Reg besiktning i morgon, humm hur ska de gå

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Reg besiktning i morgon, humm hur ska de gå "klarade mig inte"

Cykeln är inlämnad för stypning! ska hämta den i morgon bitti

Men nu när jag satt och tittade på en bild

soloseat
micron slipon
mini blinkers

alltså cykeln är nydligen besiktad men tror ni att man kan få extra problem om man har soloseat på den? alltså det är sån man växlar genom att bara låsa upp för dynan och byta?

Last edited:
Varför skulle du få problem om du har cuts på den?

Nej, det torde inte vara några som helst problem.

Det kan jag aldrig tänka mig...tror dom vet vad det är för nån mokafjong. Micron sliponet kanske låter för högt? lycka till iaf men borde va lugnt :)

Vänta nu lite, är det enbart regbesiktning för effekten och den är nyligen besiktad är det inga problem med miniblinkers alt soloseat. Om ditt slip-on bröllar ordentligt så skulle jag byta det för de kommer säkert vilja provköra för att bekräfta att det verkligen sitter en strypning på den och låter den för mkt så vill de säkert mäta den också!

SimmPsi skrev:
Det kan jag aldrig tänka mig...tror dom vet vad det är för nån mokafjong. Micron sliponet kanske låter för högt? lycka till iaf men borde va lugnt :)

jag har aldrig hört en r6a förut men inte låter den mycket, aja men jag testar då

*over and out*

edit, den brölar inte mycket och ja det är bara för 25kw jag ska in i morgon:)

edit 2: om jag nu skulle klara mig finns det något smidigt sätt man kan få en sån här att "bröla mer"

Last edited:
vad kostade det att köpa strypningssatsen (+ ev. arb) / Reg.bes
mvh / tommy

När jag reg.besiktigade min hoj efter strypning, tittade dom bara på den, så fick man fylla i papper och bli 800kr fattigare :tomten

Jag besiktade min gamla R6 med micron slipon... inte ett ord om det från B-mannen.... :tummenupp

Dregen skrev:
Jag besiktade min gamla R6 med micron slipon... inte ett ord om det från B-mannen.... :tummenupp

Men det fick jag

Anmärkning på:
slipon
Blinkers + blinkers uppfyler inte kraven pga sliponet skymer dom
Ingen reflex

Så nu får jag skruva dit orginal grekejerna, blinkers får man väll ta från aprilian:D

Reflexen tänkte jag göra något fult stag i aluminium till.

Jävlar va förbannad man kan bli:mad:

Grejen är ju den att cykeln är ny besiktad såhär.

Men hade det varit en vanlig besiktning så kunde du gått igenom men inte nu sa han typ.

måste sliponet sitta fast eller går man igenom om det bara sitter fast under motorn..

Vill du inte mecka tillbaka allt som det satt orginal kan du alltid göra en fullösning som en kompis gjorde.
Du får fråga dig själv baar om du står ut med skammen att åka så fram och tillbaka till besiktningen :)

Länk

M:et skrev:
Vill du inte mecka tillbaka allt som det satt orginal kan du alltid göra en fullösning som en kompis gjorde.
Du får fråga dig själv baar om du står ut med skammen att åka så fram och tillbaka till besiktningen :)

Länk

Har alldrig sett något liknade, nej jag ska nog sattsa på något mer serigöst :hihi

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla