fler hästar med kolfilter ?

Den här tråden har potential!:rofl
 
Om man köper en pax fläkt som är fuktstyrd och sätter den mellan grenrören och slutburken, sen kopplar fuktstyrnings kabel till varvräknaren så kan man ställa in den på det varvtal man vill. Sen är det bara experimentera med varvtalen så har man sen en turbo för ca 600kr som ger mellan 20-45hk beroende på hur duktigt man är på att få in varvtalet exakt rätt.

Det är egentligen rätt sjukt att det funkar, sen prislappen 600kr plus kanske 2-3 timmar i garaget, sen ett besök hos järnhandeln. kompisen fick 36hk extra när han gjorde detta så han funderar på att börja sälja konceptet för 1500kr. Någon som är intresserad ? Dom 5 första får det gratis som lite marknadsföring. :tummenupp

Maila honom.
bertilvonk@gmail.com
 
nu har jag varit ute i garaget och utfört luftfiltermodden..

för att mera vetenskapligt testa något sånt här så måste man ju ha en bromsbänk.

då ja inte har någon så byggde jag en själv. det är egentligen ganska så enkelt.

alla har ju en köksassistent. och i den sitter det en elmotor. som har magneter samt koppasslingor i sig. vad man gör är helt enkelt att man monterar ett drev på assistenten och sedan hockar upp den på hojen. sedan kör man hojen ett par pulls och när det är gjort så plockar man isär elmotorn och mäter slitage.. sedan plockar man ihop den igen med nya delar. och kör ett pull till fast nu modifierat. den skillnad som då uppmätts i slitage på assistenten mellan omoddat och moddat . ger efter en viss omräkningsfaktor i my och pi . antal hästar som ökat..

okej . nu till testet.

omoddat.. gav:

3 my partikelrester på modulator och pi 16 på magneterna.

moddat gav.

6 my partikelrester på modulator och pi 5 på magneter.

detta ger

pi * 7 / my upphöjt till 43 = 15 hk

alltså 15 hk effektökning =)
 
Om man köper en pax fläkt som är fuktstyrd och sätter den mellan grenrören och slutburken, sen kopplar fuktstyrnings kabel till varvräknaren så kan man ställa in den på det varvtal man vill. Sen är det bara experimentera med varvtalen så har man sen en turbo för ca 600kr som ger mellan 20-45hk beroende på hur duktigt man är på att få in varvtalet exakt rätt.

Det är egentligen rätt sjukt att det funkar, sen prislappen 600kr plus kanske 2-3 timmar i garaget, sen ett besök hos järnhandeln. kompisen fick 36hk extra när han gjorde detta så han funderar på att börja sälja konceptet för 1500kr. Någon som är intresserad ? Dom 5 första får det gratis som lite marknadsföring. :tummenupp

Maila honom.
bertilvonk@gmail.com
Du kommer inte så långt innan sladden tar slut, och rycker kontakten ur väggen.
 
Jag är jävligt skeptisk till att det där med kolfilter framför insuget fungerar men däremot har jag meckat in 8 st batteridrivna lattevispar i tanken, för som alla vet så rinner vätska bättre i en virvel. Kolla bara när ni tömmer badkaret.
Soppan bara swoooschar ner i fuggarna å jag får 17.3 extra hästkrafter efter mätningar.
 
Jag är jävligt skeptisk till att det där med kolfilter framför insuget fungerar men däremot har jag meckat in 8 st batteridrivna lattevispar i tanken, för som alla vet så rinner vätska bättre i en virvel. Kolla bara när ni tömmer badkaret.
Soppan bara swoooschar ner i fuggarna å jag får 17.3 extra hästkrafter efter mätningar.

app app app.. är det mätt lateralt eller bilateralt , bi har en tendens att svinga sig åt båda håll och är därför inte pålitlig som referenspunkt
 
finns flänsar som du sätter bakom luftfiltret på bilar. som får luften att rotera och där med "skall" de ge bättre luftflöde till motorn. men men...

men en liknande grej till datorer för att kyla CPUer bättre är att man sätter på en rörkrök som har 45grader vinkel å sen monterar man fast fläkten på rörkröken, med den så får du snurr på luften och du får inget död område i mitten under motorn å de kyler bättre.. så den varianten funkar mig veterligen.



så de är väll inte helt omöjligt att bil tillbehöret funkar också..
 
app app app.. är det mätt lateralt eller bilateralt , bi har en tendens att svinga sig åt båda håll och är därför inte pålitlig som referenspunkt

Nja det blev trilateralt vilket funkade bäst för mig i denna applikation!
Det absolut viktigaste är att lattevisparna måste snurra medsols här uppe på norra delen av jordklotet. Sålde idén till en snubbe i Australien och där sket det sig kapitalt tills han bytte polaritet på batterierna och visparna gick motsols. Faan han tappa halv effekten innan han hitta felet. :huvet
 
Nja det blev trilateralt vilket funkade bäst för mig i denna applikation!
Det absolut viktigaste är att lattevisparna måste snurra medsols här uppe på norra delen av jordklotet. Sålde idén till en snubbe i Australien och där sket det sig kapitalt tills han bytte polaritet på batterierna och visparna gick motsols. Faan han tappa halv effekten innan han hitta felet. :huvet

jo men det där har jag också hört berättas om .. har tydligen att göra med att man är vid sydpolen istället för nordpolen i australien. man är alltså redan utsatt för en polvändning och måste således skifta dom för att vara i ursprungsläge igen.
 
ska ut boch grilla sen lägger jag kolet från grillen i en strumpa och trycker in den i luft burken sen har jag 15 hk till najs hahaha....
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top