Flickvän misshandlad

norr-söderspammande

Ska vi vara så noga så är faktiskt Sundsvall i södra sverige med. Östersund är mera mitten.

Nejnejnej - allt norr om Vaggeryd är norrland.....sådeså....:rofl

Jag har sagt till min flickväns mamma att hon ska ringa om hon tänker lämna lägenheten under morgondagen. Jag tror det mesta obehaget kommer att drabba henne. Det här är en mindre bostadsrättsförening med ett fåtal lägenheter. Polisen sa till mannen i fråga att han absolut inte fick närma sig min flickväns mamma. Om han skulle göra det så är det bara för henne att ringa polisen. Jag tänker dock gå dit och följa med henne ut för att förhindra att något otrevligt inträffar.

Min flickvän ville inte åka upp till sjukhuset. Polisen sa till min flickvän och mig att det var frivilligt. De tyckte dock att jag skulle ta bilder på henne nu och i morgon. Får hon däremot ont i huvudet tyckte de jag skulle åka upp med henne till sjukhuset.

Taa med dig flickvänen och åk till sjukhuset för att få alla märken/skador dokumenterade av kunnig/personal. Annars kommer ni inte få en krona för kvarstående men osv i ersättning från brottsoffer fonden/föreningen eller vad den heter, samt att du har rätt till ersättning från hennes försäkring om hon får ärr som är synliga efter 1år.

Såg nu att du varit upp och skulle få detta dokumenterat, konstigt att de hänvisade till polisen eller att ni ska göra det själva. Detta ska du inte ta lätt på för kolla med försäkringsbolaget vad de säger....
I mitt fall då jag blev misshandlad, så hade jag inte fått en krona för kvarvarande ärr i ansiktet om detta inte var dokumenterat av behörig/kunnig personal dvs sjukhuset....
Visst det var ett litet ärr på några mm men likt förbannat hade jag inte fått det om inte jag blivit slagen i ansiktet.
Allt allt ska dokumenteras och fotograferas, minsta lilla skråma.
Inte det som är viktigt nu, men om 1år efter detta då känslor lagt sig och ersättning kan krävas från försäkringsbolaget så är inte en liten extra slant som kompensation helt fel. Jag fick 8tkr för mitt lilla ärr.

Hmm mycket svammel från min sida men hoppas du förstår vad jag menar....

Last edited:
Såg nu att du varit upp och skulle få detta dokumenterat, konstigt att de hänvisade till polisen eller att ni ska göra det själva. Detta ska du inte ta lätt på för kolla med försäkringsbolaget vad de säger....
I mitt fall då jag blev misshandlad, så hade jag inte fått en krona för kvarvarande ärr i ansiktet om detta inte var dokumenterat av behörig/kunnig personal dvs sjukhuset....
Visst det var ett litet ärr på några mm men likt förbannat hade jag inte fått det om inte jag blivit slagen i ansiktet.
Allt allt ska dokumenteras och fotograferas, minsta lilla skråma.
Inte det som är viktigt nu, men om 1år efter detta då känslor lagt sig och ersättning kan krävas från försäkringsbolaget så är inte en liten extra slant som kompensation helt fel. Jag fick 8tkr för mitt lilla ärr.

Hmm mycket svammel från min sida men hoppas du förstår vad jag menar....

Försäkringsbolaget kommer inte alls att bli inblandade. Min flickvän kommer troligtvis inte att få några bestående men när väl svullnaden och blåmärkena försvinner. Det kunde gått mycket värre.

Se till att skaffa någon bra apparat för att spela in eventuell kommunikation med/från idioten i trapphuset. Det vore ju väldigt synd att missa att dokumentera något som gör att man kan lägga till "övergrepp i rättssak" till åtalspunkterna.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Övergrepp_i_rättssak

Jag tror gärningsmannen kommer att försöka hålla sig i skinnet och undvika kontakt med grannarna framöver för att inte förvärra situationen för sig själv. Allihopa vill nog helst se att han försvinner. Hans sambon har sagt att det är slut på alkoholintaget eller så är det slut mellan dem. Vi får väl se vem han tyr sig till mest - flaskan eller sambon. Jag vet tillräckligt mycket om alkoholproblem för att kunna göra en kvalificerad gissning att om det är missbruk inblandat i det här. Då kommer han att föredra flaskan framför sin sambo. Hon blir bara en medberoende som försöker skydda hans missbruk. Jag hoppas hon står fast vid sitt ultimatum för sin egen skull.

Jag tror gärningsmannen kommer att försöka hålla sig i skinnet och undvika kontakt med grannarna framöver för att inte förvärra situationen för sig själv. Allihopa vill nog helst se att han försvinner. Hans sambon har sagt att det är slut på alkoholintaget eller så är det slut mellan dem. Vi får väl se vem han tyr sig till mest - flaskan eller sambon. Jag vet tillräckligt mycket om alkoholproblem för att kunna göra en kvalificerad gissning att om det är missbruk inblandat i det här. Då kommer han att föredra flaskan framför sin sambo. Hon blir bara en medberoende som försöker skydda hans missbruk. Jag hoppas hon står fast vid sitt ultimatum för sin egen skull.

Då bör du också veta att en medberoende aldrig står fast vid någonting, förutom det faktum att dom kan klara ALLTING själv, jävla missbrukare, död åt dom allihop.

Synd om tjejen din, även om de fysiska skadorna inte är jätteallvarliga så blir det psykiska lidandet jobbigt i längden.

Hoppas fanskapet får vad han förtjänar.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...