Fler djurplågare...

korvgubbe skrev:
2588525 Den liknelsen var lite väl övertydlig även om jag inte hört den förut..
"- parkera bussen i pastejköket"
"- gömma pinnen"
...och så maxxi och markus alldeles egna:
"- nu djävlar ska räven få gömma sig"

Jag hoppas inte valet av djur syftar på att nån av er har rött pubishår för det vore mer info än vad jag ville ha djefla äcklos! :zpy

Slugg?! Vad är det, nån äcklig leksak ni använder? fy fan

Femkant? :skrämd :zpy

Naw.... så nuttigt! :pannkyss
:D......
Slugg är en form av ammunition.

Femkant? Nej herrarna som nämndes ingår i vårt jaktlag, deras VON-namn beskriver deras adliga status. De är med andra ord herrar som är creme de la creme. Handplockade till vårt socitetsgäng. Du vet lika barn leka bäst AMEX platina is the best.

Och att hålla utkik efter mackan är endast för att hjälpa honom att bära dompan och gevären. Samt att bära en gåva till vår skotska greve som anordnar jakten.

ps. Fan mackan Mc´Gregory Stevens har höjt jaktavgiften till 300 lakan detta året, aja skitsamma det är ju ändå kaffepengar för oss.

Last edited:
Ugluk skrev:
2587815 Katt eller fågel spelar väl egentligen ingen roll? Båda är levande varelser och ska i mitt tycke inte dödas på det visat. Jakt ska ske med respekt.
Självklart skjuter man inte katter med luftgevär.. Utan med hagelgevär..
Skadeskjutning går fetbort, räcker inte ett skott ska det inte skjutas alls..

Jag gillar katter..:) Och jagar inte..

Missunderstanding

Jag har inte plågat några småfåglar därimot har jag skjutit ett par st för många år sedan, med mitt Xplosiva 5,5 kalibers luftgevär! Jag lovar det var ingen av dem fåglar jag skjöt på som dog en långsam död/plågades.:tummenupp

Nu har jag bytt jaktmarker men har samma gevär, skjuter på snorungar som muckar med mina barn!

Ex.
Min son 4,5år Paaaaaaaapa Jonte slog mig i ryggen. -Jag :mad: Va faan, springer och hämtar geväret och sätter en kula random!:yoparty :machinegu

Markus skrev:
2588013 Inte ett dugg faktiskt, en f.d. bonde jag känner var tvungen att göra det på regelbunden basis. De hade kycklingfarm och vildkatter är inte så bra i kombination med sådan. :brynad
Är det mer upprörande än råttfällor?

Men jag väntar i alla fall med spänning på rapporten om Hönan som hämnades katten. :hihi

Aha, han var tvungen att för nöjes skull gå ut med en gevär och skjuta ihjäl några djur? Lyckades han dessutom inte döda katterna han sköt för nöjesskull med ett enda skott, utan fick jaga ikapp de skadade katterna för att sedan ta livet av dom?

Ja men ok, då är ju allting som det ska. :tummenupp

Våga plåga djur!

Vill man göra något liten anonymt ingrepp på nämnd persons bil så bör den dagtid stå ca 300m från min lya. Ekonomicentrum i Lund är granne... Sen ska man bara komma på vilken bil det gäller.

Hallåååååååå.
Ofta jag hotade han jag e inte dum i huve :va
Skrev bara en sanningens ord till han.

Tycker det är fel att skjuta småfåglar som äter larver mm.
Tycker inte det är fel att skjuta mot fåglatex: skator om man har en seriös odling.
Det har jag själv gjort.
Men jag har inte spelat in det på film och hoppat runt och skrattat som en apa.
Man njuter ju inte av att döda djur, men måste det göras så fine.
Dom som ryser till i kroppen av njutning när dom har dödat ett djur har ju uppenbart nått fel.

Att döda en katt så här då vet man ju att killen måste söka hjälp, han inser säkert inte hur fel i huvet det är på han.

Markus skrev:
2586772 Det man mest är nyfiken på just nu är annars hur du ska agera, blir det ketting i tacket eller vad blir det?
Här är han: plågaren.

Ja, all information jag använt för att plocka fram adressen ligger på Sydsvenskans hemsida här så det är säkert inget brott mot PUL mer än att säga att Kungen bor på slottet.

Finns inte tillräckligt för att fixa en "attack" al'a wisel ( kommer f-n inte ihåg riktigt namnet, men snubben som blev uthängd totalt när han hade försökt sig på ett bedrägeri) obs har några pilsner i mig, så namnkunskapen är inte det bästa. Infon finns ju

Kan någon haka på, tanke gången ?

/Badger

Back