Flames

Nice...men du måste klarlack burken annars kommer det rosta på den olackade ytan väldigt fort !
 
nomolas skrev:
ska jag klarlacka bara slutburken eller ska jag lacka hela avgasröret?


Mattias är bara spydig och Busgrabb tänker inte. Låt det vara. Aluminiumet kommer bli snyggt gråvitt. Alu rostar inte vettu! Låter du det bara "åldras" lite så kommer det bli kanon och blanka repor odyl försvinna.
 
Chrille skrev:
Mattias är bara spydig och Busgrabb tänker inte. Låt det vara. Aluminiumet kommer bli snyggt gråvitt. Alu rostar inte vettu! Låter du det bara "åldras" lite så kommer det bli kanon och blanka repor odyl försvinna.

:va låter konstigt att dom bara försvinner, men om det är så som du säger så är det ju toppen :)
 
nomolas skrev:
:va låter konstigt att dom bara försvinner, men om det är så som du säger så är det ju toppen :)

Skura en alugryta med svinto så blir den blank o lite smårepig. Låt den stå ett tag så är den jämngrå igen.

Alu Oxiderar och får en vitgrå hinna. Den kommer int var blank men jämnalugrå. Så länge det gäller SMÅ repor alltså.
 
Chrille skrev:
Skura en alugryta med svinto så blir den blank o lite smårepig. Låt den stå ett tag så är den jämngrå igen.

Alu Oxiderar och får en vitgrå hinna. Den kommer int var blank men jämnalugrå. Så länge det gäller SMÅ repor alltså.

toppen! :tummenupp

EDIT: tror du att färgen kommer lossna?
 
jag sprayade själv mitt gamla blås efter en vurpa och inte fan lossnade det. Hoppas ditt håller, annars är det ju inte hela världen. Mycket nice, jag är lite avis. Finns det inte värmetåligafärger i andra färger?
 
Lasson skrev:
jag sprayade själv mitt gamla blås efter en vurpa och inte fan lossnade det. Hoppas ditt håller, annars är det ju inte hela världen. Mycket nice, jag är lite avis. Finns det inte värmetåligafärger i andra färger?

Jo det tror jag. Kolla med en färghandlare, jag köpte min färg på mekonomen.
 
Mattias skrev:
Jupp, aluminiumrost!

Hehe...nä men visste inte att det var aluburk på den...alla har inte det :7peta

Edit: Nu när jag kollar lite mer noga på bilderna så syns det ju att det är alu....ooops :3freak
 
Så nu har jag satt på allt!

Så nu har jag satt på allting och så här blev det.
Skulle nog ha gjort lite större flames så dom täckte nästan hela slutburken :(
Men men får väll vara som de är, rätt nöjd änndå :)
 

Bifogat

  • PICT0006 (Large).JPG
    PICT0006 (Large).JPG
    122.8 KB · Visningar: 78
  • PICT0007 (Large) (Medium).JPG
    PICT0007 (Large) (Medium).JPG
    101.6 KB · Visningar: 85
  • PICT0004 (Large) (Medium).JPG
    PICT0004 (Large) (Medium).JPG
    93 KB · Visningar: 164
Grymt jävla fin den blev :yoparty :Bugar

Var det några problem med att få på framkåpan? med fäste och lyse och sånt?
 
Huck skrev:
Grymt jävla fin den blev :yoparty :Bugar

Var det några problem med att få på framkåpan? med fäste och lyse och sånt?

Lyset satt på när jag köpte den, men jag kan titta hur den sitter om du vill, och knäppa några kort.
 
Väntar på dig... ;)

Hojjen blev riktigt fin, det jag vill se nu är ett körkort! :Bugar
Vi måste ut och glida ju!! :yoparty
12 grader varmt idag...hojjväder!! :banana
börjar att tröttna på denna jävla dumburk :skitdator
vill ut och åka!!!! :hoppa
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top