Fler djurplågare...

Måste nog till stor del hålla med Markus.
Skyddsjakt är okej även om det här knappast var ett exempel på god jaktetik..

Solid snake skrev:
2587124 Den där idioten har man gått i samma klass som, redan på den tiden (3an) var han störd, kanske borde åka dit och ta ett snack med honom.

JA..Kanske skadeskjuta han lite :gnissla

Ugluk skrev:
2587592 Måste nog till stor del hålla med Markus.
Skyddsjakt är okej även om det här knappast var ett exempel på god jaktetik..

Småfåglar,med luftgevär :rodnar

Men Katter! NEJ! I Heeell...... :mad: ( Och jag som inte ens gillar kattkräken)

Markus skrev:
2587517 Alltså, att skjuta småfåglar med luftgevär tror jag varannan grabb med sommarställe gjort. Big deal.
Att skjuta skadedjur på en bondgård känns inte så upprörande det heller.
Att däremot tro att man är tuff medans man gör något av detta är däremot vansinnigt fånigt.

Att ge sig på katter med gevär är väl ändå jävligt upprörande? :va :mad

Dominator-Rocks skrev:
2587752 Småfåglar,med luftgevär :rodnar

Men Katter! NEJ! I Heeell...... :mad: ( Och jag som inte ens gillar kattkräken)
Katt eller fågel spelar väl egentligen ingen roll? Båda är levande varelser och ska i mitt tycke inte dödas på det visat. Jakt ska ske med respekt.
Självklart skjuter man inte katter med luftgevär.. Utan med hagelgevär..
Skadeskjutning går fetbort, räcker inte ett skott ska det inte skjutas alls..

Jag gillar katter..:) Och jagar inte..

lorkan skrev:
2587798 Att ge sig på katter med gevär är väl ändå jävligt upprörande? :va :mad

Inte ett dugg faktiskt, en f.d. bonde jag känner var tvungen att göra det på regelbunden basis. De hade kycklingfarm och vildkatter är inte så bra i kombination med sådan. :brynad
Är det mer upprörande än råttfällor?

Men jag väntar i alla fall med spänning på rapporten om Hönan som hämnades katten. :hihi

HönaPower skrev:
2588054 Jo, han är så gott som död, har snackat med en av dom lokala MC klubbarna & dom skulle åka & skadeskjuta honom inom kort.

Fett, outlaw-klubbarna slår ihop sig med Djurens Befrielsefront. Kan vi se fram emot granatattacker mot McDonalds istället för primitiv stenkastning?
Skulle ju se rätt töntigt ut med en sådan där väst i nylon också.

Markus skrev:
2586000
Jag har mailat båda redaktionerna och frågat varför de gjort så här, det är helt sinnessjukt - killen är varken dömd, misstänkt för ett grovt brott eller misstänkt för ett brott som har stort allmänintresse eller är känd, någon av de fyra kriterier som vanligtvis kan ligga som grund till förtida namnpublicering.

Det är väl helt OK att publicera namnet, idioten har lagt ut en film på nätet där han utför saker som är vidriga, där försvann hans anonymitet.
Att det sedan är ett brott det han gör är en helt annan sak. Men filmstjärnors namn brukar väl inte vara hemliga?

Last edited:
Ska man ha ihjäl något så ska det ske så snabbt och smärtfritt som möjligt.

Att gå ut "bakis och skakis" och gå loss på div. djur säger ju en hel del om varför hans jaktlicens bör dras tillbaka. Det är ju total brist på medkänsla eller känsla för liv överhuvudtaget.
Jag förstår varför man skjuter råttor, fåglar och katter på gårdar som någon här nämnde och kan man göra det på ett riktigt och vettigt sätt så är det i mitt tycke bättre än råttgift o. dyl. som ju är betydligt plågsammare.
Jag har däremot svårt att förstår det roliga och häftiga i att göra detta, det är bara ett sjukt beteende.

Bristen på empati hos folk gör mig illamående och förbannad:mad:

Pressmeddelande till arbetare och medelklassen:

Jag och Markus brukar åka över till Skottland och delta i den årliga rävjakten. Det jobbiga är att man måste klä ut sig till en skotsk adelsman, dock brukar jag och Markus använda våra egna släktkavajer med vårat eget släktvapen. Ja menar vi måste ju visa vårt adliga släktmärke för de skotska baronerna. Vi tänkte dock inte delta i årets älgjakt eftersom båda anser att det är för mycket arbetar/medelklass som jagar i Sverige nowdays. Nu stöter man ju på både kreti och pleti ute på godsen. Dessa varelser vill man ju gärna inte beblanda sig med. I gamla tider var jakten ett privilegium för oss välbeställda men nu har tyvärr jakten spridit sig ner i klassamhället. Arbetarklassen har förpestat jakten, likväl golfen. Det har fått till följd att vi istället föredrar rävjakt på de brittiska öarna samt hästpolo ute på Djursholm. Så vik hädan arbetarklass och håll er nu borta från våra fritidsintressen. Om ni nu mot förmodan skulle stöta på oss ute på Djursholm så gäller det att ni befinner er på ett säkerhetsavstånd á 300 meter, alternativt 50 meter om ni minimum innehar ett Amex Platinum kort. Folk med ett Maestro eller Mastercard i bröstfickan på Dressmankskjortan, bör hålla sig på ett avstånd där vi kan uppfatta er siluett med hjälp av en månkikare. :D

Last edited:
Markus skrev:
Syns på söndag, då jävla ska räven få gömma sig. Tar du med lite extra slugg till mig? Tror incheckningen var senast 14.35 Gate 7. Men jag bokade en flygplats- lounge innan vi lyfter. Tänkte vi kunde sitta och planera jakten ihop med Von Haubsburg och Von Heidenstam och herr Von porat, jag bringar med lite Dompa. Dom kunde bara erbjuda Moet på flygplatsen och jag säger ju som Calle Bildt, att sånt brunnsvatten dricker ju inte vi. Tar du ferrarin eller lambon ut till flygplatsen? Tänkte jag kunde hålla utkik efter dig när du kommer. Syns på söndag,,,nu ska vi inte chatta sönder denna eminenta tråd:)

Maxxi skrev:
2588510 Syns på söndag, då jävla ska räven få gömma sig.

Den liknelsen var lite väl övertydlig även om jag inte hört den förut..
"- parkera bussen i pastejköket"
"- gömma pinnen"
...och så maxxi och markus alldeles egna:
"- nu djävlar ska räven få gömma sig"

Jag hoppas inte valet av djur syftar på att nån av er har rött pubishår för det vore mer info än vad jag ville ha djefla äcklos! :zpy

Maxxi skrev:
2588510 Tar du med lite extra slugg till mig?

Slugg?! Vad är det, nån äcklig leksak ni använder? fy fan

Maxxi skrev:
2588510 Tänkte vi kunde sitta och planera jakten ihop med Von Haubsburg och Von Heidenstam och herr Von porat,

Femkant? :skrämd :zpy

Maxxi skrev:
2588510 Tänkte jag kunde hålla utkik efter dig när du kommer.

Naw.... så nuttigt! :pannkyss

Last edited:
Back