Fler än jag som...

jag har prioriterat crossen detta året - och det är faktiskt så mycket roligare! =)

Eller för att skinnstället är för tajt...
Eller så har du hamnat i fel sällskap...

Ta dig ner till Strandvägen o kör lite TT med RoH så ska du se att du får tillbaka suget. Jag har insett att den sociala biten är lika viktig för suget att köra hoj som att man har prylar som man trivs med.

Oljan kommer jag inte ens ihåg vad den heter, har aldrig hört talas om den förr men det märktes direkt att det är en mkt bra olja. Brett register vad det gäller viskositeten har den i alla fall, 10-60.
Förmodligen MOTOREX och jag håller med dig, fick den oljan i Duccen och växellådan känns helt annorlunda.

Last edited:
Eller så har du hamnat i fel sällskap...

Ta dig ner till Strandvägen o kör lite TT med RoH så ska du se att du får tillbaka suget. Jag har insett att den sociala biten är lika viktig för suget att köra hoj som att man har prylar som man trivs med.

Förmodligen MOTOREX och jag håller med dig, fick den oljan i Duccen och växellådan känns helt annorlunda.

japp lådan blir bra men det brukar kosta en kopling. om man inte märker skilnad på koplingen efter en service så är det väl tveksamt om dom bytt olja

japp lådan blir bra men det brukar kosta en kopling. om man inte märker skilnad på koplingen efter en service så är det väl tveksamt om dom bytt olja

Kosta en koppling? Börjar den slira? Åker man på ett lamellbyte?
Jag hade Motul 7100 innan. Jag märkte i alla fall inget negativt på vägen hem (en tur på ca 20-30 km).

Last edited:
Torrkoppling på Duccen :7peta

Umm för er funkar det säkert :va
Men för oss andra som kör lite mer sportiga HK-stinna vältimmade maskiner. Altså det som heter MOTORCYCKLAR . Vi är i behov av olja som tar väl hand om våra dyrgripar :)

Allvarligt motul har ett "rykte" om sig att inte vara så bra för våtkoppling. Av någon anledning så kan fenomenet att kopplingen börgar slira komma.

:backontop Jävla massa snack om allt annat.:) Nu är den till salu iaf.

Du har nog drabbats av nån form av gubbasjuka.Tror du behöver ut med grabbarna på en öl runda på krogen och bankas vett i skallen :D

Byt hoj vet jag,prova nån annan modell osv.

Själv blev det utökning i familjen så nu står där 2 st hojar i garaget för olika behov.Dock omskolad från sporthoj till motard och semester touringhoj (packåsna som tar mig till de flesta mål) :)

Har du börjat bli gammal???
Ut o lägg en av dina berömda "Röv-pumpare" så är du tebax igen :D

Nja, fick ett ryck o handla fet bil
Hojen är till salu men det värkar om ingen vill ha den, får väl se om suget är tillbax nästa år... blir väl till o ta några rundor o nått åk på sturup så man inte tappar skillzzzen helt

Disclaimer: Jag känner att i egenskap av att vara PGH's bättre, (sämre?!), hälft så måste jag påtala att jag har inget med hans galna idéer om att sälja sin hoj att göra.

I'm not that kind of girl. :fakta

Basta.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti