Video Fly by med stora twinnar

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Härlig tråd!
Vågar inte bidra med något då jag känner mig klen med 550 v-twin. Iaf ljudmässigt :(
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Härlig tråd!
Vågar inte bidra med något då jag känner mig klen med 550 v-twin. Iaf ljudmässigt :(

SXV låter rätt ballt tycker jag! En yngre kompis hade en sån, vart rätt stor ljudkontrast när han åkte med motardgänget, där alla andra hade KTM-smällor. En skön tenor i ett hav av pruttkuddar.
 
Last edited:

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Här är Gray Ghost-teamet jag berättat om tidigare på forumet, som nu för första gången har provkört den nya landspeed-hojen (Sportster med S&S 1650cc sportstermotor) på Bonneville.
En hel del fina fly by's med dopplereffekt och ljud som från ett WWII kolvmotorjaktplan.
Forfaranda mycket justeringar, men de kör ändå 170.55 mph. Det är ju ungefär 275 m/h, rätt bra för en luftkyld stötstångs nakenhoj.
Motorn är baserad på S&S SA-sportsterblock.
100"/1650cc
Borr 4 1/8"
Slag 3 3/4"
S&S B2-toppar
Ser ut som S&S/Delphi (closed loop) sprut

http://www.youtube.com/watch?v=DN7EbWf1Wa4&list=UU-uO6bAdcfL5-ly1FKj1RfA&index=1&feature=plcp
 
Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag hade tänkt lägga upp något klipp med en Guzzi. De låter lika fantastiskt på gaspådrag som på avslag. Men jag kunde inte bestämma mig för vilken favorit som skulle få vara med i den här tråden.
 

psyduck

Medlem
Gick med
27 Nov 2005
Ort
Nacka
Hoj
KTM 1290 SDR -20, Suzuki DR-Z 400 SM -06
När vi pratar "fly by" är det viktigt med vilken hastighet det sker. Om man räknar på skillnaden i frekvens som dopplereffekten ger upphov till, så ser man att olika hastigheter resulterar i olika musikaliska intervall d.v.s. den estetiska skönhetsupplevelsen för den som passeras kommer att variera beroende på hur fort man kör. T.ex. så uppskattar en hårdrocksälskande person självklart att bli passerad i en hastighet i spannet mellan tritonus och kvinten vilka ju är vanligt förekommande intervall i hårdrock.

IntervalVsSpeed.png
 
Last edited:

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
När vi pratar "fly by" är det viktigt med vilken hastighet det sker. Om man räknar på skillnaden i frekvens som dopplereffekten ger upphov till, så ser man att olika hastigheter resulterar i olika musikaliska intervall d.v.s. den estetiska skönhetsupplevelsen för den som passeras kommer att variera beroende på hur fort man kör. T.ex. så uppskattar en hårdrocksälskande person självklart att bli passerad i en hastighet i spannet mellan tritonus och kvinten vilka ju är vanligt förekommande intervall i hårdrock.

View attachment 370975
Jobbigt med tanke på att många rockers gillar kråmade kundvagnar med fiskebåtsmotor.. Dom går väl inte så fort?
 

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
Får väl bidra med lite klipp! Inga fly-bys men borde iaf räknas som en mustig Twin! :D

Tyvärr med dålig gopro mic!

Här är ett lite bättre klipp ljudmässigt med ny monterade acra-pipor och en extern mic under cutsen! Dock klipper den lite! :(
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Fly by!

Jaska kämpade hårt där på Kuzomen Beach för att komma över 200 km/h med sin SuperEnduro, men...


...GPSen stannade på 195 km/h varenda gång. Surt.
Sanden suger.

Kuzomen Beach...? Oh yes; Kolahalvön, Vita Havet i bakgrunden.


Samma resa:


Inte lika fort.
Finnar är hårda.
 

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Härlig tråd!
Vågar inte bidra med något då jag känner mig klen med 550 v-twin. Iaf ljudmässigt :(

Nu, jävlar passar jag in iaf.

821 Testastretta 11° låter väl manligt nog.

Älskar v-twin och kunde inte låta bli att köpa en till! :yoparty

 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top