v.s. den estetiska skönhetsupplevelsen för den som passeras kommer att variera beroende på hur fort man kör. T.ex. så uppskattar en hårdrocksälskande person självklart att bli passerad i en hastighet i spannet mellan tritonus och kvinten vilka ju är vanligt förekommande intervall i hårdrock.

View attachment 370975
Jobbigt med tanke på att många rockers gillar kråmade kundvagnar med fiskebåtsmotor.. Dom går väl inte så fort?
 
Får väl bidra med lite klipp! Inga fly-bys men borde iaf räknas som en mustig Twin! :D

Tyvärr med dålig gopro mic!

Här är ett lite bättre klipp ljudmässigt med ny monterade acra-pipor och en extern mic under cutsen! Dock klipper den lite! :(
 
Fly by!

Jaska kämpade hårt där på Kuzomen Beach för att komma över 200 km/h med sin SuperEnduro, men...


...GPSen stannade på 195 km/h varenda gång. Surt.
Sanden suger.

Kuzomen Beach...? Oh yes; Kolahalvön, Vita Havet i bakgrunden.


Samma resa:


Inte lika fort.
Finnar är hårda.
 
Härlig tråd!
Vågar inte bidra med något då jag känner mig klen med 550 v-twin. Iaf ljudmässigt :(

Nu, jävlar passar jag in iaf.

821 Testastretta 11° låter väl manligt nog.

Älskar v-twin och kunde inte låta bli att köpa en till! :yoparty

 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top