Flax i Helsingborg

• Thread starter Thread starter überkill
  • Start date Start date
Menar du att han stod och gömde sig bakom skåpbilen?? Det får dom inte göra. Enligt riktlinjerna ska dom stå väl synligt för att vara säkra på att inget är ivägen och stör mätningen. Alternativt får dom sitta i polisbilen och mäta genom en öppen sidoruta. Dom får inte gömma sig bakom en skåpbil eller buskar så vitt jag vet. Då är mätningen ogiltig.

En kollega till mig har en kompis som är polis.

Jag skjutsade honom hem till helsingborg nu förra veckan, passade då på o fråga honom hur det låg till på den biten..

Svaret jag fick var följande:

Nu för tiden får vi ligga mitt inne i en buske med kamuflagenät o skjuta.. behöver ej ha någon form av väst eller något sådant..

För jävligt.. men dom måste väl finnansiera alla nyha volvo dom köpt..

Mvh Matte

En kollega till mig har en kompis som är polis.

Jag skjutsade honom hem till helsingborg nu förra veckan, passade då på o fråga honom hur det låg till på den biten..

Svaret jag fick var följande:

Nu för tiden får vi ligga mitt inne i en buske med kamuflagenät o skjuta.. behöver ej ha någon form av väst eller något sådant..

För jävligt.. men dom måste väl finnansiera alla nyha volvo dom köpt..

Mvh Matte

Det låter minst sagt underligt. Men säger han det så är det säkert så.
Om jag skulle fastna i en fartkontroll där dom legat i busken och skjutit så skulle jag dock argumentera för att dom inte kan vara säkra på att inte grenar och kvistar i busken stört mätningen och följdaktligen inte kan vara säkra på hastigheten.
Rikspolisstyrelsens riktlinjer säger ju ganska tydligt att siktlinjen måste vara helt fri för att inte något skall kunna störa mätningen.

Det är fler än en förare som fått fall nedlagt på grund av att det funnits små tveksamheter kring mätningens utförande eller rapportering av mätvärden.

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back