Flatside ktm

Passe

passe
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Fireblade cbr 954 -02
Vad skall man ha för lämplig flat-slide förgasare på en ktm620 -95? Storlek,märke?

Passe skrev:
Vad skall man ha för lämplig flat-slide förgasare på en ktm620 -95? Storlek,märke?

Kehin är nog det bästa men oxå det dyraste. Mikuni 40 mm flatside med axpump funkar hyffsat bra oxå. Halva priset mot Kehin. Jag har 42 mm men har trimmat en del oxå.

Mvh

Mattias

Akra-Linkan skrev:
Allt är bättre en Delorto! Iof verkar det gå bra att borra upp dem i ovalform. Vet ej hur mycket.
Vi lånade en Dell'Orto 40 mm, uppborrad till 42 mm! Den gav ingen nämnvärd skillnad i effektkurvan eller vridet från mitten och uppåt, men bottenvridet blev det stor skillnad på. Ca 10 Nm vann den vid 3750 varv jmf med original...

Sorry Mattias, kunde inte låta bli att stava lite där...

Jag kör med Mikuni TM40 till min 620. Den är tillräckligt bra och kostar inte så mycket. Finns de fuggar som är snäppet vassare i en del avseenden, men till ett betydligt högre pris (pengar som man kan lägga på annat istället).

Jag kommer att behålla den även efter trimning, för att ha ett fint bottenregister.

Dubbel gasvajer är en säkerhetsfördel jämfört med Dell'Orton. Risken för gashäng minskar betydligt.

När får du din moppe egentligen, har du sett den sedan du lämnade in den i våras?

Kommer den till -05 eller?

Har du redan fått den, provkört å fick byta kallingar så du inte törs åka någe mera

STATUS PLEZ!!

TomK skrev:
Jag kör med Mikuni TM40 till min 620. Den är tillräckligt bra och kostar inte så mycket. Finns de fuggar som är snäppet vassare i en del avseenden, men till ett betydligt högre pris (pengar som man kan lägga på annat istället).

Jag kommer att behålla den även efter trimning, för att ha ett fint bottenregister.

Dubbel gasvajer är en säkerhetsfördel jämfört med Dell'Orton. Risken för gashäng minskar betydligt.

TomK skrev:

Vilken fin avatar du har! :bow Raggning på g eller?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT