Fler än jag som...

Vafan det är midsommar... sitt inte och deppa ihopa nu....
Har kört hoj sedan Maj -90 och avverkat +35000mil på hoj. Jag kör då iofs inte bil och hade uppehåll i 3,5 år när jag bodde utomlands.

När jag flyttade tillbaka blev den 2500-3500 mil/år ett par år sedan går det ner hela tiden. Skaffade RR-licens -00 och kör nu hellre bara än gata. Men ändå så gillar jag Onsdagsgazzen och ett par idiotgazz med godasnabba vänner.

Det går upp och ner hela tiden men jag skulle ALDRIG få för mig att sälja sålänge jag har pengar till att äga en hoj. Avställd och bana sedan kan man ställa på en dag om andan faller på. Det finns F-bolag som tillåter avställning/påställning eller så hade jag köpt en hoj som är billigare och försäkra.

du har helt rätt:tummenupp

kanske är så att du gör "fel"...
Kanske dags att krygga mc livet med lite stunt? eller mer vänner eller ´mindre vänner...

Det jag brottas med också är ju pengar. Dessa jävla pengar som man alltid har för lite av. Milkostnaden är ju hög, typ. Jag har inte råd med mc+båt. Samtidigt som det ger glädje till fler i familjen med en båt. Jag körde en hel del bana förra året, skitkul men inget i år...

Får se hur det blir med allt när allting kommer kring. Glad midsommar på er där ute i sill+snaps+jordgubbs+regn-vädret.
Din negativa inställnign får vi ta ur dig på lördag när du hamnar i "rätt" sällskap igen. Ditt problem är att du har snöat in på torsk och att du inte har tillräckligt med framförhållning med barnvakt.

Det finns fler. :(

Men idag så ser vi till att sänka sillen med schnaps! right PG? :hihi
Du har samma problem som PGH och vi ska bota det på samma sätt.

Min ligger redan ute på Blocket. Kände redan förra säsongen att hojsuget började tryta. I år har jag kört 350 mil. Började säsongen med nya däck, nu är det dags att byta. Hojen står i garaget och tickar 1000/mån i försäkring. Nej, hoppas att den blir såld snart så at jag kan köpa något som kan stå och damma för lite billigare pengar, för en hoj SKA stå körklar i garaget de gånger som andan faller på.
Ditt problem är att du köpte "för mycket" hoj, sätt dig på nåt som passar din ålder och ditt körsätt... :tungan

Du är inte ensam, jag känner likadant. Hojen bara står i garaget o samlar damm och alla de som jag brukar köra med verkar också ha tappat stinget för sina hojar.
Det enda jag i princip har kört i år är vårturen och NDR + kanske 20-30 mil utöver det.
:huvet :huvet :huvet
Då får du skaffa nya vänner, lägg upp lite "ut o köra" trådar som vi gjorde "förr i tiden" så ska du se att det dyker upp folk. Ha några dagars framförhållning och lite koll på vad det ska bli för väder så folk hinner planera.

Last edited:
Fan vad du är klok och lika jävla gammal :tungan minst 40 år va

Jag var helt less på det förra året.... Min medicin hette K7 - nu är allt kul igen. :tuttar

Din negativa inställnign får vi ta ur dig på lördag när du hamnar i "rätt" sällskap igen. Ditt problem är att du har snöat in på torsk och att du inte har tillräckligt med framförhållning med barnvakt.

Du har samma problem som PGH och vi ska bota det på samma sätt.

Säjer du det...säjer du det? Du menar att jag ska bli full på lördag? Kan du fixa det? Tror jag inte! :hihi Oavsett lär det bli kul då men mer stålar i min ficka löser det inte. Sådana stålar att kunna uppgradera hoj m.m. med.

Men va fan...det löser sig. :)

älskar allt vad mc heter men börja oså ledsna, mycket beroende på att dom man åkt med sluta lite, oså familj o projekt. dock så gick jag tillbaks till en offroad (dr650) skönt ibland o komma ut o köra av sig lite + att köra ensam på den är fortfarande roligt. sen är den billig o äga.

älskar allt vad mc heter men börja oså ledsna, mycket beroende på att dom man åkt med sluta lite, oså familj o projekt. dock så gick jag tillbaks till en offroad (dr650) skönt ibland o komma ut o köra av sig lite + att köra ensam på den är fortfarande roligt. sen är den billig o äga.

Det kanske är ett alternativ, en riktigt billig hoj. Såg en cbr600 -95 på blocket för 17´(utan att veta ngt om skicket osv), det hade nog varit ok. Kan ju inte heller kosta så mkt i försäkring:va

Då får du skaffa nya vänner, lägg upp lite "ut o köra" trådar som vi gjorde "förr i tiden" så ska du se att det dyker upp folk. Ha några dagars framförhållning och lite koll på vad det ska bli för väder så folk hinner planera.

Heheh ååhh du store vise maverick :Bugar :Bugar :Bugar tyvärr tror jag den stora boven änsålänge är vädret, går ju inte planera nått med 5min regn, 5min sol ;) men hoppas på lite bättre juli-augusti så ska vi nog få igång mitt intresse, sen har jag ju en bandag i augusti att se framemot :tummenupp men tack för tipset ändå, har det i baktankarna framöver :tummenupp

Det kanske är ett alternativ, en riktigt billig hoj. Såg en cbr600 -95 på blocket för 17´(utan att veta ngt om skicket osv), det hade nog varit ok. Kan ju inte heller kosta så mkt i försäkring:va

Köp en Triumph Street Triple som jag, bra krut och kostar fan ingenting i försäkring ;) speciellt inte när man är uppe i din ålder :hihi :rofl :hihi

Last edited:

bli inte för snål bara :) nej men är den el likn fräsch så står den inte o kostar så mycket o behåller priset, perfekt dom ggr man får ett sug.. :)

E oxå inne i "köra hoj suger fett" stadiet, har inte änns lagt 100 mil på mätaren sen jag köpte hojen

Jag ställde av fanskapet i veckan. Det blev 140 mil. Suget att köra har aldrig riktigt infallit sig i år. Får se om det återkommer nästa säsong eller om jag kanske köper mig en båt istället.

Nu vet jag varför det inte känns 100 att köra den här säsongen.
Däcken jag fick monterade när jag köpte hojen på MC-Huset har jag inte kommit överens med alls. Äntligen tog bakdäcket slut så ny har inhandlats.

På Piffes inrådan blev det ett par Z6:or. Grymma däck. Och nu vet jag helt säkert att de där djäkla skitdäcken jag fick av MC-Huset var skumma. Med de däcken hade jag vibrationer, skitdåligt grepp, hjulen låste sig vid inbromsning, de släppte lätt vid lite lätta nerlägg (för några feta knäskrap kör ju inte jag med, eller hur Mavve :) ).
Nu har jag fäste igen och kan äntligen använda åtminstone en del av cbr:ens effektregister. Alla vibrationer är dessutom borta.

Stort tack till Piffes som fixade både däck- och oljebyte på 45 min idag.

Oljan kommer jag inte ens ihåg vad den heter, har aldrig hört talas om den förr men det märktes direkt att det är en mkt bra olja. Brett register vad det gäller viskositeten har den i alla fall, 10-60.

PIFFES rekommenderas!

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...