Flest växlar?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tjo.

När jag tjörde igår så var det ju samma visa som vanligt, ett jävla växlande, kändes som om det behövdes fler växlar :rolleyes:... Kanske är så att registret är för litet på min lilla snurra, men det hör inte hit :)

Fråga:

Vilken hoj har flest växlar?! Eller ja, standard är väl 6 alt 5 växlars låda, men finns det nån koncepthoj, hemmabygge eller annat som har fler?

Som sagt, frågan är ställd i rent nyfikenhetssyfte i brist på annat att göra på jobbet.

/hd

hållundan skrev:
Tjo.

...samma visa som vanligt, ett jävla växlande, kändes som om det behövdes fler växlar :rolleyes:...
/hd

Lät lite lustigt det där tycker jag...
jävla växlande = hata
behövs fler = gillar.. :kocko

Nä.. ärligt.. släpp 600:an o köp en större.. minst 750 men helst 900 el. 1000 och uppåt... :tummenupp

Honda hade väl en GP250 räser med sex cylindrar och 16-17 växlar på 60-talet, har jag för mej, den hade visst raka rör också :yoparty

DaLorD skrev:
Lät lite lustigt det där tycker jag...
jävla växlande = hata
behövs fler = gillar.. :kocko

Nä.. ärligt.. släpp 600:an o köp en större.. minst 750 men helst 900 el. 1000 och uppåt... :tummenupp
Ähhh, ordmärkare =)

Då kanske man inte behöver växla lika ofta... Eller nåt :rolleyes:

:hej

Fresten, jag letar ZX7r.

köp dig en twin så slipper du växlandet :fatta!

hade inte dom gamla GP knarrarna (50cc) en jävla massa växlar?

zx 7:an är faktiskt grym, iaf om man har helsystem.
Nästan lika bra vrid som i min gamla FZR 1000.
Lite tung å klumpig, men en jäkla fin motor.

Uj uj, växla är ju vad man gör det till, min pluttemaskin gör 160 på tvåan, så 100 är inga problem å åka på den :tungan

Kan inte minnas att jag kört nån hoj där man inte fått växla hela tiden, tillåme ducati´s touringmodeller växlar man ju hela tiden på, så de e väl lite som jag sa åvan, det är vad man gör det till :)

OlleR skrev:
Kan inte minnas att jag kört nån hoj där man inte fått växla hela tiden, tillåme ducati´s touringmodeller växlar man ju hela tiden på, så de e väl lite som jag sa åvan, det är vad man gör det till :)
Det är skillnad på att måste växla och att vilja växla ;)

frankof skrev:
Det är skillnad på att måste växla och att vilja växla ;)
Mja, är det verkligen det? Då är det väl utväxlingen som spelar roll isåfall, å då är det en CBR1000RR man ska ha isåfall, som toppar 160 på ettan ;D
Det är klart, när man kör aktivt får man växla mer på en 600, men personligen tycker jag inte att det spelar nån roll, då hör ju växlingen till för ökad känsla :)

Jag brukar lata å åka på 10k+ mellan rödljus :rolleyes:

OlleR skrev:
Mja, är det verkligen det? Då är det väl utväxlingen som spelar roll isåfall, å då är det en CBR1000RR man ska ha isåfall, som toppar 160 på ettan ;D
Det är klart, när man kör aktivt får man växla mer på en 600, men personligen tycker jag inte att det spelar nån roll, då hör ju växlingen till för ökad känsla :)

Jag brukar lata å åka på 10k+ mellan rödljus :rolleyes:
Väl det är inte ofta det är nödvändigt att växla ner för att köra om på motorväg, lika förbannat gör man(jag) det :D

På 50 och 60 talet fanns det "race" hojjar med 50 cc(mopedvolym alltså) med 18 växlar!!!!!!!!!!! vridmoment där var nog, nada, zip, zero, noll....

Suzuki racemaskin

Lite fakta för alla som tror saker......................

Suzukin någon refererade till hade:
49 cc
12 växlar
2 cylindrar
ca 10 hk
och varvade ca 20000 rpm
Dess beteckning är RK 66
Året var -62
I mitten av sextiotalet så blev det ändrade regler så att endast sex växlar var tillåtet.
MVH
Roffe

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8