Flickvänn+Intresse=Sant?

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Efter att ha skummat genom tjejer på SH tråden inser jag att detta är ett hem för GROVT inavel av medlemmar, Hursomhelst, hur ser ni på intressen och flickvänn? Är det så viktigt att ha samma intressen ? Jag känner att det inte spelar speciellt stor roll tills senaste tjejen, Nu börjar jag inse att det är ganska viktigt, speciellt om man brinner ganska hårt för intressena, Jag har en liten teori om att personligheten väljer intressena och att man dras till den som har samma för att den är ganska lik en själv

Vad tycker ni? Är det så viktigt? Har eran respektive förstående för era intressen och ni som är singlar , ser ni inte ens åt en tjej som inte delar era intressen,
 
Finns det verkligen utrymme att vara kräsen där uppe? :hihi
 
Är väl inte livsnödvändigt att man har samma intressen, så länge man har intressen. Jag vill kunna åka iväg nånstans utan att ha nån som sitter hemma utan att ha nåt att göra. Det spelar inte så stor roll vad han har för intressen, så länge han förstår att jag inte tänker lägga mina på hyllan.

Men samtidigt så är mina intressen inte så smidiga, inget man gör på 2 timmar. Jag är borta varje helg från mars-september och antingen kör motard eller hoppar fallskärm, åker fredag och hem på söndag.

Om man ska slippa säga "Hejdå älskling, vi ses i oktober!" så är det ju lite smidigare att han antingen hoppar fallskärm eller kör motard då man kan ses samtidigt som man utövar sina hobbies.
 
Emmi skrev:
2631956 Är väl inte livsnödvändigt att man har samma intressen, så länge man har intressen. Jag vill kunna åka iväg nånstans utan att ha nån som sitter hemma utan att ha nåt att göra. Det spelar inte så stor roll vad han har för intressen, så länge han förstår att jag inte tänker lägga mina på hyllan.

Men samtidigt så är mina intressen inte så smidiga, inget man gör på 2 timmar. Jag är borta varje helg från mars-september och antingen kör motard eller hoppar fallskärm, åker fredag och hem på söndag.

Om man ska slippa säga "Hejdå älskling, vi ses i oktober!" så är det ju lite smidigare att han antingen hoppar fallskärm eller kör motard då man kan ses samtidigt som man utövar sina hobbies.
Hade man haft en tjej som dig kunde man skratta sig lycklig :yoparty
 
Mitt ex delade samma intresse som sitt ex men inte samma intresse som mig (hojar) så det gick ju åt h-vete.


. Men ja ä int bitter...


.
 
Ursäkta att jag som tjej,deltar i frågan :)

Jag personligen,skulle nog inte kunna ha ett förhållande med någon,som _inte_ gillar hojar.
Dels är det mitt största intresse,under hela året. På sommaren kör jag o umgås med likasinnade...och på vintern pular jag med hojen o donar med andra mc-relaterade saker.Givetvis har jag några få andra intressen oxå...men de har jag för mig själv :tummenupp

Men visst,jag vet några som kör hoj,vars flickvän/pojkvän _inte_ gör det.
Lite gnissel blir det väl ibland...men det viktiga är ju att den andra parten har ett eget intresse.
Man kan ju inte haka upp sig på varandra.
Det får man ju ta med i beräkningen,när man blir ett par.
Likasom,att man accepterar hojåkandet för pojk/flickvän.

//Lillan
 
Jag skulle tycka det var skitjobbigt om min tjej också gillade hojar. När jag åker är det min egen tid, och bara min. Henne ser jag ändå 20 timmar om dygnet.
 
själv e man singel, men jag skulle inte dissa någon för att hon inte hade delat mitt intresse...dock e det roligt om hon hade velat åka med iallafall...

alla e ju olika och det är viktigt att hon istället har något annat intresse som hon kan ha kul av medan man själv e ute o bränner på vägarna o inte en hemmasittartyp som bara väntar på en...ofta e dock tjejer som vill åka med roligare o mer äventyrliga än dem som e rädda etc...
 
Lugn skrev:
2631946 Finns det verkligen utrymme att vara kräsen där uppe? :hihi

Faktiskt, BRA killar e hårdvaluta här serru så det är high seasson för sånna som jag:tungan
 
Stuff skrev:
2632033 Jag skulle tycka det var skitjobbigt om min tjej också gillade hojar. När jag åker är det min egen tid, och bara min. Henne ser jag ändå 20 timmar om dygnet.

Är du säker på att samboliv är din grej? :va ;)


Lugn, det är ju i Norrbotten som de fina flickorna finns! ;)
Själv så hittade jag i min närmare bestämt i Kalix :)

Till trådskaparen. Jag tror inte att det över lag spelar någon stor roll om vilka intressen man har, sålänge som man har förståelse för den andres intressen.
Man ska inte behöva lägga sitt intresse på hyllan bara för att det inte passar ens partner, då är det något som är fel...

Jag har dock aldrig haft det "problemet" att behöva fundera över detta..
Min flickvän är rätt lik mig..gillar att köra hoj, snöskoter och åka och kika på diverse motorsport, eller varför inte bara slökolla på Moto GP en bakissöndag :tummenupp
Inte för att vi endast sysslar med motorsport, t ex, en långpromenad med vovven eller en eftermiddag i stallet och känna hur rofyllt det är med hästarna är riktigt mysigt det med.
 
skoteridioten skrev:
2632066
Lugn, det är ju i Norrbotten som de fina flickorna finns! ;)
Själv så hittade jag i min närmare bestämt i Kalix :)

Å fasen! Själv har jag träffat några av de goaste tjejerna i just Dalarna... :yoparty

Midsommar i Dalarna... Mmmmmm... :kär
 
Lugn skrev:
2632118 Å fasen! Själv har jag träffat några av de goaste tjejerna i just Dalarna... :yoparty

Midsommar i Dalarna... Mmmmmm... :kär

Gräset är alltid grönare någon annanstans:va

eller så är det därför som det inte så lätt hänt att det blir inavel
 
Jag och min kille Peter R1 har många intressen gemensamt. Det är praktiskt

(men vi har inte samma smak i allting (tack och lov)
 
Nja jag tkr det kan vara riktigt skönt ibland att ha olika intressen.
Dels att man få lite egen tid då samt vore fett jobbigt om tjejjen whina om att hon vill med varje gång man ska ut o brassa satan "!!! :yoparty

Fast Nått intresse kan ju va bra o ha lite gemensamt.
 
Kan säga det värsta är när man själv har intressen o hobbys o tjejen inte har nån endaste hobby o syssla med..

Kan lätt bli lite små dispyter när man själv åker iväg på diverse aktiviteter o hon sitter hemma själv jämt.. :huvet

Jävla pucko :gnissla
 
AndreasNo skrev:
2632293 Kan säga det värsta är när man själv har intressen o hobbys o tjejen inte har nån endaste hobby o syssla med..

Kan lätt bli lite små dispyter när man själv åker iväg på diverse aktiviteter o hon sitter hemma själv jämt.. :huvet

Jävla pucko :gnissla
Tell me about it :( :fakta
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top