Flera frågor, utan svar!

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Hej

Byggde om bakdelen med blinkers å slipon m.m. efter att ha kugat på reg besiktning " paragrafrytare "
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=98664

#1: Får man ha rund reflex bakåt? eller måste den vara fyrkantig, hörde något om att vanliga cyklar har rund och mc ska ha kanter?

#2: Går det att köpa typ race stoppning till micron slipon? i så fall vart?en ny fjäder behöver jag också?

#3:När man ska kolla olje nivån på en r6 -01 ska cykeln stå på stödet eller stå rakt upp? när jag tittade i går stående upp så var den typ halvvägs upp på stickan. Vore det dummt att vid nästa olje byte ha "hög" olje nivå? det enda som kan hända var väll att den spotade ut olja genom vehusventilationen?

Bifogar bild så ni kanske vet vilket slipon det är.

Bifogat

• höger.JPG
    höger.JPG
    64.3 KB · Visningar: 133
Mr Helmut skrev:
#1: Får man ha rund reflex bakåt? eller måste den vara fyrkantig, hörde något om att vanliga cyklar har rund och mc ska ha kanter?

#2: Går det att köpa typ race stoppning till micron slipon? i så fall vart?en ny fjäder behöver jag också?

#3:När man ska kolla olje nivån på en r6 -01 ska cykeln stå på stödet eller stå rakt upp? när jag tittade i går stående upp så var den typ halvvägs upp på stickan. Vore det dummt att vid nästa olje byte ha "hög" olje nivå? det enda som kan hända var väll att den spotade ut olja genom vehusventilationen?

1. Min är rektangulär, orginal. Gått igenom klanderfritt i alla år.
3. Rakt upp.

1 har alltid besiktigat med rund.. de har aldrig klagat..
ingen garanti.. men

Hade en likadan cykel innan, den ska stå rakt upp när du mäter oljan, inte lutad på stödet.....
Stoppning till ljuddämparen kan du köpa på Grevens MC-delar som tagit över KK Racing. Se länk på högersidan av SH

Da Fris skrev:
Hade en likadan cykel innan, den ska stå rakt upp när du mäter oljan, inte lutad på stödet.....
Stoppning till ljuddämparen kan du köpa på Grevens MC-delar som tagit över KK Racing. Se länk på högersidan av SH

Jag skulle vilja ha stoppning så man får den att bröööla lite mer alltså, den är väldigt tyst nu:(

Såg inte att kk var återförsäljare till micron men det kanske ordnar sig om man ringer.

Men på stickan är det dummt att köra med hög olje nivå eller ska man ha den på mitten typ?

Det är väl jävligt dumt att stoppa i ny dämpull om du vill att den ska låta mer.. öppna och tar ur stoppning istället...

Kan du öppna upp din dämpare utan att förstöra den helt? Kan du det är det bara att riva ut en viss mängd dämpull för att få det ljudet du vill ha. Du kanske har sån tur att det sitter en form av insats i som du kan plocka bort. På min förra hoj hade jag ett LeoVinci på med en uttagbar insats. Med insatsen ur kunde jag få yngre personer att skrika efter mamma vid lite varvande.... :3freak

Försök att ha rätt mängd olja i hojen hela tiden, för mycket olja kan oxå vara skadligt. Om inte för hojen så kanske för dig när hojen trycker ut överflödig olja och den börjar ryka mörkt bakom dig...... :skrämd

Da Fris skrev:
Kan du öppna upp din dämpare utan att förstöra den helt? Kan du det är det bara att riva ut en viss mängd dämpull för att få det ljudet du vill ha. Du kanske har sån tur att det sitter en form av insats i som du kan plocka bort. På min förra hoj hade jag ett LeoVinci på med en uttagbar insats. Med insatsen ur kunde jag få yngre personer att skrika efter mamma vid lite varvande.... :3freak

Försök att ha rätt mängd olja i hojen hela tiden, för mycket olja kan oxå vara skadligt. Om inte för hojen så kanske för dig när hojen trycker ut överflödig olja och den börjar ryka mörkt bakom dig...... :skrämd

Jag hade i sär sliponet i går och ja det är delbart.

Kanske ska ta bort lite ull då.

Skulle jag at bort alla ull så skulle avgaserna gå emot kolfibern för det finns inget emellan, vilket kanske inte vore så bra:rolleyes:

När du hade ur insatsen så hade du en dämpare utan någon dämp effekt i alltså?

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN