Fler gammal-Ducati-frågor, Monster 900 1997

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
Jag har kört den och den går riktigt illa, drar rätt bra vid fullgas efter en stund, hackar och går illa på mellangas och i början vid fullgas. Bra tomgång.

det enda som inte är bytt är tändspolarna de ligger ca 20k ohm mellan kabel och ena stiftet och ca 5 mellan stiften
Kan det vara de som är körda?

jag har testat att möblera om på sladdar på pickuperna men de verkar sitta rätt.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Jag har kört den och den går riktigt illa, drar rätt bra vid fullgas efter en stund, hackar och går illa på mellangas och i början vid fullgas. Bra tomgång.

det enda som inte är bytt är tändspolarna de ligger ca 20k ohm mellan kabel och ena stiftet och ca 5 mellan stiften
Kan det vara de som är körda?

jag har testat att möblera om på sladdar på pickuperna men de verkar sitta rätt.
Kan vara så. Hjälper inte det hade jag gått på förgasarna igen.
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
Nu kan jag inte Ducati och vet om det är möjligt, men har du testat att skifta rubbet (d.v.s tändspole, tändstift...) mellan cylindrarna för att se om felet följer med? Jag såg att du har mätt spolarna, men jag har råkat ut för trasig spole trots att mätvärdet var rätt.
 

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
Jag tankar 98, så det borde väl inte vara ett problem. Det är nåt annat, kanske nåt som blev fel när jag rengjorde förgasarna. Jag sätter dit nya tändspolar och plockar ner förgasarna igen...
 

bakdäck

Sporthojsnörd
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Linköping
Hoj
Ducati Monster EVO 1100 2011
Lite uppdatering för er som vill veta...
Nya spolar monterade, går fortfarande illa, måste byta stift då dessa blivit körda på kort tid, ena var helt dött. Kommer att plocka ner förgasarna nästa vecka, väntar på en packningssats. Sen misstänker jag även bränslepumpen, hade isär den och membranen är slitna och jag hittar ingen reparationssats, så en sån är också beställd. Snart är det bara ramen kvar att uppgradera :)
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Vad innebär renovering av förgasare?

Jag har en granne med en lika dan. När jag renoverade förgasarena på den blev den bra!
Det var troligtvis emultionsrören som blivit ovalslitna.
Stiften slocknade på löpande band. Men efter det går den hur bra som helst.
 

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Hedemora
Hoj
Tiger 800XCx
Får kolla på emulsionsrören också, tack för tipset!
Efter som att det är fallförgasare hänger nålen i trotteln och mer eller mindre sågar sig in i emulsionsrören.
resultat… går fett upp till kvarts gas. Vilket är lite lurigt på vaccumförgasare. Både varvtal och gaspådrag avgör hur mycket trottlarna lyfter.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top