Flickvänn+Intresse=Sant?

Det är en fördel att dela intresse.
Hade inget som helst intresse av hojar när jag träffa min sambo, men efter ett tag insåg jag att åka hoj är helt underbart kul. Men jag kan även skicka iväg honom själv för det är inte alltid jag har tid/lust att följa med. Fördelen med en kille med intresse är att man kan skicka iväg honom på ett par timmars åkning så man får städa och fixa i lugn och ro:yoparty

Vi var på det klara med allt sånt på förhand, han hade varnat mig för att han skulle vara ute och köra jämt. Eftersom jag tidigare hade travhästar under många år så vet jag att man sätter intressen i första hand och att det tar TID. Vill man som tjej/kille inte ge sin partner egen tid bör man nog fundera på att skaffa sig en hund istället. Dom som förbjuder eller bråkar om partnerns intresse har helt enkelt skaffat fel partner. Man behöver inte dela all sin tid, men ett förhållande blir inte sämre av att man kan ha kul tillsammans.

Jag håller med Emmi. Huvudsaken är att man har intressen.

Har märkt att det finns många som bara sitter hemma och aldrig tar sig an något, kan resultera i att h*n blir sur att partner drar iväg på något roligt.

Jag och sambon har både gemensamma och separata intressen, fungerar toppenbra. I ett förhållande lever man två liv trots att man lever med varandra.

Last edited:
Bikerbitch skrev:
2632409 Jag håller med Emmi. Huvudsaken är att man har intressen.

I ett förhållande lever man två liv trots att man lever med varandra.

Håller med om dessa kloka ord. Man kan inte hänga upp sitt liv på en annan människa. Då blir man utarmad på alla möjliga känslor.

Kärleken måste leva sida vid sida med självständigheten. Då mår man bäst.

I alla fall jag.!! :wiggle

Maxxi skrev:
2631961 Hade man haft en tjej som dig kunde man skratta sig lycklig :yoparty

Eller inte :rolleyes:

Har väl inte göra om man har samma intressen, snarare att man blir respekterad.

Last edited:
Bikerbitch skrev:
2632409 Jag och sambon har både gemensamma och delade intressen, fungerar toppenbra.
Jag vill inte vara jobbig, men är inte det samma sak? :va

Som många redan skrivit, huvudsaken är att båda parterna HAR intressen.
Sen om det är samma intresse eller något man utövar var för sig spelar nog inte så stor roll.

Det underlätter att ha några gemensamma intressen.
Det är ju kul att göra lite saker tillsammans ... varför e man annars ihop om man inte hittar på saker (tillsammans)? Killarnas svar är förmodligen: "tjejen ska - städa, laga mat, tvätta" det vet jag redan om :va

Jo,jag håller med er...
Man bör ha både gemensamma o separata intressen. Dock är det ju så,att motorcyklar innebär inte bara ett intresse (i många fall,inte alla kanske)...utan snarare en hel "livsstil".
Och det _tar_ mycket tid...
Hoppas jag aldrig behöver ge upp det,av _något_ skäl...

Jag själv rotar inte enbart med min egen hoj,utan gör mycket mc-relaterat på sidan av. Då inte sagt att jag tillbringar varje minut av mc-intresset,delat med gubben...(ibland helst inte alls :rolleyes: )

När jag inte hojar,så försöker jag pyssla med andra hästkrafter (på 4 ben :) )..så hästkrafterna följer mig liksom överallt .

//Lillan

Hade inte velat att min tjej haft några, enligt mig "manliga" intressen.. nu är de kanske lite dumt o säga sådär ( fördomar? ) men det känns lite pojk-flicka och det känns avtändande.. likaså om hon hade varit fascinerad av tex. älgjakt eller counter-strike.

Jag tror inte hon hade velat att jag gick på balett eller ridning tex.

:gnissla

mp_87 skrev:
2633792tex. älgjakt eller counter-strike.

:rofl :D

Jag och min tjej delar inte så många intressen egentligen men hon "offrar" sig och kollar på MotoGP med mig ibland och jag "offrar" mig och följer med och shoppar ibland... För att ta några exempel. Sen vill hon egentligen köra hoj men "vågar" inte (det ska vi nog råda bot på... ;) ). Det funkar bra utan att dela intressen, det finns stunder då jag vill vara ensam eller bara umgås med mina polare och likaså för henne och då är det rätt skönt att inte ha samma fritidssysselsättning.

Tycker att det är enklare med gemensamma intressen. Underlättar på alla plan.

Inredning - Med tanke på att vi är posers både två och vill sätta upp så många bilder som möjligt på oss själva.

Kommunikation - Största delen av våran vakna tid tillsammans pratar vi om hojar och roadracing.

Sommrarna - Då finns det bara träna och tävlingar i huvudet.

Ekonomi - Efter räkningarna är betalda så vet man att det hamnar i kassan för hojarna.

Dock så ska man självklart försöka leva sina egna liv. Jag försöker dra iväg själv på träningar med tjejpolare och han drar iväg på sina grejer.

Jag skulle inte stå ut att inte ha samma intresse som den jag lever med.
Brinner man för något så vill man ofta prata om det konstant och då om den andre inte lever för det så blir han/hon nog rätt så uttråkad.

MC Doktorn skrev:
2632549 Eller inte :rolleyes:

Har väl inte göra om man har samma intressen, snarare att man blir respekterad.
Jasså, jag föredrar dock en del gemensamma intressen.

De jag menar att man mår bra i en relation av att ha egna intressen, inget krav att min kvinna ska ha samma intresse som mig.

Sen är det upp till partnern att respektera ens behov.

Desto mer tid och pengar intresset tar desto större sannolikhet att det blir ett prov i hållfastighet.

Sen håller jag med Il Doctore, det handlar mycket om att bli respekterad för den man är. För vad innebär det annars att tappa- eller ta upp ett nytt intresse, att man avyttrar brewden sen 5år tillbaka tillsammans med tillbehören till det gamla intresset?

mp_87

Så om du hade haft en tjej som körde hoj så skulle du tycka det va osexigt och avtändande?
Sånt har väl inte med intressen att göra, utan med personlighet och utseende?

mp_87 skrev:
2633792 Hade inte velat att min tjej haft några, enligt mig "manliga" intressen.. nu är de kanske lite dumt o säga sådär ( fördomar? ) men det känns lite pojk-flicka och det känns avtändande.. likaså om hon hade varit fascinerad av tex. älgjakt eller counter-strike.

Jag tror inte hon hade velat att jag gick på balett eller ridning tex.

:gnissla

Jag tror knappt vad jag läser :va
Du låter ju som Gösta 66 år med en drös förutfattade meningar när du säger sådär :P
Tjejer ska hålla på med barbie och killar ska leka cowboy?

Välkommen till 2000-talet grabben, tjejer och killar kan faktuiskt ha samma intressen! ;)

Min tjej kan meka, spöar mig i Tekken och UT och för mig är hon det sexigaste som finns :tungan

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back