Flicka påkörd av smitande MC-förare.

Svenska politiker, precis om svenska rättsystemet, är MÖG! Så är det bara.

Här värnar man mer om kriminella än om gammlingar som slitit hela sina liv för att vi ska få leva gott, eller barnen som är vår framtid. Svenskar är ett destruktivt folk som gillar att frottera sig i andras olycka. Vi älskar att läsa om all olycka i världen i tidningen på morgonen, läsa om katastrofer än där än här på nätet medan man myglar från jobbet, sen komma hem och avsluta dagen med att gotta sig i allt skit som hänt på nyheterna. "Åh det är så hemsk allt som händer, men gud nä lilla jag kan inte göra ngt åt det!" och så tittar vi på, passivt.

Det händer så mycket bra saker i världen. Om de goda nyheterna fått ens en tredjedel så stor uppmärksamhet som de dåliga så hade folk kanske börjat fokusera lite mer på bra saker, och bli mindre destruktiva och försökt göra något!

I Sverige e det SYND om inbrottstjuvar som blir bitna av hundar, så då avlivar vi hunden för den är ju störd i huvudet! Den har ju inte alls gjort precis vad den ska. Nä, straffa djurägaren och djuret och tyck synd om brottslingen.

Och poliser ska ju knappt få lyfta ett finger för då är det polisvåld!
"ursäkta, men kan du va så snäll å sluta råna den här banken nu? snälla?"

....Svenskar vill ju inte sätta dit brottslingar, för då har de ju inget å underhålla sig med längre!

Jävligt bra sagt! :tummenupp

Här värnar man mer om kriminella än om gammlingar som slitit hela sina liv för att vi ska få leva gott, eller barnen som är vår framtid. Svenskar är ett destruktivt folk som gillar att frottera sig i andras olycka. Vi älskar att läsa om all olycka i världen i tidningen på morgonen, läsa om katastrofer än där än här på nätet medan man myglar från jobbet, sen komma hem och avsluta dagen med att gotta sig i allt skit som hänt på nyheterna. "Åh det är så hemsk allt som händer, men gud nä lilla jag kan inte göra ngt åt det!" och så tittar vi på, passivt.

Det händer så mycket bra saker i världen. Om de goda nyheterna fått ens en tredjedel så stor uppmärksamhet som de dåliga så hade folk kanske börjat fokusera lite mer på bra saker, och bli mindre destruktiva och försökt göra något!

I Sverige e det SYND om inbrottstjuvar som blir bitna av hundar, så då avlivar vi hunden för den är ju störd i huvudet! Den har ju inte alls gjort precis vad den ska. Nä, straffa djurägaren och djuret och tyck synd om brottslingen.

....Svenskar vill ju inte sätta dit brottslingar, för då har de ju inget å underhålla sig med längre!

Helt rätt:tummenupp

Härligt uppfriskande med såna här åsikter bland alla polkafrisyrer på SH. :krama

Bifogat

• kartonghuset_139.jpg
    kartonghuset_139.jpg
    4.7 KB · Visningar: 422
Läser folk ens nyheten innan de börjar kommentera? "En kvinna på cykel försökte följa efter mc-föraren men tappade bort honom. "

Haha, just det. "EN" Kvinna:glömdet
Det bor alltså bara en kvinna i malmö?
Asså, läser folk ens inläggen innan dom kommenterar och påpekar?:tummenupp

Mvh

Haha, just det. "EN" Kvinna:glömdet
Det bor alltså bara en kvinna i malmö?
Asså, läser folk ens inläggen innan dom kommenterar och påpekar?:tummenupp

Mvh
"Haha, just det. "EN" Kvinna:glömdet
Det bor alltså bara en kvinna i malmö?"
Intressant slutsats...

Nu var det ju inte på GA-torg det hände, SÅ mkt folk var det nog inte runtomkring. Sen kan man ju hoppas o tro att de flesta brydde sig mera om flickan... Och dessutom gick nog det hela ganska snabbt eller vad tror du?

Fan vad bitter du verkar vara.
Gaska upp dig och se det ljusa istället.:krama

Då ställer jag en motfråga; Är du så djävla bra själv då?

:gnissla :D

Den som säger att direktörernas bonusar inte drabbar oss kan ju tänka på det nästa gång räkningen på försäkringen dimper ner i brevlådan. Hur mycket av höjningarna beror på kostnader av skador och hur mycket beror på 2000 talets bonus och löne höjningar till ledningen. När det gäller ledarskap och finanskrisen så får det väl anses bevisat att vilken sopa som helst inte kunde gjort det sämre än dagens direktörer. En idrottsman som Rossi eller Zlatan får betalt efter vad de presterar. När de inte presterar längre förlorar de jobbet och lönen. Så är det inte i näringslivet, när man anställs bestäms redan pension och sådant oberoende av prestation. När det gäller SEB bossarnas reträtt från lönehöjning så är det ägarna Wallenberg som står bakom. Dom har väldigt frikostiga avtal när det gäller gamla stiftelser och aktie innehav från regeringen som de är rädda om. Så länge 80% av stiftelsens pengar går till välgörande ändamål så är de skattefria. Wallenberg har en egen styrelse i stiftelsen som under hela 2000 talet har mångdubblat sina uttag för att ta hand om stiftelsen. Många sköna miljoner om året som deras förfäder avsatte till helt annat. Mycket vill ha mer. Vad är skillnaden mellan det och att sno en motorcykel för att man vill ha den fast man inte har råd? Erland.

Jag har faktiskt en gång i tiden arbetat för deras företag i ...nästan ett decenium, men jag har givetvis ingen insyn eftersom jag tillhör den gråa massan. Vad jag kan säga att det var den bästa arbetsgivaren jag någonsin haft. De tog verkligen bra hand om sina anställda.

Rätta mig om jag har fel..det är DERAS pengar som DE tjänar på företaget som DE kontrollerar, plus pengar aktieägare anförtror de....Stiftelserna består ju av DERAS pengar och hur de väljer att använda dessa är väl upp till de. Vad deras förfäder avsett vet vi ju inte ett dugg om....De "snor" således inte från någon. DET är skillnaden.Om man inte är nöjd med VD´s/ styrelsens sätt att sköta affärer bör man sälja sina aktier och investera de i något annat företag. Personligen skiter jag i bonusar så länge jag får den avkastning jag förväntar mig på det lilla jag lyckas skrapa ihop under mitt liv som en träl. Får jag kass avkastning flyttar jag mitna 100 lappar dit jag får bättre, bonus eller inte bonus.

Låt mig fråga såhär...Blir JAG rik för att SEB kärringen lämnar tbx sin bonus eller sänker sin lön ? Nope...då skiter jag i hennes lön och bonus. Hon kan få behålla pengarna.

Last edited:
Bara de bonusar och pensions förmåner som utbetalas inom Lunds kommun skulle täcka upp Lunds Lasaretts budget underskott samt göra så att gamla inte själva ska behöva betala för sina hörapparater osv. Om topparna i ett land inte visar någon solidaritet och föredöme, hur ska då folket bli? Detta rofferi är något som eskalerat under 2000-talet och om inte politikerna sätter stopp för det vad händer då med vanligt folks moral? Wallenberg har bytt sina stiftelser mot andra fördelar med regeringen och tidigare regeringar. Om de har en stiftelse som betalar ut pengar så kan de få bryta mot lagen om aktiemajoritet osv. Sen har de i efterhand kommit på hur de ska kunna roffa tillbaka så mycket som möjligt av pengarna. Du tror väl aldrig att de hade skapat en stiftelse från början av bara god vilja utan att få något för det? Om det nu är så att man bara ska tänka på sig själv så är ju allt rätt bara det gagnar en själv? Alla som får en liten del av det goda är nöjda och tysta. Det gäller bara att se till att de som blir utan är de som inte kan göra något åt saken. Erland.

Bara de bonusar och pensions förmåner som utbetalas inom Lunds kommun skulle täcka upp Lunds Lasaretts budget underskott samt göra så att gamla inte själva ska behöva betala för sina hörapparater osv. Om topparna i ett land inte visar någon solidaritet och föredöme, hur ska då folket bli? Detta rofferi är något som eskalerat under 2000-talet och om inte politikerna sätter stopp för det vad händer då med vanligt folks moral? Wallenberg har bytt sina stiftelser mot andra fördelar med regeringen och tidigare regeringar. Om de har en stiftelse som betalar ut pengar så kan de få bryta mot lagen om aktiemajoritet osv. Sen har de i efterhand kommit på hur de ska kunna roffa tillbaka så mycket som möjligt av pengarna. Du tror väl aldrig att de hade skapat en stiftelse från början av bara god vilja utan att få något för det? Om det nu är så att man bara ska tänka på sig själv så är ju allt rätt bara det gagnar en själv? Alla som får en liten del av det goda är nöjda och tysta. Det gäller bara att se till att de som blir utan är de som inte kan göra något åt saken. Erland.

Hur många OT-inlägg om bonusar ska du spamma ner en MC-olyckstråd med?

Rätt patetiskt. I en tråd om en mc-buse i stan som kör på en flicka och sedan smiter så ventileras avundsjuka emot de som försett sig.

Du vet väl vad man brukar säga om folk som påstår sig sitta inne med "sanningen".. :lol

Äh, bara ett svar på hans idiotiska påhopp att hon skulle vara bitter för att hon har åsikter om saker och ting. Typisk översittar-gubbtråkmentalitet. :rolleyes:

Last edited:
Äh, bara ett svar på hans idiotiska påhopp att hon skulle vara bitter för att hon har åsikter om saker och ting. Typisk översittar-gubbtråkmentalitet. :rolleyes:
Jag tyckte hennes åsikter var bittra.
Dumt nog replikerade jag på det.

Att jag i dina ögon framstår som typisk översittar gubbtråkig är ju synd.
Men det är väl helt enkelt smällar jag får lära mig ta när jag medverkar på forum där jag egentligen är malplacerad.

Jag tyckte hennes åsikter var bittra.
Dumt nog replikerade jag på det.

Att jag i dina ögon framstår som typisk översittar gubbtråkig är ju synd.
Men det är väl helt enkelt smällar jag får lära mig ta när jag medverkar på forum där jag egentligen är malplacerad.

Blir du ledsen för att du får kritik? Du kritiserar ju bla henne. Att kasta det på folk att de är bittra med en syrlig kommentar(vilket du gjort mot rätt många) utan att tåla mothugg? Eller gäller andra regler när du skriver? Då jävlar ska folk hålla käft och hålla med! :confused:

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla